Probs med forbindelse mellem telefon og co~
Fra : Max

Dato : 02-06-03 07:34

Hej NG!

Jeg har næsten lige købt min T68i'er og er glad for den, jeg har nu også
købt et datakabel til den, men her ligger problemet, jeg kan ikke få
forbindelse med telefonen...

Er der nogen som har været ude for det samme?
Kablet er købt hos mobilkabler.dk og er til Com-porten...
jeg har tjekket at comporten virke i min computer så det skulle ikke være
det, og jeg har installeret driveren til T68 modemet og softwaren som følger
med telefonen.

Er her nogen som har en idé om hvad det kan være eller hvor jeg skal søge
efter fejlkilder?

/Max

Fra : Fischer

Dato : 02-06-03 07:49

> [...]
> med telefonen.
>
> Er her nogen som har en idé om hvad det kan være eller hvor jeg skal søge

Du skal sikkert have en IrDa driver installeret.
Den gør at du får en virtuel COM-port (ofte COM4 eller 5 - eller blot
Infrared) tilknyttet din fysiske COM-port (COM1 eller 2). Det er lidt
forskelligt alt efter hvilken Windows du bruger.
Din software skal så koble sig op via den virtuelle port - ikke den fysiske
port.

*Fischer

Fra : Max

Dato : 02-06-03 08:04

> [...]
> forskelligt alt efter hvilken Windows du bruger.
> Din software skal så koble sig op via den virtuelle port - ikke den

Okay, det vil jeg prøve.
Det lyder lidt mærkeligt, men sikkert det der skal til

/Max

Fra : Max

Dato : 03-06-03 06:09

> [...]
> Infrared) tilknyttet din fysiske COM-port (COM1 eller 2). Det er lidt
> forskelligt alt efter hvilken Windows du bruger.

Hvordan tilknytter jeg den virtuelle(COM4) til den fysiske(COM1)? kan skisme
ikke få det til at virke...

> Din software skal så koble sig op via den virtuelle port - ikke den
fysiske
> port.

Jep

/Max

Fra : Fischer

Dato : 03-06-03 07:27

> Hvordan tilknytter jeg den virtuelle(COM4) til den fysiske(COM1)? kan
> skisme ikke få det til at virke...

Du skal have en eller anden IrDa driver.
Så det altafgørende spørgsmål er, hvilket styresystem din PC bruger?

*Fischer

Fra : Max

Dato : 03-06-03 08:00

> Du skal have en eller anden IrDa driver.
> Så det altafgørende spørgsmål er, hvilket styresystem din PC bruger?

Okay, jamen jeg bruger både Win98 og WinXP, så det er hvad du fortrækker...

/Max

Fra : Fischer

Dato : 03-06-03 09:20

> Okay, jamen jeg bruger både Win98 og WinXP, så det er hvad du
fortrækker...

Lad os starte med begyndelsen .... Win98.

Du skal have fat i MS IrDa 2 driver. Den burde kunne hentes på MS side, men
det kan sikkert godt være svær at finde.
Jeg kan maile den til dig i eftermiddag når jeg kommer hjem hvis du vil. Den
fylder under 1 Mb zippet.

Den installerer du så og tilknytter til fysiske COM1 eller 2. Så får du et
lille IR-symbol på din værktøjslinie akurat som hvis du havde en fysisk
IR-port. Og når du så tilslutter din fon med kablet, så går den i gang med
at kommunikere og du kan installere en modem-driver på den virtuelle (COM4
eller 5) port.

*Fischer

Fra : Max

Dato : 03-06-03 10:31

Det lyder godt, det må du meget gerne, min mail er: maxses@hotmail.com

> [...]
> at kommunikere og du kan installere en modem-driver på den virtuelle (COM4

Det kan være at det er den forkerte driver, men jeg har det du beskriver
her, men kan stadig ikke få forbindelse...

/Max

Fra : Max

Dato : 03-06-03 10:57

Tak for mailen, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem, så håber jeg at det
virker nu...

Måske jeg skulle rydde HD'en inden jeg begynder, så har jeg da en ren bund
at starte på...?

/Max

Fra : Fischer

Dato : 03-06-03 14:17

> Måske jeg skulle rydde HD'en inden jeg begynder, så har jeg
> da en ren bund at starte på...?

Det er jo altid rart at have en ren røv at trutte i.

*Fischer

Fra : Niko

Dato : 02-06-03 21:24

On Mon, 2 Jun 2003 08:33:52 +0200, "Max" <maxses"ja det kan du
tro@hotmail.com> wrote:

> [...]
også
>købt et datakabel til den, men her ligger problemet, jeg kan ikke få

Prøv med SendFile fra http://www.christersson.org

Det sender fint billeder og lyde over i telefonen - desværre kan det
ikke få det den anden vej...der findes åbenbart ikke software til
det!?

Fra : Max

Dato : 03-06-03 06:10

> [...]
>
> Det sender fint billeder og lyde over i telefonen - desværre kan det
> ikke få det den anden vej...der findes åbenbart ikke software til

Det ser også fint ud, men så længe MPM ikke har forbindelse, virker dette
prog. hvis heller ikke så godt...?

/Max