Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En lille statistik
Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 21:30

Tidligere har vi kigget på at opdele dk.fritid.foto, pga. de mange
indlæg fra nye købere af digitalt udstyr. I den forbindelse har jeg lige
lavet lidt hurtig statistik, spændende siden fredag (hvilket er et alt
for lille grundlag, alligevel) - Resultatet er som følger:

Antal indlæg ialt: 255 (Siden engang fredag, jeg stoppede da jeg nåede
ca. 250)

Antal indlæg om digital foto: 139
Antal indlæg om analog foto: 29
Antal indlæg generelt om foto: 72
Antal OT indlæg: 15

Umiddelbart kunne en gruppe til digital foto virke som en god ide, efter
min bedste overbevisning - da digital foto allerede nu udgør omkring
halvdelen af alle indlæg. Uden at ville udelukke disse folk herfra,
mener jeg at de ville have mere ud af en gruppe hvor emnet var mere
målrettet - og dk.fritid.foto ville blive nemmere at forholde sig til
for os 'analoge' nørder - måske sågar komme tilbage til essensen i foto,
billederne.

Hvad synes I andre? Er der et behov for en ny gruppe?

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-06-03 21:40

Rune B. Broberg wrote:

> Antal indlæg ialt: 255 (Siden engang fredag, jeg stoppede da jeg
> [...]

Jeg kunne godt tænke mig at se en statistik, der opdelte i køb, teknik
(hvilket format skal jeg gemme mine billeder i) og alle andre emner.

(ja, jeg ved godt jeg selv bør tage mig sammen og lave den - det bliver
ikke lige i aften).
--
JPEGCrops 0.5.13 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 21:43

Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk> wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at se en statistik, der opdelte i køb, teknik
> (hvilket format skal jeg gemme mine billeder i) og alle andre emner.

Nok mindst 2/3 køb - Uden at jeg har andet end min fornemmelse fra da
jeg talte indlæg at holde mig til. Mange, i alt fald.

> (ja, jeg ved godt jeg selv bør tage mig sammen og lave den - det bliver
> ikke lige i aften).

Det går nok - en undersøgelse der dækker en uges tid ville være rart,
men det tager jo også sin tid.

Fra : xylo

Dato : 01-06-03 21:43

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse

CUT..
> [...]
> billederne.
>
> Hvad synes I andre? Er der et behov for en ny gruppe?

Jeg har det nu fint med en blandet gruppe, da mange spørgsmål er både
digitale og generelle spørgsmål,
men jeg kan da godt se det måske er lidt trættende for analoge fotografer
med alle de digitale spørgsmål.
Måske er det en god ide. Men synes nu mest af alt der mangler en 'er dette
kamera fra supermarkedet et godt køb' gruppe

Søren.

Fra : Sparre

Dato : 01-06-03 21:46

> Måske er det en god ide. Men synes nu mest af alt der mangler en 'er dette
> kamera fra supermarkedet et godt køb' gruppe

Tja.....der skulle vel så være auto response på den grupper

"NEJ......SPAR OP!!"

--
Sparre

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 21:48

xylo <e@mail.com> wrote:

> "Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> skrev i en meddelelse
>
> CUT..

> Jeg har det nu fint med en blandet gruppe, da mange spørgsmål er både
> digitale og generelle spørgsmål,

Det er taget med under 'generel foto' - under digital foto har jeg
prøvet at holde de ting der er specifikt digitale.

> men jeg kan da godt se det måske er lidt trættende for analoge fotografer
> med alle de digitale spørgsmål.

Tjah, normalt har jeg god tid til at læse indlæg hele dagen - læseferie
er rart - men jeg synes at gruppen kan virke uoverskuelig hvis man
kommer hjem efter en lang dag, og lige skal 'fange op' hvad der er sket
- og at en stor del (3/4?) af de indlæg så oftest ikke siger mig så
meget... Men om det ville fremme kvaliteten at dele gruppen op, det ved
jeg ikke?

> Måske er det en god ide. Men synes nu mest af alt der mangler en 'er dette
> kamera fra supermarkedet et godt køb' gruppe

Som nævnt andetsteds, langt de fleste indlæg der ville høre til i en
digital gruppe er af den slags. Desuden findes der nogle tekniske
spørgsmål, RAM, batterier og den slags - og billed-kompression. Jeg
synes godt disse kan høre i samme gruppe, især da folk der laver
digitale billeder ofte har erfaring med alle disse ting..

Fra : Poul B-H

Dato : 01-06-03 22:20

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message

> [...]
> synes godt disse kan høre i samme gruppe, især da folk der laver
> digitale billeder ofte har erfaring med alle disse ting..

og så findes der nok en hel del som har begge typer kamera eller tænker på
anskaffe det.

Jeg har et 2mpixel kamera til visse ting, EOS 35mm til andet og Mamiya 645
til noget helt tredje. Man kan jo godt have det hele der er ingen der
siger at man absolut skal være analog eller digital. Desuden vil jeg have en
god scanner, den er jo også digital!
Lad os blot håbe at tilstrækkeligt mange har prøvet at købe kvalitet for
ingen penge så disse spørgsmål ebber (ingen forbindelse overhovedet ) ud.

Poul B-H

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 22:04

Prøv lige at se på antalet af beskeder på et døgn. Det er jo absolut
overskueligt. En opdeling er vel først nødvendig når der er 5-10 gange så
mange beskeder i døgnet.

Jeg er selv mest til analog, men læser med fornøjelse det digitale. Analog
og digital er vel to sider af samme sag. Nogen tager kun S/H og forstørrer
selv i den mørke kælder. Andre tager digitale billeder og ser dem på
fjernsynet. Det er vel yderpolerne og der imellem befinder der sig en masse
brugere. Jeg skanner mine negativer og dias, men vil da gerne have et digi
med tiden. Det varer dog lidt inden jeg for råd til et rigtig hus med spejl
og det hele. Indtil da tager jeg analog og læser begærligt om alt det
digitale.

Lad os dog blive sammen.

Karsten

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 01-06-03 22:16

KHS wrote:

klip

> Lad os dog blive sammen.
>
> Karsten

Jeg er helt enig lad os blive sammen. Jeg har både digital og analog Nikon
og bruger samme objektiver til både F4e og D1 og lærer meget ved at læse
erfaringer og spørgsmål fra begge her i gruppen.

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 01-06-03 22:51

Nikon D1 fan wrote:

> Jeg er helt enig lad os blive sammen. Jeg har både digital og analog Nikon
> og bruger samme objektiver til både F4e og D1 og lærer meget ved at læse
> erfaringer og spørgsmål fra begge her i gruppen.

Jeg er enig, det nytter ikke noget, at vi opdeler gruppen i
digital og analogt fotografi, for det er to sider af samme sag.

Det der er denne gruppes "pest", er de evindlige
forbrugerspørgsmål om hjælp til køb at digicam, eftelysninger af
erfaringer i forbindese med køb i tyske on-line butikker og vice
versa.

Der findes en gruppe som hedder news:dk.forbruger - jeg vil
foreslå at der oprettes en undergruppe til den som hedder
news:dk.forbruger.fotoudstyr - og så kan vi frabede os forbruger
spørgsmål i foto-gruppens fundats, og henvise til forbruger-gruppen.

Og det vil jo heller ikke være rimmeligt, at de digitale
fotofrafer skal hænge på alle forbrugerspørgsmålene.
--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-06-03 22:53

Niels Ebbesen PowerBook <niels@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg er enig, det nytter ikke noget, at vi opdeler gruppen i
> digital og analogt fotografi, for det er to sider af samme sag.

Min umiddelbare ide var 'foto' og 'digital foto' - da den udelukkende
digitale del er i klar overvægt.

> Det der er denne gruppes "pest", er de evindlige
> forbrugerspørgsmål om hjælp til køb at digicam, eftelysninger af
> erfaringer i forbindese med køb i tyske on-line butikker og vice
> versa.

Korrekt.

> [...]
> news:dk.forbruger.fotoudstyr - og så kan vi frabede os forbruger
> spørgsmål i foto-gruppens fundats, og henvise til forbruger-gruppen.

Godt forslag, ganske rimeligt.

Fra : Poul Krogh

Dato : 01-06-03 22:27

Har lavet tre polls på denne adr. http://julesnaps.dk under "Fri snak", der
omhandler opdeling af dk.fritid.foto i undergrupper.

Den første Opdeling af dk.fritid.foto omhandler om gruppen generelt skal
opdeles.
Den anden Opdeling af dk.fritid.foto i analog og digital omhandler om
gruppes skal splittes op i en analog og en digital del.
Den tredie Hvis dk.fritid.foto bliver opdelt, skal der så være undergr.
omhandler om gruppen, hvis den bliver splitet op i en digital del og en
analog del, skal deles yderligere op.

Den lører i 14 dage og så må vi jo se hvad udfaldet bliver af den poll, hvis
noget udfald overhovedet
Man skal være logget ind før man kan stemme. Og kan derfor kun kan stemme en
gang (per bruger i hver poll , men folk snyder selvfølgelig ikke vel
!?). Det er gratis at blive oprettet som bruger og vi bruger det ikke til en
skid. Det er bare sådan dette standard forum-layout er bygget op. Håber ikke
at det afskrækker folk fra at stemme.

PolPot aka Poul Krogh

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-06-03 08:01

Poul Krogh wrote:

[Snip Afstemning, der kræver oprettelse som bruger]

> Håber ikke at det afskrækker folk fra at stemme.

Det afskrækker mig. Ingen stemme herfra.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 02-06-03 08:22

Toke Eskildsen wrote:

> Det afskrækker mig. Ingen stemme herfra.

Jeg har heller ikke planer om at deltage i en afstemning der i
sin grundsubstands er useriøs og utroværdig.

Men jeg kunne da godt finde på at sætte et script op, som kan
lave en masse hit på et af punkterne, så alle kan se, at
resultatet er helt ude i skoven.

Men ind til vidre mangler Poul Krogh jo at oplyse et URL til
afstemningen, dem han har postet fører til alt muligt andet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Poul Krogh

Dato : 02-06-03 09:38

"Men jeg kunne da godt finde på at sætte et script op, som kan
" lave en masse hit på et af punkterne, så alle kan se, at
" resultatet er helt ude i skoven"

Du må da være en idiot. Og nej jeg gider sq ikke sige undskyld for et hårdt
sprog. Hvad fanden er du da for et fjols, så kan man vel ikke regne med
nogen form for afstemning, statistik, eller meningsmåling, da der sidder
fjolser som dig derude, der bare VIL lave lort i det. Eller det skal måske
forståes sådan at DU kan lave en side der er sikker ? Og samtidig sørge for
at man ikke skal lave en form for registrering, cookie, brugernavn, IP og
hvad har vi. For hvis du ikke laver den form for check, tjaa så er det
100pct. sikkert at du og dine blodsbrødre sidder derude og siger "nææ nej,
skal vi ikke ødelægge, bare fordi vi kan !". Hvad helvede får dog en som dig
til at skrive sådan en gang crap ? Er det fordi du ikke vil se et resultat,
er det fordi du gerne selv vil lave en poll (be my guest, så er andre
idioter og imbeciler som jeg jo fri for det), eller ER det simpelt hen bare
fordi du skal ødelægge, hvad ødelægges kan ?

Og ja, har postet et link der duer, www.julesnaps.dk/forum, ligger bare i en
nystartet tråd der hedder "Opsplitning af gruppen". Og ja der var postet et
link der førte til hovedsiden, det var ikke meningen at der skulle laves
reklame (spam) som du kalder det, men bare en fejlpost.. Men skal nok passe
meget på at ikke at lave en, åbenbart, så graverende fejl igen i mine
fremtidige posts.

Nå nu har jeg så haft slukket min computer, talt til 10 og syntes stadig at
denne post er OK. Så her er den.

Poul Krogh, poulkrogh@hotmail.com - ingenting

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-06-03 09:43

Poul Krogh <poulkrogh@hotmail.com> wrote:
> [...]
> idioter og imbeciler som jeg jo fri for det), eller ER det simpelt hen bare
> fordi du skal ødelægge, hvad ødelægges kan ?

Vær sød at svare rigtigt - under det du svarer på - jf.
http://www.usenet.dk/ (kig på netikette)

Folk der ikke interesserer sig for en opdeling af gruppen vil formentlig
ikke stemme på din afstemning, og derfor får man et forkert grundlag for
afstemningen. Sådan er tingene nu engang bare.

Og sidst - det sprog som du benytter her hører, efter min mening,
absolut ikke til herinde - en tilsvining af den type er da absolut ikke
noget der fremmer diskussionen, som nu engang er det usenet handler om.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-06-03 09:45

> [...]

absolut ikke til herinde - en tilsvining af den type er da absolut ikke
noget der fremmer diskussionen, som nu engang er det usenet handler om.

XFUT: dk.admin.netikette
(Forhåbentlig, nu må vi se om Supersedes: kan den slags..)

Fra : emj

Dato : 02-06-03 11:23

On Mon, 2 Jun 2003 10:37:38 +0200, "Poul Krogh"
> [...]

>nogen form for afstemning, statistik, eller meningsmåling, da der sidder
>fjolser som dig derude, der bare VIL lave lort i det.

Jeg vil overhovedet ikke deltage i noget, som er iværksat af folk, der
ikke engeng kan tale et ordentligt sprog.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk
- dit fristed på internettet.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 02-06-03 15:55

Poul Krogh wrote:

> Nå nu har jeg så haft slukket min computer, talt til 10 og syntes stadig at
> denne post er OK. Så her er den.

Hva' er du for en, du har helt selektivt valgt nogle
afstemningstemaer, som slet ikke er dækkende for de mange
forskellige forslag der gennem tiden er fremført til en opdelig
af fotogruppen.

Og så bliver du vildt ophidset over, at jeg påpeger, at din
afstemning er utroværdig, da det er uendligt nemt at snyde, tag
lige at klappe pruhesten, der er ikke nogen som har givet dig
mandat til at afholde en afstemning, og iøvrigt så har jeg slet
ikke titro til, at de afstemnings resultater som du evt. måtte
oplyse er korrekte.

Hvis der skal afholdes afstemninger om opsplitniger af
foto-gruppen, så bør det være styregruppen som sørger for det, og
det bør først ske efter en grundig debat i dk.admin - så alle de
ideer og ønsker bliver indarbejdet i afstemningen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 02-06-03 15:55

> [...]
> mandat til at afholde en afstemning, og iøvrigt så har jeg slet
> ikke titro til, at de afstemnings resultater som du evt. måtte

Der er da ingen der skal give nogen mandat til at lave en webbaseret
meningsmåling. Hvad du har lyst til at ligge i den menings-måling er
naturligvis helt op til dig selv.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 02-06-03 16:18

Rune B. Broberg wrote:

> Der er da ingen der skal give nogen mandat til at lave en webbaseret
> meningsmåling.

Det vil jeg ikke anfægte, men så kan jeg til gengæld oplyse, at
det off-topic at poste opslag for webbaserede meningsmålinger i
denne gruppe.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : max

Dato : 02-06-03 16:11

> [...]
> det bør først ske efter en grundig debat i dk.admin - så alle de
> ideer og ønsker bliver indarbejdet i afstemningen.

Du er i besiddelse af et stort talent for at tale ned til folk....
Hvorfor lar du ikke bare os amatører være, vi passer ikke ind
i din perfekte verden alligevel.. -max-

Fra : Poul Krogh

Dato : 03-06-03 08:20

> Hva' er du for en, du har helt selektivt valgt nogle
> afstemningstemaer, som slet ikke er dækkende for de mange
> forskellige forslag der gennem tiden er fremført til en opdelig
> af fotogruppen.

Jammen du kan da bare komme med et forslag, eller helt lade være med at
stemme. Der er skam ingen skam.

> [...]
> mandat til at afholde en afstemning, og iøvrigt så har jeg slet
> ikke titro til, at de afstemnings resultater som du evt. måtte

Jeg syntes da ikke at det er specielt smart at smide post ud fra hoften,
hvori du ligefrem proklamerer at du vil ødelæge en afstemning, der sættes i
værk af tredieperson. Samtidig mener jeg da helt klart ikke at der sidder en
Bush her i landet og bestemmer hvad jeg kan og bør smide op på nettet,
heller ikke mht. polls.

> [...]
> det bør først ske efter en grundig debat i dk.admin - så alle de
> ideer og ønsker bliver indarbejdet i afstemningen.

Jammen jammen, jeg sidder da ikke og vil lege styregruppe, men da der
åbentbart er heftig debat her i gruppen mht. en evt. opsplitning, så kunne
det da være lidt smart at få loddet tendensen. Det er vel et must, før man
kan anmode en styregruppe (eller hvad den nu hedder) om en opsplitning.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-06-03 20:02

"Poul Krogh" <poulkrogh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må da være en idiot. Og nej jeg gider sq ikke sige undskyld for et
hårdt

nu er jeg rimelig ny, og periodisk bruger af denne NG
men hvorfor f. kan i ikke bare holde det i en tråd her i NGen
det gør man når det jævnligt er oppe at vende om
news:dk.fritid.bil skal deles, og det gjorde man, da
man oprettede en under NG til news:dk.fritid.jernbaner
lige som der også kom OTD forslag i den relevande
gruppe da jernbane folket trængte til en markeds NG

hvorfor, så når det gælder foto, kører en poll
over et web site, hvor webmaster ikke kan hitte ud af
at linke korrekt ?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Kim Adersen

Dato : 01-06-03 23:44

>Hvad synes I andre? Er der et behov for en ny gruppe?

Jeg er helt enig. Jeg ledte faktisk efter en gruppe om
digital fotografi, da jeg skulle bruge lidt råd/vejl.
tidligere i dag.

Mvh/Greetings
Kim Andersen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-03 20:46

> [...]
>
> --
> Rune B. Broberg
> Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Hej Rune

Jamen jeg syntes da det kører helt fint. Hvis nu man sorterede de indlæg
fra, som der er så stor utilfredshed med, så er der faktisk ikke mange
tilbage. Så en deling forekommer ikke som en god ide. Dem der brokker sig
nu, vil brokke sig endnu mere efter delingen. Det kan vel heller ikke være
så svært at springe over et indlæg, som man ikke ønsker at deltage i. Nu
har spørgsmålene om hvilket kamera åbenbart ramt nogen over tæerne, så det
næste bliver vel det med at finde Danske manualer til kameraer købt i
Tyskland. Kan de købe deres kameraer der, så lær dog at snakke og læse
Tysk.

M.V.H.....Benny..

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 02-06-03 21:51

Benny Mortensen wrote:

....cut...

> næste bliver vel det med at finde Danske manualer til kameraer købt i
> Tyskland. Kan de købe deres kameraer der, så lær dog at snakke og læse
> Tysk.

Ahmmm.. i en gruppe, som iflg. fundatsen handler om
fotografering, bør man ikke skulle bruge tid på at frasortere den
slags forbrugersnak, og slet i de rå mængder som der p.t. postes
i denne gruppe.

Og selvfølgelig skal folk ha' et sted hvor de kan poste den slags
forbruger spørgsmål, men dem der for længst er nået vidre, bør
også ha' en gruppe, hvor de kan få fred og ro til at fordybe sig
i de lidt mere seriøse emner.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-06-03 08:21

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbruger spørgsmål, men dem der for længst er nået vidre, bør
> også ha' en gruppe, hvor de kan få fred og ro til at fordybe sig

Hej Niels

Jamen du har da ret, der er mange ting vi ikke bør, men vi gør det
alligevel. Vi må køre 110 Km/t på motorveje, men 75% kører 125 Km/t eller
hurtigere. Nogle herinde, har et par linier for mange i bunden, andre har
ingen. Så på et eller andet måde, kan det vel siges at udligne hinanden.
Personligt syntes jeg slet ikke der skal være nogen, og stod det til mig,
ville reklamer for deres hjemmesider være forbudt, for det har intet med
snakken at gøre. Det giver jo alligevel også stof til eftertanke, for det
kan vel ikke undgås, at man lægger mærke til sådan noget, så når man har
sådan en masse bræk i bunden af sine indlæg, så er det da ret så væsentligt
for vedkommende selv, at han gør sig positivt bemærket. Nu ved jeg ikke
helt, hvordan jeg skal tolke det, for som jeg F.eks læser din Footer, så
prøver du ligesom at fortælle mig, at du er Proff. Det kan godt være jeg
har misforstået et eller andet, men det er da vist fritid.foto, så må man jo
forvente, at vi er nogen, der ikke er Proff. Det er måske derfor jeg ikke
føler mig så generet af, at de samme spørgsmål stilles op til mange gange.
Hvis man ser disse Alta, Fakta, eller Netto kamera spørgsmål, virker de på
samme måde på de der viderekomne herinde, som Dansktop musik gør på de
fleste i kultur.musik. som en rød klud foran en tyr. Langt de fleste
benytter chancen til at rakke ned på noget, som de end ikke kender udseendet
på. Hvor man jo i langt de fleste tilfælder må sige, ja til prisen er det
godt, men det er måske ikke så svært at finde noget bedre, men dermed også
dyrere. Jeg kunne forestille mig, at en Proff som dig, aldrig ville nedlade
sig til at tage sådan et Netto kamera i hænderne, så var det altså faktisk
slet ikke dig der blev spurgt vel ?... Det står klart for enhver, at et
kamera til små penge, efter alle solemærker at dømme, ikke er så godt, som
et til den dobbelte pris, og hvis det er, så har producenten af det dyre,
noget at tænke over. Tænk hvis nu Netto kom med et kamera, og der var en
der skrev om dette, " Her får Canon baghjul " det er nok ikke sandsynligt,
men bare tanken er da sjov. Jeg tror faktisk jeg kender lidt af følelsen,
for nogen tid siden, søgte jeg et kamera, helt specifikt, et Agfa CL 20, du
ved sådan noget, som alle kalder noget skrækkeligt lort. Det er muligt det
er det, men det tager nogle formidable billeder af noget lort at være. Som
jeg plejer at sige, man skal bare købe nok af dem, for de er ikke særligt
slidstærke, og det er et lille fladt 1,0 Mpixel, men kameraet ved det ikke,
og gud nåde trøste ham der fortæller kameraet det, for han får numsen i
smækhøjde. Hvis min antagelse om at du er Proff, er korrekt, så vil jeg
sige, at hvis du ikke kan tage gode billeder med et Netto kamera, så er der
to muligheder, enten er det et elendigt kamera, eller også er du en elendig
fotograf. Se de sidste meldinger lyder på, at det bruger en pokkers masse
strøm, og det finder folk ud af er rigtigt, så de leverer det tilbage, og
køber et langt dyrere kamera, for at finde frem til, det bruger sandelig
lige så meget strøm. Så må man jo spørge, var kritikken så saglig. Vi kan
vel bedst sammenligne det med Skoda for nogle år siden, den fik også nogle
grumme skud for boven, og bevares, den havde sine fejl, men prisen lød godt
for dem, som den var tiltænkt. Idag lyder Skoda ikke grimt i folks ører, men
til gengæld er der heller ikke ret meget Skoda over prisen længere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 03-06-03 22:37

Benny Mortensen wrote:

> Jamen du har da ret, der er mange ting vi ikke bør, men vi gør det
.....CUT---

Hva' Benny trækker du aldrig vejret, og har du aldrig hørt om, at
det fremmer læsbarhedden, når man opdeler tekster i afsnit.

Nå men min kommentar til din meget lange monolog er, at du putter
folk i bås efter hvilket kamera de bruger, og den holder ikke to
centimeter, jeg har set folk med for mange penge, som har købt
dyre kameraer, som de ikke kunne finde ud af at betjene, endsige
lave nogenlunde hæderlige billeder med.

Jeg kender også mange dygtige fotografer, som fotograferer med
noget meget beskedent udstyr, deres fotografi bygger nemlig på en
solid ballast af foto-viden, som det væsenligste aktiv.

Og så kan jeg oplyse dig, at der nok er omkring 20 - 30 proff.
fotografer som i et eller andet omfang har bidraget til denne
gruppe, og deres know-how har været værdsat af de seriøse amatør-
og hobbyfotografer, som oprindligt var fletallet i denne gruppe.

Men de mange forbruger orienterede spørgsmål, fra folk som bare
vil ha' gratis support i forbindelse med anskaffelsen af et
digicam, og som egenlig ikke er søndeligt interesseret i
fotografi, har regulært tømt denne gruppe for mange af de
oprindlige brugere, de gider ikke spilde deres tid på en masse
indkøbssnak, og det har intet med snoberi at gøre...!

PS: Jeg kører aldrig for stærkt på motorvejen, så den fartglæden
må være noget du kender fra dig selv.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-06-03 12:36

> ....CUT---
>
> Hva' Benny trækker du aldrig vejret, og har du aldrig hørt om, at
> det fremmer læsbarhedden, når man opdeler tekster i afsnit.

Jo det hænder Hvem har lovet dig det ??..

> [...]
> centimeter, jeg har set folk med for mange penge, som har købt
> dyre kameraer, som de ikke kunne finde ud af at betjene, endsige

Huh, gør jeg godt nok. Det har jeg ikke selv opdaget, så det må du
virkelig undskylde. Jeg ved ikke lige hvor det skulle være sket, men
skidt, jeg erklærer mig skyldig, så får jeg nok at vide engang i hvad.
Mener du det er helt forkert at antage, at en Proff ikke ser på et
Netto kamera ??, er det du mener med at sætte folk i bås ???

> Jeg kender også mange dygtige fotografer, som fotograferer med
> noget meget beskedent udstyr, deres fotografi bygger nemlig på en
> solid ballast af foto-viden, som det væsenligste aktiv.

Ja det måtte jo komme, det er jo den nærmest uundgåelige.
Jeg ved ikke hvem du kender, og hvem du ikke kender, og det er
heller ikke omfattet af mit interesseområde, og har for den sags
skyld intet med sagen at gøre.

> [...]
> gruppe, og deres know-how har været værdsat af de seriøse amatør-
> og hobbyfotografer, som oprindligt var fletallet i denne gruppe.

Jamen som jeg skrev i et tidligere indlæg, er det ikke dejligt at
kunne hjælpe andre ??..

> [...]
> oprindlige brugere, de gider ikke spilde deres tid på en masse
> indkøbssnak, og det har intet med snoberi at gøre...!

Det er vist Proff'en der taler nu. og da det er en fritids gruppe,
så må det med gratis support herinde, jo være en selvfølge.

Hvor meget folk lægger i deres foto interesse, må stadig være
op til dem selv, og ikke hverken du eller jeg.
Men hvis de ikke får den hjælp de mener de har brug for, så er
chancerne for at deres interesse vokser, også meget lille.

Det er stadig helt OK, at undlade at besvare en forespørgsel,
du har altså lov til, helt at lade være med at læse indlægget, og
gå videre, til et som du selv finder interessant.

> PS: Jeg kører aldrig for stærkt på motorvejen, så den fartglæden
> må være noget du kender fra dig selv.

Igen har du det med at tage tingene personligt. Jeg syntes ellers
det tidligere indlæg var skrevet meget generelt. Hvis jeg ikke
husker helt galt, skrev jeg 75% gjorde det. Ikke et ord om at
du var en af dem. Men jeg indrømmer da gerne, jeg gør det da
jævntligt, ja jeg kunne fristes til at sige dagligt.