Xenical og folks oplevelser med denne dyre~
Fra : Jane Hansen

Dato : 28-03-01 13:53

Hejsa,

Jeg ville gerne høre om der er nogle som har prøvet xenical, jeg ved
godt den er dyr men hvordan har den virket for jer? Hvad er det
egentligt denne pille gør? er det virkeligt rigtigt at man kan spise
fedt uden at det optages i tarmen og men derfor slankes?

Er der nogle der ved hvor jeg kan læse noget om denne pille, jeg har
fundet lidt på netdoktoren men er der andre steder hvor der står noget
om private menneskers erfaring.

Venlig Hilsen Jane

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-03-01 14:16

jeg fandt lige et par links på netdoktoren.... håber det kan hjælpe
dig

http://www.netdoktor.dk/fokus/letigen.html
http://www.netdoktor.dk/medicin/Fakta/xenical.htm

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Katjastrofen

Dato : 28-03-01 14:42

> [...]
> egentligt denne pille gør? er det virkeligt rigtigt at man kan spise
> fedt uden at det optages i tarmen og men derfor slankes

Hej Jane

Jeg har ikke prøvet pillen af flere årsager, nok primært den økonomiske [Er
på SU - og hvis jeg skal købe den pille, har jeg ikke råd til mad.. hvilket
jo er paradoksalt *gG*]

Så personlige erfaringer hører jeg gerne... også om!

Ang. hvordan den virker i teorien er

"Hvordan virker det ?
Midlet virker hæmmende på de enzymer i mave- tarmkanalen, som nedbryder
fedtet til optagelig form. Fedtet passerer således gennem mave- tarmkanalen
og føres ud med afføringen."

Og så er det jeg siger -"kan du sige diaré"?

Den skilder kort sagt fedtet fra [i følge min læge så er der ikke tale om
alt fedtet i maden] og lader det passere diverse tarmsystemer, og ud.. -
Derfor, sidder du til en familiemiddag, og du altså ikke selv har lavet en
sund kost, vil det have "katastrofale" følger - i tilfælde af akut dårlig
mave *GG*

Det skulle eftersigende, reagere, meget kraftigt..

Empirisk undersøgelse *gG*
Hvis du f.eks spiser meget lidt mad i en længere periode og dertil er det
ovenikøbet sund mad... Så vil du jo også efter et besøg på Jensens bøfhus
eller lign.. få akut dårlig mave!... fordi din mave slet ikke er vant til
den "usunde" kost.
[konklusion: uheldigvis vender den sig ret hurtigt til det, over en kort
periode igen *GG*]

KatjaStrofen

Som nævnt, gerne vil høre lidt om folks erfaringer på det område, altså med
Xenical :)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-03-01 20:51

> Jeg ville gerne høre om der er nogle som har prøvet xenical, jeg ved
> godt den er dyr men hvordan har den virket for jer?

Xenical virker ved at hindre ca. 30% af det fedt du spiser, i at blive
optaget. Det betyder, at spiser du et måltid med 200 g fedt, så vil de 66
gram flyde uberørt gennem systemet. Det virker som amerikansk olie - diarre.
Det er med andre ord et glimrende middel til at lære en at spise mindre
fedt, men er dit problem for meget sodavand, juice eller andre kulhydrater,
så vil Xenical ikke virke ret meget.
Hvis man ikke spiser 3 hovedmåltider, men flere små, og småspiser ind i
mellem, så har man heller ikke meget glæde af pillerne, da de skal tages
sammen med maden for at virke.
Mange er overvægtige pga for mange nemme kulhydrater, så måske skulle de
lige se på det inden du kaster dig over Xenical.

Mvh Maria

Fra : Jane Hansen

Dato : 29-03-01 11:03

> [...]
skulle de
> lige se på det inden du kaster dig over Xenical.

Se det var jo meget vigtigt

Tusind tak for det, og tak for de andre indlæg og links jeg har fået.

Jeg kunne nu godt tænke mig at høre om andres erfaringer om Xenical
hvis nogle gider. Jeg skal starte i næste måned så jeg skal nok
fortælle hvad mine erfaringer bliver, men det kunne være spændende at
høre fleres erfaringer.

VH Jane

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-04-01 16:25

"Jane Hansen" <Solstraale@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne nu godt tænke mig at høre om andres erfaringer om Xenical
> hvis nogle gider

Jeg tog den i et halvt år og tabte en hel del, men det går som med alle
andre slankekure: Kroppen opdager forandringen og sætter forbrændingen ned,
og så tager man cirka halvanden gang det tabte på igen.

Altså: Endnu en yoyo-kur.

Niels

Fra : Thai-food

Dato : 25-04-01 14:41

Lad være med at lukke en vind ud !!! Der kommer rødt olie i dine trusser....

De slæber fint fedtet med ud , men jeg syntes at man hurtig tager det hele
på igen !!!