Billig/holdbar mc
Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-05-03 19:42

Hej.

Nu har jeg så fundet ud af, jeg ikke skal have en kaskoforsikring og leder
nu efter en mc til mellem 10.000-20.000kr. Er der nogen der kan anbefale en
bestemt model, som ikke er alt for sløv?

Overvejer en Honda NSR125 fra midthalvfemserne, men jeg er ikke sikker på om
denne to-takter kan holde. Derfor har jeg også lidt kik på de ældre 250ccm
4-taktere (CB250 eller GSX250) og måske de tilsvarende 400ccm modeller.
Nogen der kan hjælpe? Erfaringer med andre modeller end de nævnte er
selvfølgeligt også gladeligt velkomne.

mvh. Jacob

Fra : Moller

Dato : 31-05-03 22:04

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> bestemt model, som ikke er alt for sløv?

Det blir svært, i det område ligger du mellem noget sløvt stabilt, eller
hurtigt ustabilt... og du skal selv kunne skrue hvis du ik vil ende med at
bruge så mange penge på dele, og reperationer, så du i stedet ku ha brugt
dem til en noget nyere, og mere stabil model.

> Overvejer en Honda NSR125 fra midthalvfemserne, men jeg er ikke sikker på
om
> denne to-takter kan holde.

Glem alt om 2 taktere, af gammel stand... bare læs fra folk herinde
omkring RD350, TDR125, GT380, GT550 osv... kig i de gamle indlæg, selv om en
2 takter er så enormt simpel opbygget, er det den sværeste at indstille, og
især holde i live... noget som mange Eks. knallert bøger tror de har
forstand på, og så ender med reperations regninger på adskillige tusinder af
kroner.

> [...]
> 4-taktere (CB250 eller GSX250) og måske de tilsvarende 400ccm modeller.
> Nogen der kan hjælpe? Erfaringer med andre modeller end de nævnte er

Kig i den blå avis, hva der er at få fat i... GS400, GS450, CB400, CB450
altså typisk GS og CB modellerne er enormt slidstærke, men tjek lige om det
er til at få dele til dem inden du rør dem (og der skal du IKKE høre på
sælger, for han siger hva som helst).

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... ka fås til mellem 2 og 10 kilo :) og den er stabil ,
og helt sløv er den nu ikke
Suzuki GSF 1200 S.

Fra : wheeler

Dato : 31-05-03 22:14

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... ka fås til mellem 2 og 10 kilo :) og den er stabil
,
> og helt sløv er den nu ikke
> Suzuki GSF 1200 S.

[KLIP]
Måske er din M-spjætter ikke sløv, men hva med den anden

- sorry ku ikke dy mig efter din "sviner" til knallert-folket

Wheeler
EX RD 350 Ypvs
--
Køb af nyere" hysterisk velholdt FZR 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Moller

Dato : 31-05-03 23:07

> [KLIP]
> Måske er din M-spjætter ikke sløv, men hva med den anden

I now, den er kanon langsom... :) MZ'en er jo et rent kraftværk ved
siden af den *LOL*

> - sorry ku ikke dy mig efter din "sviner" til knallert-folket

så så :) det var kun en lille % del af dem :) som går under den
katagori... :) og som MZ'ejer mener jeg godt jeg kan tillade mig at svine
en del til, da man skal høre for meget :)

VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 31-05-03 22:52

> [...]
>
> Kig i den blå avis, hva der er at få fat i... GS400, GS450, CB400,
> CB450 altså typisk GS og CB modellerne er enormt slidstærke,

250'erne kan godt være lige sløve nok; men hvis du har dig et "lille"
kørekort, så er 400'erne alligevel for kraftfulde :-/

Suzuki GSX 400 er med på ovenstående hold, ligesom Yamaha XS400 Seca, der
har været populær blandt gruppens skribenter!

Faktisk er der lige nu en XS400 Seca på dk.marked.privat.motorcykel, som
umiddelbart ser fornuftig ud:
Link: news:bb8ht6$li1$1@abbeden.bunk.cc

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 01-06-03 22:33

In article <3ed918b7$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> [...]
> er til at få dele til dem inden du rør dem (og der skal du IKKE høre på

GS'ere er til at få stumper til, er slidstærke og ikke 'moderne' =
billige!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hekto

Dato : 02-06-03 08:35

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-03 00:41

> [...]
en
> bestemt model, som ikke er alt for sløv?

Suzuki GN 250 kan fås til en rimelig pris og er driftsikker..

Mvh
Allan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-06-03 01:56

> Suzuki GN 250 kan fås til en rimelig pris og er driftsikker..

I stil med den kender jeg også til Yamaha SR250 og Suzuki's anden cykel
TU250.
Disse mc'ere er vel også ok, ikke sandt. GN'eren lader jo til at være meget
stabil og dermed bør TU250 også være det (det er jo den samme mc, bortset
fra udseendet)

Jacob

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-06-03 09:44

> [...]
> Disse mc'ere er vel også ok, ikke sandt. GN'eren lader jo til at være
> meget stabil og dermed bør TU250 også være det (det er jo den samme

Ja, og stiller man en SR250 op ved síden af en TU250 ser man også at de er
overraskende ens.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ken Madsen

Dato : 01-06-03 10:46

En moto guzzi v35 kan ved lidt held erhverves for under 20 k. gav 17,5 for
min for et år siden.

Den holder sig lige under grænsen hvis du har lille kk. Jeg har desuden hørt
at den har bundtræk som en gs500e, men sådan en har jeg ikke prøvet, så jeg
er ikke sikker.

Den er desuden nem at vedligeholde (efter min mening), cylinderne stikker ud
og der er ingen kædesmørreri...

Når du skal handle, er der 400-500 mc'ere at vælge imellem på
http://www.motorscout.dk

Ken Madsen, V35 Imola.

www.motorscout.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-03 17:58

> [...]
hørt
> at den har bundtræk som en gs500e, men sådan en har jeg ikke prøvet, så

Bundtræk som en GS500 ??
hø hø... Hår som Kojak, Fart som en skildpadde, sort som solen... find evt.
selv på flere... hø hø

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 03-06-03 18:27

> Bundtræk som en GS500 ??
> hø hø... Hår som Kojak, Fart som en skildpadde, sort som solen... find
> [...]

Humor som Allan

Kunne ikke dy mig. Kan nu godt følge Ken efter at have kørt derbi senda og
yamaha tzr125. Der er i hvert fald mere bundtræk i de større 4-taktere
(behøver jeg vel egentlig ikke fortælle nogen .

mvh Jacob

Fra : Armand

Dato : 03-06-03 22:19

Allan <NotAvailble> skrev i en

> En moto guzzi v35 .........
>
> Bundtræk som en GS500 ??
> hø hø... Hår som Kojak, Fart som en skildpadde, sort som solen... find
> evt. selv på flere... hø hø

Der er nok én der er blevet høj i hatten på det seneste, hva'?

Forøvrigt kán udtrykket tænkes ment negativt (hvad det nok ikke er)!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-06-03 20:20

> sikker på om denne to-takter kan holde. Derfor har jeg også lidt kik
> på de ældre 250ccm 4-taktere (CB250 eller GSX250) og måske de
> tilsvarende 400ccm modeller.

Kender en med en GSX250 (ikke R) fra slutningen af 80'erne der har kørt
omkring 100.000km på den uden større problemer og sidst han lod den
strække ud havde den stadig en "topfart som ny" så de fleste af ponyerne
er stadig på stald - Men som alt med den alder så kan det også sagtens
være noget forskruet lort ...

/A