TV in problem (ti 4200)
Fra : Torsten Malm

Dato : 01-06-03 22:43

Hej gruppe.

Jeg har et g-force4 128MB 8X AGP Ti4200 grafikkort med TV out og in. Efter
at have rodet lidt rundt med Nvidia fandt jeg til sidst ud af at afspille CD
film på mit TV med TV out funktionen. Så langt så godt.

Nu ville jeg så gerne gøre det omvendt. Altså indspille nogle af mine gamle
VHS bånd på CD som nok er lidt mere holdbart medie end magnetbånd (jeg havde
tænkt mig at bruge enten Virtualdub eller Windows Moviemaker). Jeg troede jo
så i min naivitet at jeg så bare skulle flytte stikket over i TV-in
indgangen. Men ak...så nemt skulle det ikke være.

Der er tilsyneladende intet signal. Ihvertfald kigger jeg bare på en sort
skærm i redigeringsvinduet når jeg arbejder med Windows Moviemaker.
Virtualdub giver bare nogle sorte og hvide streger. Når jeg forsøger at
anvende TV tuneren i Virtualdub, ser jeg at den løber alle kanalerne
igennem. Men intet sted finder den et signal. I Windows Moviemaker skriver
den decideret i konfigurationsmenuen "Signal:0".

Jeg har forespurgt ved www.eksperten.dk men ingen er istand til at hjælpe
idet problemet kræver et ret indgående kendskab til lige netop dette
grafikkort. Jeg håber derfor at jeg med denne post kan finde en som har det
samme (eller næsten det samme) grafikkort som mig, og som har lidt forstand
på hvorledes jeg får det hele sat korrekt op.

Er der nogen der kan hjælpe?

PS: Jeg har også postet dette i videoredigeringsgruppen.

Fra : Jante

Dato : 02-06-03 05:30

"Torsten Malm" skrev:

> Jeg troede jo
> så i min naivitet at jeg så bare skulle flytte stikket over i TV-in
> indgangen. Men ak...så nemt skulle det ikke være.

Jo, men den anden ende af kablet skal selfølgelig
ha' fat i en _udgang_ på tv'et eller videoen.

J.L.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 02-06-03 13:49

> Er der nogen der kan hjælpe?

I diverse elektronik-butikker kan du få nogle konvertere der kan stillles
tiltil enten at sende eller modtage signal (scart-stik). Den der følger med
til dit grafikkort kan kun sende signal...