Problem med en html kode!
Fra : Morten Andersen

Dato : 01-06-03 09:53

Nogen her der kan sige om det her har fejl i sig? og hvis der er
kan så ik lige rette den/dem? :

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>TÆL NED -- og åbn ...</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">

var links = new Array();
links[0]="";
links[1]="";
links[2]="";

var lAct = -1;
var nu = new Date();
var start = 300;//300 sekunder=5 min. ikke indrettet til at klare
mere end 60 minutter
var snartmsek = nu.getTime()+start*1000;
var ids = 0;

function startTael() {
ids=setInterval(taelNed,1000);
}

function taelNed(){
nu = new Date();
msek = snartmsek - nu.getTime();
if (msek <0){
lAct++;
eval("window.open(links["+lAct+"],'NySide"+lAct+"')");
snartmsek = nu.getTime()+start*1000;
if (lAct==links.length)lAct=0;
}
var sek = Math.floor(msek/1000);
var min = Math.floor(sek/60);
sek = sek%60;
min = min%60;
document.qf.taelNed.value=" "+min+" m. "+sek+" s."
}

</SCRIPT>
</HEAD>

<BODY ONLOAD='startTael()'>
<FORM NAME="qf">
Tæl ned til skift:<BR>
Nyt link åbnes om:&nbsp;&nbsp;<INPUT TYPE=text VALUE="5 m. 0 s."
LENGTH=50 NAME="taelNed" VALUE=0>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>
</FORM></BODY>
</HTML>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-06-03 10:11

Morten Andersen wrote:
> Nogen her der kan sige om det her har fejl i sig?

Der er ingen doctype og hvilket sprog er det?
dernæs kunne du jo bruge
http://validator.w3.org/
til kontrol af din html

> og hvis der er
> kan så ik lige rette den/dem? :

NOT!

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Niludo

Dato : 01-06-03 10:13

Hej Morten

Jeg spotter lige hurtigt at du har skrevet onLoad med store bogstaver.
Lige præcis javascript er ret følsomt overfor at skrive med store og små
bogstaver.

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-03 10:51

"Niludo" <Niludo.news@kandu.dk> skrev :

>Jeg spotter lige hurtigt at du har skrevet onLoad med store bogstaver.
>Lige præcis javascript er ret følsomt overfor at skrive med store og små
>bogstaver.

Afhænger af hvad det er, om onload er skrevet med stort eller
småt har ingen betydning,

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-06-03 11:23

"Niludo" <Niludo.news@kandu.dk> writes:

> Jeg spotter lige hurtigt at du har skrevet onLoad med store bogstaver.
> Lige præcis javascript er ret følsomt overfor at skrive med store og små
> bogstaver.

Nu er det ikke javascript han har skrevet det i, men HTML.
HTML er ikke følsomt over for om det er store eller små bogstaver.
Hvis det var XHTML, som er følsom, så skulle "onload" være med små
bogstaver hele vejen igennem.

Men ja, hvis man inde fra javascript skal ændre onload-handleren,
så skal det vare med småt. Eksempel kode:
document.body.onload = function(){alert("jeg er færdig"};};

/L 'svar venligst under det du svarer på og slet det du ikke svarer på'