B-film
Fra : / / dentro / /

Dato : 01-06-03 23:37

Hvad er egentlig definitionen af en B-film?

/ / dentro / /

Fra : Peter Heide

Dato : 02-06-03 01:02

Film lavet på et mindre budget ?

Og hvad der dermed følger af afdankede instruktører og skuespillere.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 02-06-03 06:12

Jeg vil kalde Total Recall og Godzilla for B-film...

Er det film hvor historie enten er latterlig, ikke-eksisterende eller bare
dårligt udført? (Hænger tit sammen med lavt budget.) Eller er det evt. film
der ikke kan finde en tilfredsstillet målgruppe (eller en meget lille en)?

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 02-06-03 06:44

"/ / dentro / /" skrev i en meddelelse
> Hvad er egentlig definitionen af en B-film?

Ifølge Filmleksikonet fra Munksgaard/Rosinante bruges betegnelsen "ofte, men
mindre korrekt, om dårlige, billigt producerede film i almindelighed".

Men oprindeligt betød det: "Film nr. to, placeret efter den såkaldte a-film,
i de dobbeltprogrammer, hvor amerikanske biografgængere i 30erne og 40erne
fik to film pr. forestilling... B-filmene var hastigt sammenflikket
low-budget fyldstof med en spilletid, der sjældent nåede over en times tid.
B-filmene udgjorde et levebrød for de fatige studier... men også store
studier... havde faste afdelinger, der producerede b-film, hvor unge
instruktører kunne lære håndværket. Genrer som western, thriller og horror
var fremherskende blandt b-filmene... Strømmen af b-film ebbede ud i de
tidlige 60ere, hvor TV dækkede behovet for den mere fordringsløse fiktion."

Så det lader til, at man i dag mere eller mindre frit kan bruge betegnelsen
som man vil, men nu kender I da baggrunden for begrebet.

Hilsen Thomas

Fra : / / dentro / /

Dato : 02-06-03 11:26

" Thomas Ærvold Bjerre" <tbjerre@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

| "Strømmen af b-film ebbede ud i de
| tidlige 60ere, hvor TV dækkede behovet for den mere fordringsløse
fiktion."

Så det er måske TV-film der er B-film idag? Eller film som er udkommet
direkte på video?

/ / dentro / /

Fra : nulre

Dato : 01-06-03 10:33

> Hvad er egentlig definitionen af en B-film?

Jeg mener det er en ringe udført film, med dårlige skuespillere, effekter,
lyd- og kameraforhold.

- Louise

Fra : / / dentro / /

Dato : 02-06-03 11:28

"nulre" <louisemail@esenet.dk> skrev i en meddelelse

| Jeg mener det er en ringe udført film, med dårlige skuespillere, effekter,
| lyd- og kameraforhold.

Sådan kan man da ikke bare sige. Ordet "dårlig" er jo relativt. Alle
instruktører prøver vel heller ikke bevidst at lave noget dårligt. De gør
vel alle deres bedste.

/ / dentro / /

Fra : nulre

Dato : 01-06-03 11:47

> Sådan kan man da ikke bare sige. Ordet "dårlig" er jo relativt. Alle
> instruktører prøver vel heller ikke bevidst at lave noget dårligt. De gør
> vel alle deres bedste.

Alt er relativt... jeg tror, der er nogle instruktører, der bare spytter en
film ud, fordi de skal spytte en film ud. De trænger til lidt ekstra
stakater, og så bliver filmen måske ikke til andet end en b-film. Man kan
udemærket godt se det, når man støder på en b-film. Jeg kan i hvert fald
godt O.o Det hænger ligesom bare i filmens atmosfære...

Mvh. fra Louise

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-06-03 13:39

>Jeg mener det er en ringe udført film, med dårlige skuespillere, effekter,
>lyd- og kameraforhold.

Tænker du på "Idioterne"?
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : ML-78

Dato : 02-06-03 14:53

> Jeg mener det er en ringe udført film, med dårlige skuespillere, effekter,
> lyd- og kameraforhold.

Det er kendetegnende for mange af slagsen, men en b-film er ikke
nødvendigvis en dårlig film.

ML-78

Fra : vadmand

Dato : 02-06-03 16:05

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er kendetegnende for mange af slagsen, men en b-film er ikke
> nødvendigvis en dårlig film.

Mange film, der ved fremkomsten regnedes for b-film, anses i dag for
mesterværkler. Fx "Casablanca" og de fleste andre Bogart-film.

Per V.

Fra : nulre

Dato : 01-06-03 17:21

> Mange film, der ved fremkomsten regnedes for b-film, anses i dag for
> mesterværkler. Fx "Casablanca" og de fleste andre Bogart-film.

En streg på et lærrede kan også regnes for kunst O.o Dermed ikke noget ondt
om filmen for jeg har aldrig set den.

- Louise

Fra : vadmand

Dato : 02-06-03 22:40

> En streg på et lærrede kan også regnes for kunst O.o Dermed ikke noget
ondt
> om filmen for jeg har aldrig set den.

Hvorfor så overhovedet skrive dette totalt irrelevante svar?

Per V.

Fra : nulre

Dato : 02-06-03 13:27

> ondt
> >
> Hvorfor så overhovedet skrive dette totalt irrelevante svar?

Fordi jeg ikke mener det er irrelevant.

- Louise

Fra : nulre

Dato : 01-06-03 17:12

> Det er kendetegnende for mange af slagsen, men en b-film er ikke
> nødvendigvis en dårlig film.

næh, det har jeg heller ikke sagt Historien kan vel godt være god nok.

- Louise

Fra : Annarella

Dato : 05-06-03 10:39

ML-78 skrev:

> Det er kendetegnende for mange af slagsen, men en b-film er
> ikke nødvendigvis en dårlig film.

Helt enig med jer begge. Der er rigtig mange fede b-film.

Og se så lige denne hjemmeside, der hylder genren.
http://www.badmovies.org/

--
Hilsen Anne
http://annarella.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 02-06-03 11:31

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev
> Hvad er egentlig definitionen af en B-film?

The Matrix

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : David T. Metz

Dato : 02-06-03 12:05

Søren Blom kalligraferede, i
> "/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev
>>

> The Matrix

Traffic.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-03 12:59

Søren Blom wrote:
> "/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev

> The Matrix

Keep trollin', trollin', trollin', trollin' (whut?)

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Stefan Holm

Dato : 02-06-03 15:35

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:

> En sten kan ikke flyve. Du kan ikke flyve. Ergo er du en sten?

En sten kan ikke flyve. Du kan ikke flyve. Ergo er du tematisk
beslægtet med en sten.

--
"When you make an omelette, sometimes you've got to kill a few people."

Fra : David T. Metz

Dato : 02-06-03 16:03

Stefan Holm kalligraferede, i news:ur86c4kfo.fsf@banach.algebra.dk

> En sten kan ikke flyve. Du kan ikke flyve. Ergo er du tematisk
> beslægtet med en sten.

Men ikke særligt nært beslægtet kan vi vel godt blive enige om?

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-06-03 12:30

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> Hvad er egentlig definitionen af en B-film?
>
> / / dentro / /

De har tit syntheziser musik :)

Fra : Bitbucket

Dato : 02-06-03 13:08

/ / dentro / / <kena@mail.dk> wrote:

> Hvad er egentlig definitionen af en B-film?
>
> / / dentro / /

Lavbudgetfilm der ikke er finkulturel. Således betegnes de danske
lavbudget dogmefilm ikke som B-film fordi de regnes for væremde
finkulturelle.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 02-06-03 14:10

> Lavbudgetfilm der ikke er finkulturel. Således betegnes de danske
> lavbudget dogmefilm ikke som B-film fordi de regnes for væremde
> finkulturelle.

Det er det bedste bud på en definition af de indlæg jeg har læst.

/JeppeM

Fra : Peter Lind

Dato : 02-06-03 15:43

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> wrote in message

> Det er det bedste bud på en definition af de indlæg jeg har læst.

Jeg er så ikke enig, jeg synes at Thomas Ærvold Bjerre leverede et
fantastisk indlæg, omend, der ikke var nogen direkte definition.
Og det er jo lidt problemet at B-filmen som sådan ikke lader sig helt
entydigt definere. For det har ikke nødvendigvis noget med budgettet at
gøre - man kan godt lave film for små budgetter, uden at de af den grund er
B-film (Memento f.eks, og jeg kommer til at tænke på Star Wars, Alien og
Jaws, der alle havde omtrent det samme budget - Alien kostede en 3dje del af
Apocalypse Now fra samme år).

Jeg synes at B-film nærmere kan karakteriseres som film, der åh så gerne
vil, men ikke helt kan, og som ofte også forsøger at bære sig oppe med
filmiske effekter, fremfor en god historie, selv om mulighederne og evnerne
ikke helt er der endnu. Og det karakteriserer vel meget godt hvad unge
uerfarne instruktører, der har et studie til rådighed, men ingen penge,
kunne finde på at lave. Historierne er uoriginale, skåret over den samme
læst, og filmen er ofte bygget som en lang række kompromisser -
skuespillerne spiller ikke helt godt nok, lyset er ikke helt godt nok,
klipningen er ikke helt god nok, musikken er ikke tilpasset helt godt nok,
og effektoptagelser der skulle have være smidt ud, ligger istedet og gør
filmen endnu værre. Meget ofte forsøger B-film sig med at være dramatiske og
spændende thrillers med bombastiske skuespiller og effekter. Eksplosioner og
racerbiler ! Uden at man helt behersker at gøre det ordentligt.
Når det så bliver gjort til perfektion, som i Armageddon og Godzilla, der
begge har den tynde historie båret af bombastisk musik og flotte billeder,
så sidder vi publikummere og undrer os lidt. Er det en B-film eller ej ?

mvh
Peter Lind
-der sikkert har fået solstik.

Fra : David T. Metz

Dato : 02-06-03 16:14

Peter Lind kalligraferede, i news:bbfnts$2m8k$1@news.cybercity.dk

> [...]
> oppe med filmiske effekter, fremfor en god historie, selv om
> mulighederne og evnerne ikke helt er der endnu.

Hvem sagde Jerry Bruckheimer?

> Meget ofte forsøger B-film sig med at være dramatiske og spændende
> thrillers med bombastiske skuespiller og effekter. Eksplosioner og
> racerbiler !

Ok, du sagde Jerry Bruckheimer.

> Uden at man helt behersker at gøre det ordentligt. Når
> det så bliver gjort til perfektion, som i Armageddon og Godzilla,

Nå, pyt: Jerry Bruckheimer OG Roland Emmerich så.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Bitbucket

Dato : 02-06-03 17:23

David T. Metz <dtm.ioa@cbs.dk> skriblede:

> Ok, du sagde Jerry Bruckheimer.

Coyote Ugly blev snydt ved Oscaruddelingen

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 02-06-03 18:44

> [...]
> Jaws, der alle havde omtrent det samme budget - Alien kostede en 3dje del

Nuvel- men hr. Bjerres indlæg bød kun op til at det var film fra 50'erne der
passede i definitionen.
Jeg tror derudover stadig at Alien havde et budget som var så stort at det
ikke var et decideret 'lille' budget.
Blair Witch (fx) og Evil Dead vil jeg kategorisere som B-film- selvom
filmene var noget billigt skrammel og de teknisk også er derefter formåede
de dog at sætte hver deres milepæl i nyere filmhistorie. Memento ved jeg
ikke, men hvis budgettet har været lille som du skriver- så vil det passe
ind under definitionen, hvis det ikke var fordi den (efter min mening) havde
det 'finkulturelle' i sig som Bitbucket skrev i sit indlæg(et
tankeeksperiment på film).

> [...]
> så sidder vi publikummere og undrer os lidt. Er det en B-film eller ej ?

Jeg mener ikke det er B-film- det er bare dårligt håndværk hvis man ikke kan
lave en ordentlig film selv når man har et ordentlig budget. Jeg er
opmærksom på at flere bentyter definitionen af b-film som 'skod-film' , men
jeg mener det er en forkert definition.

- der lige har fået aftensmad og en øl.

Fra : / / dentro / /

Dato : 02-06-03 20:22

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> skrev i en meddelelse

| Jeg er
| opmærksom på at flere bentyter definitionen af b-film som 'skod-film' ,
men
| jeg mener det er en forkert definition.

Jep, det var netop derfor jeg startede mit indlæg. Fordi jeg har kun oplevet
begrebet "b-film" når folk skulle sige en film var dårlig. Så troede jeg der
var en helt konkret definition, men det må jeg nok konstatere, at det er der
vist ikke.

Bitbuckets definition, er nok den jeg synes lyder mest rimelig indtil nu:

Fra : ML-78

Dato : 02-06-03 23:21

> [...]
>
> "Lavbudgetfilm der ikke er finkulturel. Således betegnes de danske
> lavbudget dogmefilm ikke som B-film fordi de regnes for væremde

Jeg synes ikke en billig film behøves at være finkulturel for at hæve sig
over b-filmsgrænsen. De typiske b-film findes i science fiction og horror,
og selv blandt lavbudgetfilmene kan man finde en håndfuld de færreste ville
kalde finkulturelle, men som er meget bedre end de burde være ud fra de
midler, de blev lavet med. Det sker når de involverede parter er dygtige nok
til at lave noget godt på trods af, hvad de havde til rådighed.

I stedet for ordet finkulturel i ovenstående definition ville jeg nok
hellere sige "Lavbudgetfilm der ikke helt lykkedes", eller måske nærmere
film, der ikke formår at løfte sig over sit budget. Roger Cormans
Poe-filmatiseringer er eksempler på film, der formår at gøre det.

ML-78

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-06-03 19:50

Peter Lind wrote:

> [...]
> så sidder vi publikummere og undrer os lidt. Er det en B-film eller ej ?

Hvad så med Mars Attacks ?
(og ja, det er et seriøst spørgsmål)

Det er jo en film som på mange kanter ligner hvad du beskriver, men de
laver bare så meget af det, at det næsten ikke kan være en B-film.
Mere en karikatur på B-film.

Af B-film i den nyere dato (fra 1980 og op)
(hvis jeg skal følge den beskrivelse du kommer med)

Politiskole-filmene 2-6
Judge Dreed (en Sylvester Stallone film. Og ja han har lavet andet crap,
men JudgeDred har jeg faktisk set i biffen. Uuurrrgghhh siger jeg bare)
Alle Steven Segal-film
Alle Jean-Claude Van Damme film.
Alle BudSpencerTerrenceHill film
The Attack of the Killertomatoes 1+2 http://us.imdb.com/Title?0080391
(1eren fra
.....og så selvfølgelig en masse andre film, som egentlig ikke er værd at
huske pga. af at de netop er B-film.

Med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : Bitbucket

Dato : 02-06-03 21:56

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> [...]
> (1eren fra
> ....og så selvfølgelig en masse andre film, som egentlig ikke er værd at

Som en tommelfingerregel kan man sige at film produceret af de store
studier i USA med union crew er ikke B-film, det er de for dyre til.

Så Politiskolen 1 -?, Sylvesters gylle og Mars Attacks er ikke B-film,
det er derimod Evil Dead, en del af Steven Segals film , en del af JCV
Dammes film, Trinity og Attack of the Kiler Tomatos er klart B
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Peter Lind

Dato : 03-06-03 11:18

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er jo en film som på mange kanter ligner hvad du beskriver, men de
> laver bare så meget af det, at det næsten ikke kan være en B-film.

Ja, filmen er helt klart inspireret af B-film, og er vel nærmest en kærlig
hyldest til B-filmene (eller en karikatur, men stadig kærlig) da den jo helt
klart er professionelt fremstillet - omend effekterne med vilje er lavet, så
de ser billigere ud.
Men det er stadig kun en film man skal se, hvis man kan lide B-film - jeg
kender rigtig mange, der mener at det er en møgfilm, fordi de forventede
noget andet. Sjovt nok er de samme mennesker ret begejstrede for Armageddon,
som ikke selv er klar over at den er en B-film.

> [...]
> (1eren fra
> ....og så selvfølgelig en masse andre film, som egentlig ikke er værd at

Jeg ved ikke helt med Politiskole filmene, det er som om komedier har en
klasse for sig - altså de er voldsomt dårlige, og egner sig bedre til tv end
biografen, og de forsøger at hævde sig på jokesene fremfor skuespillet,
historien eller effekterne. B-filmene er vel mest kendt for at forsøge sig
med effekterne.
Den nye "National Security" falder i samme kategori, og den synes jeg heller
ikke helt kan gå ind under B-film - men med dine øvrige forslag er jeg enig.

mvh
Peter Lind

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 02-06-03 13:26

Fra : David T. Metz

Dato : 02-06-03 13:44

Magnus Dreyer kalligraferede, i

> Ja, det er egenligt meget interessant at mange af de succesrige film i
> øjeblikket, har hentet mange af deres virkemidler og temaer fra netop
> de klassiske b-film.

Kan du nævne blot én "klassisk b-film" der er tematisk beslægtet med The
Matrix?

> Herfra kan man så tolke at verdenen er blevet
> mere overfladisk og tom. Men man burde nok lade være

Det ville i hvert fald være på et forkert grundlag.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Peter Lind

Dato : 02-06-03 15:29

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message
> Magnus Dreyer kalligraferede, i

> Kan du nævne blot én "klassisk b-film" der er tematisk beslægtet med The
> Matrix?

Jeg tror ikke helt det var det Magnus mente - for jeg vil da også vove den
påstand at rigtig mange scener i The Matrix kan finde deres inspiration i
forskellige klassiske B-film. Og det er ikke nødvendigvis en dårlig ting !

The Matrix er jo en af disse 'sjove'[1] film, der refererer til rigtig mange
andre film, ofte i små bitte detaljer, som f.eks avissiderne der flyver
forbi Neos og Smiths fødder i slut-duellen i undergrundsbanen, og ofte i
form af referencer til generelle genrer, istedet for direkte referencer til
enkelte film.
Jeg synes det er fedt, men jeg er også lidt en tilhænger af B-film. Og The
Matrix falder bestemt ikke i B-films kategorien af den grund.

mvh
Peter Lind
[1] - Jeg mangler et ord for 'film med postmodernistiske træk, herunder
intertekstuelle genre-referencer, men uden nødvendigvis at have
postmodernistiske værdier/karakterer eller handlingsforløb' (har lige læst
til eksamen i film og tv-analyse)

Fra : David T. Metz

Dato : 02-06-03 16:07

Peter Lind kalligraferede, i news:bbfn2i$2kbm$1@news.cybercity.dk

> Jeg tror ikke helt det var det Magnus mente

Ja, ok.

> [1] - Jeg mangler et ord for 'film med postmodernistiske træk,
> herunder intertekstuelle genre-referencer, men uden nødvendigvis at
> have postmodernistiske værdier/karakterer eller handlingsforløb'

Meta-film?

Iøvrigt kan det da diskuteres om The Matrix har et "postmodernistisk"
handlingsforløb eller tilsvarende værdier etc. Jeg synes man kan argumentere
både for og imod den tese.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Peter Lind

Dato : 02-06-03 20:32

Note: Småbitte spoilere for The Matrix og The Matrix Reloaded

> [...]
>
> Iøvrigt kan det da diskuteres om The Matrix har et "postmodernistisk"
> handlingsforløb eller tilsvarende værdier etc. Jeg synes man kan

Jeg argumenterer så imod - jeg mener at handlingsforløbet og karaktererne i
The Matrix er så klassiske så man kan skrive lærebøger ud fra den. Historien
følger den typiske mytologiske helte-vandring, beskrevet af Joseph Campbell
i Hero with a 1000 faces, som vi også ser i Ringenes Herre, Star Wars,
Indiana Jones, Willow og en mængde andre film.
Jeg mener heller ikke at filmens værdier er deciderede postmodernistiske,
der er delt meget skarpt op imellem det gode og det onde, og alle de gode
gør deres gerninger for at hjælpe menneskeheden - at der så til tider (især
i action-scenerne) forekommer en bekymrende ligegyldighed fra Neo overfor
sine medmennesker (som vi jo ser mange gange forstærket i Reloaded), det kan
man måske kalde for postmodernistiske værdier.

Men det er altid en spændende diskussion, især fordi filmen har så mange
træk, der får filmlærere til at kalde den postmodernistisk.

Og så ender man som regel med at være uenig om hvad postmodernistisk
egentlig betyder.

mvh
Peter Lind
-der glæder sig til den næste altomfavnende genrebetegnelse. Postdogme ?

Fra : David T. Metz

Dato : 07-06-03 15:55

Peter Lind skriblede:
> [...]

> beskrevet af Joseph Campbell i Hero with a 1000 faces, som vi også
> ser i Ringenes Herre, Star Wars, Indiana Jones, Willow og en mængde

Det er jeg helt enig i.

> [...]
> medmennesker (som vi jo ser mange gange forstærket i Reloaded), det
> kan man måske kalde for postmodernistiske værdier.

Tjah - det aspekt ser jeg heller ikke som specielt postmoderne.

> Men det er altid en spændende diskussion, især fordi filmen har så
> mange træk, der får filmlærere til at kalde den postmodernistisk.

Det er nok især referencerne - de "intertekstuelle".

> Og så ender man som regel med at være uenig om hvad postmodernistisk
> egentlig betyder.

Ja, er det en epoke eller en optik fx? Nå - det jeg egentlig sigtede til
var spørgsmålet om opfattelse af "virkeligheden" og hvor filmens narrativ
placerer sig. Der er både post- og moderne træk. Fx opereres der tydeligvis
med en krop/sjæl-dualisme der er ærke-moderne, men på den anden side er der
samtidig tale om at man kan dø i det "hyperreale" hvilket må være en mere
post-mod. pointe.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Peter Holm

Dato : 02-06-03 16:59

> [1] - Jeg mangler et ord for 'film med postmodernistiske træk,
> herunder intertekstuelle genre-referencer

Er det ikke blot en genrehybrid?

, men uden nødvendigvis at
> have postmodernistiske værdier/karakterer eller handlingsforløb'

En klog mand sagde for nyligt, at der ikke findes postmoderne film, kun
postmoderne tolkninger af film [1]. Således kan alle film uden undtagelse
tolkes gennem postmoderne teori, hvilket vil tillægge dem postmodernistiske
værdier. Tolker man dem efter en anden, eller slet ingen teori, vil de
således ikke værdilades af postmodernismen.
Jeg tror du er ude i en umulig mission, hvis du vil tillægge en film
postmoderne 'træk' uden at den må tillægges postmoderne 'værdi'.

[1] Tak til H. Rytter for god inspiration.

Mvh
Peter - som netop skriver på et speciale om Lynch og den postmoderne film.
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-06-03 17:03

"David T. Metz" wrote:

> --
> Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Hej David

Du er godt klar over, at BW i dette citat henviser til stuntmændene i
MTV-serien Jackass.

Og disse stuntmænd er alt andet lige end tåber.
De er dybt professionelle og tænker over alle de stunts som vi andre
mener er fuldstændig tåbelig at gennemføre.

Så ved at bruge citatet, så gør du faktisk BW en tjeneste.
Og det vel ikke det du vil, vel.

Med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : David T. Metz

Dato : 07-06-03 15:58

Carsten Riis skriblede:

> Du er godt klar over, at BW i dette citat henviser til stuntmændene i
> MTV-serien Jackass.

Jep.

> Og disse stuntmænd er alt andet lige end tåber.

Det beror vist på et skøn.

> Så ved at bruge citatet, så gør du faktisk BW en tjeneste.

Arh, mon dog.

> Og det vel ikke det du vil, vel.

Jeg vil lave sjov, vil jeg.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 02-06-03 18:50

> [...]
> klassiske b-film. Herfra kan man så tolke at verdenen er blevet mere
> overfladisk og tom. Men man burde nok lade være

Fin pointe.
Det der før blev set som hult og tomt, har vi nu taget til os i vores
samfund.
Spørgsmålet er så blot om det har fået indhold? (retorisk spørgsmål)

/JeppeM

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 02-06-03 14:58

Fra : David T. Metz

Dato : 02-06-03 15:22

> Kampene i The Matrix er jo hentet fra Hong Kong kampfilm, som vel
> 'kan' klassificeres som b-film. Samtidigt er science fiction er en da
> de klassiske b-film genre.

En sten kan ikke flyve. Du kan ikke flyve. Ergo er du en sten?

> Det er nok rigtigt nok. Men spøg til side, så har Star Wars hentet
> utroligt meget fra Buck Rogers og Jens Lyn serialsne fra 30 og
> 40'erne.

Ja, men der er forskel på at citere eller hente inspiration og være det
samme som ... I tilfældet Star Wars er der dog en ret tæt beslægtning.

> Hvilket også Indiana Jones filmen gør. Der er selvfølgelig lagt flere
> 'lag' på historierne, men selve stilen er hentet fra disse film.

Indiana Jones blev endda svjh. markedsført som en hyldest til de kulørte
b-film. Så det er der vel ikke noget overraskende i.

> Nu skal jeg selvfølgelig passe på, men bare at smide serialsne i samme
> kategori som de 'rigtigt' b-film, men de har dog visse lighedspunkter.

Det er jeg enig i.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 02-06-03 16:16

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 02-06-03 16:28

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-06-03 22:18

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> Hvad er egentlig definitionen af en B-film?
>
> / / dentro / /

Kig på DR1 lige nu ... der viser det..... øøh "Min venindes mand".... jeg
tror det siger det hele

Fra : / / dentro / /

Dato : 04-06-03 09:42

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Kig på DR1 lige nu ... der viser det..... øøh "Min venindes mand".... jeg
| tror det siger det hele

LOL! Er det den med kvinden der kørte galt i sin bil? Den sad jeg netop lige
og så mens jeg ventede på et andet program, og så tænkte jeg at hold kæft
hvor er den elendig - det må være en B-film.

Men jeg ved ikke hvorfor, andet end at den var dårligt lavet... Da kvinden
lå i bilen SKULLE man absolut se at benzinen løb ud af tanken 120 gange, og
at der var ild i nærheden. .....OK! Vi HAR fattet at der er fare på færde,
hehe....

/ / dentro / /

Fra : Jeppe Møller

Dato : 04-06-03 10:12

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

jeg

*cut*
> [...]
og
> at der var ild i nærheden. .....OK! Vi HAR fattet at der er fare på færde,

Spoiler tak!
Jeg havde *glædet* mig til at se de iaften med lidt rødvin og stearinlys på
bordet...

/JeppeM