Link til startside?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 01-06-03 12:09

Jeg passer et web site for en svæveflyveklub.
Der ligger dels et antal offentligt tilgængelige sider, dels et antal,
der kun er tilgængelige for klubbens medlemmer.

Nogle af medlemmerne har udtrykt behov for at kunne 'linke' direkte
tilbage til 'startsiden' fra 'medlemssiden', og det troede jeg var en
enkel sag - men indtil nu har den voldt mig visse kvaler!:

'Startsiden er en 'frameset'-side, og hvis jeg linker retur til den, er
det som om de to rammer 'glider væk fra hinanden'! :(

For ikke at ødelægge fornøjelsen for mine medlemmer har jeg oprettet et
lille 'demo site', hvor ikke alle filer er med, men hvor man alligevel
kan se problemet, tror jeg da!
Hvis nogen gider at kigge på det, vil jeg foreslå først at åbne

http://home19.inet.tele.dk/san/fss1/index.htm

Prøv dernæst

http://home19.inet.tele.dk/san/fss1/inform/index.htm, og klik på
'Hovedside' i venstre kant, så kan I nok se, hvad problemet er.

Hvis nogen har et forslag til forbedring, ville det være fint (på selve
siden har jeg midlertidigt 'løst' problemet ved kun at linke tilbage til
venstre ramme - men det er vel næppe en idéel løsning?)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : ngr

Dato : 01-06-03 12:18

Kan slet ikke komme ind på siden

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 01-06-03 15:45

ngr <ngr@mail.dk> wrote:

> Kan slet ikke komme ind på siden

Ja, du må jo sikkert have lavet en fejl i URLen - men da mit problem nu
er løst (også på 'den rigtige' side), fjerner jeg snarest 'fss1' m.v.

Og så fik jeg jo i samme omgang lært lidt om 'TARGET'! :)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-06-03 12:49

"Hans Henrik Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev
> Nogle af medlemmerne har udtrykt behov for at kunne 'linke' direkte
> tilbage til 'startsiden' fra 'medlemssiden', og det troede jeg var en
> enkel sag - men indtil nu har den voldt mig visse kvaler!:

Det er klart, du får problemer med det link retur til hovedsiden. du har
lavet det sådan:

<A HREF="../index.htm" TARGET="_self">Hovedside</A>

Det indlæser det primære frameset i den frame, som indeholder menuen i
medlemssiden. Hvis du i stedet laver det sådan:

<A HREF="../index.htm" TARGET="_top">Hovedside</A>

.... kommer det til at fungere.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Hans Henrik Hansen