Problem med alt..... Nu et firewall spørgs~
Fra : MuLLE

Dato : 31-05-03 00:13

Hej NG.

Jeg har i gennem et stykke tid, haft mange problemer med min pc.
Den hakker og spytter, som den aldrig har gjort før.

Nu har jeg installeret, en virus scanner.
Jeg har så fundet ud af, at jeg bliver bombarderet med viruser.
Får op til 30 om dagen, og det synes jeg er mange.
Men problemet er løst nu, for min anti virus tager dem...

Men det hjælper ikke på min pc'er.
Nu her til aften, har jeg så installeret en firewall.
Den går helt amok, advarsler hele tiden.
På 10 minutter har den blokeret 387.....

??? Kan det passe, at så mange forsøger at logge på min maskine.
Alle de "alerts" jeg får har forskellige IP adr.
Kan det virkelig passe.... Er jeg så udsat, eller tager jeg fejl...

Til oringtering skriver ZoneAlarm
"The firewall has blocked internet access to your
computer (TCP Port 4662) from 217.232.34.52 (TCP
port 4327)(TCP Flags: S)."

P.S. Nu er den 530 blokeringer...

MVH MuLLe

Fra : Soren

Dato : 31-05-03 00:43

"MuLLE" <mullde_berg@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG.
>
> Til oringtering skriver ZoneAlarm
> "The firewall has blocked internet access to your
> computer (TCP Port 4662) from 217.232.34.52 (TCP
> port 4327)(TCP Flags: S)."

TCP Port 4662 er normalt eDonkey eller Overnet. Hvis du lige har fået en
ny IP adresse er den foregående ejer en ivrig P2P bruger.. Eller har du
brugt den selv ??

Enten kan du vente et par dage på at det aftager eller du kan slukke og
vente til din IP Adresse lease (leje tiden) udløber og så koble op igen.
Hvis du er på modem (dial-up) er det nok at afbryde forb. og ringe op
igen..

-- Søren