Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SP : Digital
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 18:12

Hej NG.
Jeg har i dag et Nikon F90X med en 24-120 MM og en SB26 Flash.
Jeg kunne godt tænke mig et digital kamara men hvilket skal jeg vælge???
Jeg kan godt lide dybden i mit SLR kamara.
Men kunne også godt tænke mig fordelende i den digi. verden.
Så nu er jeg i tvivl.
Hvad skal jeg vælge?????
Skal jeg købe et kompakt kamara og bruge det til de daglige bilder og
hive mit nikon frem til spetielle lejlighedder?
Eller skal jeg vælge at bruge lidt flere penge og udskifte min Nikon til et
Nikon 5700 eller D1?

Henrik

Fra : Henrik Torp

Dato : 01-06-03 20:38

Henrik skrev
> [...]
> Jeg kan godt lide dybden i mit SLR kamara.
> Men kunne også godt tænke mig fordelende i den digi. verden.

Det koster kassen at købe et digitalt kamera i samme klasse som dit
nuværende udstyr. Du opnår ikke samme dybde med digital kamera efter min
mening. Det skyldes bl.a. den øgede billedstøj, der opstår som følge af et
digital kameras opbygning (vigtig ved forstørrelser).

Det vil måske være en ide at gå efter et nikon i mellemklassen, så du kan
bruge dit objektiv og din flash. Men et nikon digital kamera med mulighed
for at udskifte objektiver er en kassekredit-killer.

Hvis det var mig, ville jeg beholde dit nuværende udstyr og købe et brugt
3-4MP kamera for at afprøve de digitale muligheder inden du ofrer et større
beløb, som du tilsyneladende er parat til.

Venlig hilsen
En navnebror

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 20:47

Hej Navnebror
Har du nogle foreslag til et godt mellem klasse kamara?

Henrik