hvordan fjerner jeg køle profilen
Fra : Thomas G

Dato : 30-05-03 22:55

Hej Alle

Jeg har et ATI rateon 9000 der desværre bliver for varmt i mit kabinet (måd
åbent kabinet er det ikke noget problem at spille ... med lukket kabinet går
der 5 - 10 minutter før PC'en "fryser").

Kortet er uden blæser og mit kabinet er et chieftech fra Noice Control med
deres Magic Fleece og WhisperBox (så der bliver ret varmt i kabinetet ...
sikkert årsagen til at den lille profil ikke er nok).

Min CPU temp (AMD 1800+ @ 2000+) er 47 grader ekstern temp og 56 grader
intern temp så det er ikke fordi det er umuligt at køle i kabinettet.

Nå men af overnstående årsag ønsker jeg en større kølerprofil på mit
grafikkort men den meget lille profil der sidder på nu ... hvordan fjerner
jeg den nemmest ?

Eller kan man få en holder dim til at sætte i PCI slottet under grafikkortet
med plads til en blæser der kan køle profilen ...

Eller ... andre gode løsninger (jeg er træt af at åbne kabinettet for at
spille)

mvh Thomas G

Fra : Stig Mogensen

Dato : 30-05-03 23:20

> Eller kan man få en holder dim til at sætte i PCI slottet under
> grafikkortet med plads til en blæser der kan køle profilen ...

Ja.

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1061&page=1

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Thomas G

Dato : 31-05-03 14:48

> Ja.
>
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1061&page=1
>
> /Stig

Tak for linket ... jeg har dog lige et spg ... ud fra teksten ser det ud til
at blæseren suger luft fra kabinettet ud ... dvs der vil ikke komme maks
luft hen over kølerprofilen, så spørgsmålet er om det er nok.

Hvis den suger ud af kabinettet skal det også lige bemærkes at jeg har en
Whisper box på PC'en der gør at der suges kold luft ind i bunden og blæses
varm luft ud i toppen (af PSU'en)

mvh Thomas G

Fra : Stig Mogensen

Dato : 31-05-03 17:19

> Tak for linket ... jeg har dog lige et spg ... ud fra teksten ser det ud
> til at blæseren suger luft fra kabinettet ud ... dvs der vil ikke komme
> maks luft hen over kølerprofilen, så spørgsmålet er om det er nok.

Den suger! Men derfor trækkes der jo stadigvæk luft forbi køleprofilen på
grafikkortet, hvis du vel at mærke sætter køleren i PCI slottet, lige under
AGP porten.

> Hvis den suger ud af kabinettet skal det også lige bemærkes at jeg har en
> Whisper box på PC'en der gør at der suges kold luft ind i bunden og blæses
> varm luft ud i toppen (af PSU'en)

Tjah....med den blæses der jo så også varm luft ud, i et PCI slot.

/Stig

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 31-05-03 01:02

Thomas G wrote:
> Eller ... andre gode løsninger (jeg er træt af at åbne kabinettet for at
> spille)

Fjern dækpladen ved siden af grafikkortet, altså ud for PCI slotten, så
vil en del af den luft som strømmer igennem dit kabinet smutte forbi
grafikkortet og give øget køling.

Det er ikke sikkert det er nok, men det er forsøget værd.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas G

Dato : 31-05-03 14:34

> [...]
> grafikkortet og give øget køling.
>
> Det er ikke sikkert det er nok, men det er forsøget værd.

Er allerede gjort for lang tid siden ... men ellers tak

mvh Thomas G