Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
64mb GF4 MX
Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 01-06-03 19:09

Hej Rødder!

Jeg overvejer at købe en ny computer, men er i den forbindelse lidt
betænksom ved det G-kort der sidder i den.

Kortet er et 64mb GF4 MX (tv-out). Flere specs kender jeg ikke, men det er
det Dell putter i deres computere.

Dell computeren jeg tænker på at købe er denne:

intel 865, P4 2.4 Ghz
256 mb ddrram
+ kortet nævnt ovenfor.

Hvordan er kortet helt overordnet set (stabilitet, performance og
holdbarhed)? Det er et krav at systemet skal kunne køre alle spil der er på
markedet lige nu, på en tilfredsstillende måde.

Tillægsspørgsmål: Kan alle g-kort tilsluttes enten agp eller pci slots?

--
Med Venlig Hilsen

Morten Holberg Nielsen
-In an interstellar buuuuuurst im baaack to save the uuuuuniiveeerseeeeee!

Fra : Rustica.dk

Dato : 01-06-03 22:10

"Morten Holberg Nielsen" skrev d. 01-06-03 19:09 dette indlæg :
> [...]
> Med Venlig Hilsen
>
> Morten Holberg Nielsen
> -In an interstellar buuuuuurst im baaack to save the

Hej Morten !!
Jeg ved ikke hvad du skal bruge denne pc til ?

Men dette G 4 mx 400 er altså ikke noget at råbe hurra for !
Det er faktist på højde med et G2, så køber du denne pc så vil jeg selv
ofre
ca. 800-1000 kr på et andet kort !
Et MX kort er et klart dårligere kort end TI kortene !

Men skal du bruge pc-en til at skrive på så er den såment rigtig god

Spørg bare hvis der var andet, eller du vil have noget af det uddybet

Tak
Michael
Rustica.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-06-03 16:06

> Hej Morten !!
> Jeg ved ikke hvad du skal bruge denne pc til ?

SPIL!!!!!!

> [...]
> ofre
> ca. 800-1000 kr på et andet kort !
> Et MX kort er et klart dårligere kort end TI kortene !

Ja, jeg læste et sted at det egentlig var lidt falsk at de kaldte kortet for
et GF4 kort, idet at GF3 egentlig var bedre.

> Spørg bare hvis der var andet, eller du vil have noget af det uddybet

Kan alle g-kort tilsluttes enten agp eller pci
slots?

Konklutionen på dette må altså være at jeg skal fravælge kortet (=spare de
500 kr det koster).

Som standard sidder der et 16MB ATI Rage Pro AGP i. Så kan jeg bare købe et
andet og bruge det i stedet?

Fra : Peter Pan

Dato : 02-06-03 17:01

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@SLET DETTEofir.dk> wrote in message
> Ja, jeg læste et sted at det egentlig var lidt falsk at de kaldte kortet
for
> et GF4 kort, idet at GF3 egentlig var bedre.

Helt Korrekt. GF4 MX 440 / 460 kortene svarer til GeForce2 GTS/Pro/Ti
GF4 MX420 er faktisk lige så langsomt som et GF2 MX400 kort.

Du vil til enhver tid være bedre tjent med et GF3 kort end et GF4 MX.

> Kan alle g-kort tilsluttes enten agp eller pci
> slots?

AGP og PCI slots er ikke fysisk ens. Enten køber man en AGP eller en PCI
verision af kortet. Ikke ret mange producenter laver stadig PCI kort. Men du
kan dog stadig på bl.a GeForce4 MX440 kort til PCI.

> Konklutionen på dette må altså være at jeg skal fravælge kortet (=spare de
> 500 kr det koster).

Hvis du vil have et grafikkort der kan bruges til alle spil, dur et GeForce4
MX kort ikke, da det kun lige kan klare DirectX 7 i hardware. Idag bruger vi
DirectX 9. Du skal som minimum købe et kort med DirectX 8 (GeForce3,
GeForce4 Ti, Radeon 8xxx, 9000, 9100, 9200) kort. Det vil du være meget
bedre tjent med idag og i fremtiden.

> Som standard sidder der et 16MB ATI Rage Pro AGP i. Så kan jeg bare købe
et
> andet og bruge det i stedet?
Det ATI Rage kort kan du ikke bruge til selv gamle spil.

Mvh
Anders

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 02-06-03 17:39

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:bbfscd$kc5$1@sunsite.dk...
> "Morten Holberg Nielsen" <holberg19@SLET DETTEofir.dk> wrote in message

Hej Anders!

> [...]
du
> kan dog stadig på bl.a GeForce4 MX440 kort til PCI.

Dvs at jeg faktisk skal satse på en maskine med agp slots? Så er jeg på den
sikre side?

> [...]
> DirectX 9. Du skal som minimum købe et kort med DirectX 8 (GeForce3,
> GeForce4 Ti, Radeon 8xxx, 9000, 9100, 9200) kort. Det vil du være meget

Ok. Af en eller anden grund er jeg mere lun på ATI end på GF. Hvilke(t) 9xxx
eller 8xxx kort skal jeg overveje hvis jeg skal se på et hvor jeg får mest
value for pengene. Har b.la. læst i denne gruppe at flere 9/8xxx kort er
prissat ret højt i forhold til den generelle ydelse.

> et
> Det ATI Rage kort kan du ikke bruge til selv gamle spil.

Men det kan jeg vel pille ud og erstatte med mit nye kort?