Danmarks sange.... Akkorder.....
Fra : PsykoFrans

Dato : 01-06-03 22:50

Hej gruppe.
Er der nogen der har eller kan skaffe akkorderne til nogle af fodboldsange.
Jeg skal ud at spille på lørdag, og man kan jo ikke tage ud at spille uden
en god fodboldsange hvis (når) vi skulle vinde. Specielt har res-epp-ten
interesse. (vi er røde, vi er hvide.) Men ellers også hvad i lige kan grave
frem.

PsykoFrans

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 02-06-03 03:02

"PsykoFrans" <jeppe_n@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en god fodboldsange hvis (når) vi skulle vinde. Specielt har res-epp-ten
> interesse. (vi er røde, vi er hvide.) Men ellers også hvad i lige kan

Hæng mig ikke op på det,men jeg tror nok
akkorderne til resepten er disse:
(Du må selv finde teksten.Teksten nedenunder
er blot et eksempel.)
Frit efter hukommelsen:
Dm
Som de tapre tinsoldater
F C
Går vi frem mod fodboldstater
Gm Dm
Som den lille store claus(?)
Bb C
klapper vi med hatte davs

Omkvæd:
F C
Vi er røde vi er hvide
Bb C
Vi står sammen side om side

Håber det giver mening.

Mvh Butterfly
"Now children,can anyone tell me
why Chubby Checker left The Beatles in 1972?"
www.destruktion.dk

Fra : PsykoFrans

Dato : 02-06-03 04:57

Dm F
Som de tapre tinsoldater
Dm C
[...]

Det lyder helt fint efter mine trætte ører. Men jeg har som du sikkert kan
lure lavet lidt om i det foroven. Jeg skifter lidt tidligere om til F men
man går så tilbage tilbage til Dm igen. Jeg synes nemlig der mangler
akkordskifte deroppe. Lyder det ikke fint nok i dine ører. (eller andres)

Fra : Rune

Dato : 02-06-03 09:50

Der ville jeg helt klart foretrække det første forslag uden akkordskiftet
til F i første linie.

Prøv at spil akkorderne på klaver eller guitar, med kun meloditonen og hhv.
C og D som "støttetone", så vil du se at den er god nok kun med Dm -> F -> C

Rune

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 02-06-03 15:57

> [...]
kan
> lure lavet lidt om i det foroven. Jeg skifter lidt tidligere om til F

Det er forkert,tror jeg.
Jeg vil endda lige komme med en ændring
til omkvædet.
F C -F-
Vi er røde vi er hvide
Bb C
Vi står sammen side om side.

Mvh Butterfly
"Will the highways on the internet
become more few?"G.W.Bush
www.destruktion.dk

Fra : PsykoFrans

Dato : 02-06-03 18:17

Ok efter at have hørt den igennem kan jeg godt høre det. Mange tak til jer
begge to for hjælpen....

PsykoFrans