Art Garfunkel synger "What a Wonderful Wor~
Fra : Thomas

Dato : 02-06-03 07:54

Hørte en Art Garfunkel-sang hvor han gav sin udgave af What a Wonderfull World.

Det var sgu et smukt nummer.

VH

Thomas

Fra : Morten Steen

Dato : 02-06-03 08:37

> Hørte en Art Garfunkel-sang hvor han gav sin udgave af What a Wonderfull
World.

Jeg antager du mener Sam Cooke klassikeren, og ikke Dooley Wilson
klassikeren fra Casablanca?

I så fald har du helt ret. Garfunkels udgave er fra hans LP "Watermark" fra
1977. I øvrigt skal det jo lige nævnes at de to herrer han synger den med er
ingen ringere end Paul Simon og James Taylor!

Der er i øvrigt en lidt pudsig historie omkring tilblivelsen af nummeret.
Oprindeligt blev LP'en "Watermark" udgivet UDEN nummeret, da tanken var at
Garfunkel skulle lave en LP kun bestående af numre skrevet af Jimmy Webb. Så
oprindeligt var nummeret "Fingerpaint" med på LP'en, i stedet for "(What A)
Wonderful World".
Men da den første single "Crying In My Sleep" floppede voldsomt, og LP'en
heller ikke så for godt ud, trak man den tilbage, smed Garfunkel i studiet
med Simon og Taylor for at indspille nummeret. Dernæst udgav man så det
nummer som single - kombinationen af de tre herrer, og nummeret i sig selv,
var en sikker vinder - som fik en nydelig placering på hitlisten.
SÅ kunne man udgive "Watermark" igen, med "(What A) Wonderful World" i
stedet for "Fingerpaint". Det blev stadig ingen million-sællert, men klarede
sig hæderligt... takket være "(What A) Wonderful World".

Personligt synes jeg nu ikke det er en fed udgave. ALT for sovset til mig.
(Og jeg kan ellers godt lide sovset musik).

Morten

Fra : Thomas

Dato : 02-06-03 16:33

> Jeg antager du mener Sam Cooke klassikeren, og ikke Dooley Wilson
> klassikeren fra Casablanca?

Det er selvfølgelig Sam Cooke-nummeret jeg tænker på.

Komponeret og tekstet af "H. Albert/L. Adler/S. Cooke" som der står på
den gammeladgs singleplade, som jeg har.

VH

Thomas