Colin MCRae Rally 3 PC Demo Problem
Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 31-05-03 16:09

Hejsa....

Det var med stor glæde at jeg fik en demo af CMR3 til PC.... Men glæden blev
kort....
Hver gang jeg vil kører en bane kommer den normale load-screen, men så ser
jeg et kort glimt af spillet og så er jeg ellers tilbage i windows.... Ingen
fejlmeddelser, INTET

Nogle der har haft samme problem, og/eller ved hvad der kan være galt?????

/Rasmus

System:
- P4 - 2.4GHZ (512 mb ram)
- Geforce 4 MX 440 64DDR (4.3.4.5 Driver)
- Windows XP (SP1a)
- Soundblaster PCI128

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-05-03 17:39

"Rasmus Wulff Jensen" <wulff-jensen@REMOVETHISmobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:bbags2$1n77$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Hver gang jeg vil kører en bane kommer den normale load-screen, men så ser
> jeg et kort glimt af spillet og så er jeg ellers tilbage i windows....
Ingen
> fejlmeddelser, INTET

Et skud i tågen. Hvilken DirectX version kræver CMR3 demoen, og hvilken
kører du med?

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 31-05-03 18:02

Jeg kører med Direct X 9.0 så det burde ikke være det der er problemet

Fra : Kim Hansen

Dato : 31-05-03 18:21

On Sat, 31 May 2003 17:08:36 +0200, "Rasmus Wulff Jensen"
<wulff-jensen@REMOVETHISmobilixnet.dk> wrote:

>Nogle der har haft samme problem, og/eller ved hvad der kan være galt?????

Jeg har før prøvet det samme, det gik væk da jeg skiftede drivere

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 31-05-03 18:36

Hvilke drivere var det? Lyd, Grafik, ???

/Rasmus

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-05-03 18:43

"Rasmus Wulff Jensen" <wulff-jensen@REMOVETHISmobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:bbap84$26qj$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Hvilke drivere var det? Lyd, Grafik, ???

Jeg kører med Nvidia's 44.03 drivere til Win98SE på et Microstar GeForce4 Ti
4200 (overclocket 285/645). DirectX9. Sound Blaster Liveware 3.0 drivere til
et Sound Blaster Live! Value.

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 31-05-03 23:37

Nu virker spillet .... DEt der åbenbart va galt var at jeg skulle have
den sidste nye Nvidia driver...

/Rasmus

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-06-03 02:41

"Rasmus Wulff Jensen" <wulff-jensen@REMOVETHISmobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:bbbaqu$2q80$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Nu virker spillet .... DEt der åbenbart va galt var at jeg skulle have
> den sidste nye Nvidia driver...

Fint nok. Desværre kan man ikke altid regne med at Nvidia's nyeste
driverversion nu også er den bedste. Men jeg har ihvertfald heller ingen
problemer her med 44.03, hvis det er den du har opgraderet til.

Fra : Henrik

Dato : 01-06-03 10:41

> [...]
> driverversion nu også er den bedste. Men jeg har ihvertfald heller ingen
> problemer her med 44.03, hvis det er den du har opgraderet til.

43.45 virker her.

Mvh
Henrik

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-06-03 11:13

Per Nielsen wrote:
> [...]
> en meddelelse news:bbbaqu$2q80$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
>
> Fint nok. Desværre kan man ikke altid regne med at Nvidia's nyeste

Min erfaring siger, at det kommer an på hvilket kort man har.
29.41 driveren kører f.eks. rigtig godt med mit Geforce2 Ti, men virker
ikke særlig godt med min vens ti-4200 som jeg lige har haft på prøve i
min maskine (det blev til gengæld glad for 41.09'erne). Min teori er at
man får de bedste resultater ved at bruge en driver fra samme tid som
det grafikkort man har. Det virker logisk at de nyeste drivere ikke er
optimeret til ældre kort.

-Sune

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-06-03 11:54

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man får de bedste resultater ved at bruge en driver fra samme tid som
> det grafikkort man har. Det virker logisk at de nyeste drivere ikke er

Det sidste du skriver er jeg nu ikke så sikker på. Har du prøvet den
omvendte vej? At checke 41.09 med dit GF2 Ti? Generelt tror jeg ikke det er
så god en ide at bruge driverversioner under 4x.xx til GF3 og GF4. Nu
skriver jeg også generelt, for der skal såmænd nok være et par stykker der
har en anden oplevelse . Og når folk skriver om at de har problemer med
diverse spil, får de ofte løst disse ved at opgradere til en af de nyeste
driverversioner. Så det er også spillene der presser på for at man benytter
en af de nyeste driverversioner. Der skulle snart komme nogle 50.xx
detonator drivere optimeret til FX kortene, men lur mig om jeg ikke lige
skal have prøvet dem af også...........

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-06-03 00:10

Per Nielsen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

Rettelse: *29.42*

> Det sidste du skriver er jeg nu ikke så sikker på. Har du prøvet den
> omvendte vej? At checke 41.09 med dit GF2 Ti?

Ja da, jeg kørte en masse 3DMark 2000-og-noget benchmarks med flere
forskellige Detonator drivere, deriblandt 41.09'erne. 29.42'erne gav
langt de bedste resultater både i 3DMark, Unreal Tournament 2003 og
Expandable benchmarks på mit GF2 Ti.
Jeg har ikke haft nogen kompatibilitetsproblemer overhovedet med
29.42'erne - det hører så med, at jeg heller ikke har prøvet nogen spil
der er nyere end Max Payne.

Generelt tror jeg ikke
> det er så god en ide at bruge driverversioner under 4x.xx til GF3 og
> GF4. Nu skriver jeg også generelt, for der skal såmænd nok være et
> par stykker der har en anden oplevelse .

Jeg er sikker på at du har ret. Min vens ti-4200 virker dårligt med
29.42'erne - de understøtter naturligt nok ikke alle kortets features,
som f.eks dualhead (dvs to forskellige billeder på monitor og TV-out).

> [...]
> opgradere til en af de nyeste driverversioner. Så det er også
> spillene der presser på for at man benytter en af de nyeste

Det er klart.

Der skulle snart komme nogle 50.xx detonator drivere
> optimeret til FX kortene, men lur mig om jeg ikke lige skal have
> prøvet dem af også...

Jeg bliver ved med at køre med 29.42'erne indtil jeg støder på noget de
ikke kan klare. Som f.eks et nyt spil

-Sune

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-06-03 09:06

> Jeg bliver ved med at køre med 29.42'erne indtil jeg støder på noget de
> ikke kan klare. Som f.eks et nyt spil

Der skal nok ikke mere til . Du downloader ikke de nyeste demoer?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-06-03 16:50

Per Nielsen wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der skal nok ikke mere til . Du downloader ikke de nyeste demoer?

Den sidste demo jeg downloadede var Unreal Tournament 2003, og det kører
som sagt perfekt med 29.42'erne!
Jeg kunne godt tænke mig at spille GTA spillene, men jeg har ikke råd i
øjeblikket.

-Sune

Fra : Nic

Dato : 31-05-03 18:31

Url? - Så vil jeg sgu også prøve :)

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 31-05-03 18:34

http://www.codemasters.com/redirect/redirect.php?url=/colinmcrae3/front.php

Fra : Nic

Dato : 31-05-03 19:39

http://www.codemasters.com/redirect/redirect.php?url=/colinmcrae3/front.php

Gider ikke regge mig - nogen der lige ligger inde med et direkte link?

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 31-05-03 20:10

Jeg kender ikke et direkte link

Fra : Henrik

Dato : 31-05-03 23:55

www.google.com

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 01-06-03 10:52

Nic wrote:
> http://www.codemasters.com/redirect/redirect.php?url=/colinmcrae3/front.php
>
> Gider ikke regge mig - nogen der lige ligger inde med et direkte link?

www.firingsquad.com linker til en del steder.

Noget andet er så spørgsmålet om det er besværet værd

Det er klart flottere end 2'eren, men jeg savner noget af føling man
havde med bil+underlag som var rigtig godt lavet i 2'eren.

Mvh

Bruno

Fra : Vega

Dato : 31-05-03 19:58

> [...]
>
> System:
> - P4 - 2.4GHZ (512 mb ram)
> - Geforce 4 MX 440 64DDR (4.3.4.5 Driver)

Ingen problemer her.

System.

AMD XP 2700+
512 mb PC333