E-Mail
webnoob 5265
Outlook vil ikke åbne
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 13:13

Hej Gruppe, jeg har lovet min søster , med at prøve at få hendes maskine til
at kunne køre Outlook igen, da Outlook ikke vil starte op overhovedet. Den
viser kun opstartsskærmen, og har endvidere frosset resten af maskinen, så
en reboot er det eneste der hjælper. Ikke engang ctrl,alt + del hjælper
noget, da kommer der kun er skærm op som siger at der ikke flere
systemresourcer tilbage.
Hvilke filer er det jeg skal tage backup af, for at finde og gemme
adressekartoteket og mails. og hvad der evt. er derudover.
Hun er selvfølgelig noget nervøs for at miste alle mails +
adressekartoteket, samt aftaler, og hvadvedjeg.Og da Outlook ikke kan starte
op, kan jeg ikke få den selv til at lave backup.
Hvilke filer kan jeg slette for at en geninstallation vil virke igen. Har
prøvet dette + at reparere installationen, men uden held.
Jeg ved heller ikke om hun evt. har installeret noget for nylig som er
årsagen til at den nu blokere helt under opstart.

Systemet er Win 98 se.og det er outlook 2000 som driller.

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig på sporet

Mvh Henning

Fra : Søren Blom

Dato : 01-06-03 14:51

<hg> skrev i en meddelelse
> [...]
> en reboot er det eneste der hjælper. Ikke engang ctrl,alt + del hjælper
> noget, da kommer der kun er skærm op som siger at der ikke flere

Hvor længe lader du computeren stå med opstarts billedet af Outlook før du
opgiver?

Har selv tidligere oplevet noget lignende og der gjorde jeg den, genstartet
maskinen, lukkede alle andre programmer og startet så Outlook. Nu vil der så
ske det samme som du tidligere har oplevet, men lad computeren stå, rør ikke
noget og begynde ikke på at trække CTRL, Alt + delete eller noget andet, lad
computeren stå, så vil Outlook starte op, men der kan godt gå måske 10
minutter eller mere før det gør. Når Outlook så er startet op, så luk
programmet igen, genstart maskinen, her efter vil Outlook fungere normalt
igen.

> [...]
> adressekartoteket og mails. og hvad der evt. er derudover.
> Hun er selvfølgelig noget nervøs for at miste alle mails +

Dit problem vil ikke kunne løses på anden måde, uden at du skal formatere
maskinen helt, hvilket ikke er nødvendigt, men ønsker du at tage backup af
Outlook alligevel, så er det Outlook.PST filen du skal have fat i, den
indeholder både kontaktperson, ind og udbakke plus kalender.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 18:01

> Hvor længe lader du computeren stå med opstarts billedet af Outlook før du
> opgiver?
Sidste gang stod den i 3 kvarter uden resultat.

Men jeg har fundet frem til hvilke programmer der var installeret sidst, og
det viste sig at det var WOW (world of wisdom) i en shareware vesion som
åbenbart blokerede for outlook. Da det var afinstalleret var problemet væk.
Så simpelt. Og så kan mas sidde og bruge det meste af en hel dag for at
finde ud af det, Hun kunne s.. da i det mindste have fortalt noget om dette
fra starten af, i stedet for at vente til hun blev presset for oplysninger.

Nå, men så har jeg da i det mindste noget på hende til en anden gang.

Tak for hjælpen alligevel..

Mvh Henning

Fra : Søren Blom

Dato : 01-06-03 23:24

<hg> skrev

> [...]
> det viste sig at det var WOW (world of wisdom) i en shareware vesion som
> åbenbart blokerede for outlook. Da det var afinstalleret var problemet

Det har jeg sku godt nok aldrig hørt om før, men kender nu heller ikke WOW.