Hvordan svejser man selv bassinfolie samme~
Fra : LVS

Dato : 30-05-03 21:02

Hej N.G.

Vi skal have lavet kanter på vores bassin, men der er et sted hvor vi er nød
til at øge folien lidt.
Hvordan svejser / limer man, det skal være holdbart.

På forhånd tak.

Fra : hatmand

Dato : 30-05-03 21:30

Det er faktisk meget enkelt. I de fleste velassorterede byggemarkeder
kan i købe en speciellim ( Kender i hvertfald til Gardenas) Når fladerne
er 100 % rene og tørre limer i dem ganske enkelt sammen. Jeg har gjort
det masser af gange og aldrig haft bøvl med det. I øvrigt kan jeg
anbefale nedenstående link til alle havedamsint.

http://www.sitecenter.dk/benn_jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-05-03 21:47

On Fri, 30 May 2003 22:01:32 +0200, "LVS" <lonev@post4700.dk> wrote:

>Vi skal have lavet kanter på vores bassin, men der er et sted hvor vi er nød
>til at øge folien lidt.
>Hvordan svejser / limer man, det skal være holdbart.

Hvis det er PVC kan du svejse det med en varmeblæser.

--
Jens

Speed doesn't kill. Stopping very fast... THAT kills!

Fra : HHIST

Dato : 31-05-03 16:12

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> Hvis det er PVC kan du svejse det med en varmeblæser.
>
> --
> Jens
>Husk på at hvis du opvarmer pvc, frigives der clordampe som forårsager vand
i lungerne og det kan man faktisk dø af.
mvh. Finn!

Fra : Jens Petersen

Dato : 31-05-03 19:31

On Sat, 31 May 2003 17:11:36 +0200, "HHIST"
<husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> wrote:

>i lungerne og det kan man faktisk dø af.

Det har du sikkert ret i.

Når jeg gør det varmer jeg det ikke så meget at det begynder at ryge,
men det er måske nok til at det er farligt.

Det lim jeg har til PVC er heller ikke ufarligt, så jeg foretrækker at
svejse.

Jeg har også mulighed for at ultralydsvejse, men det bliver ikke lige
så pænt som varmesvejsning.

Er jeg dødsens?

--
Jens

Either lead, follow, or get out of the way!

Fra : HHIST

Dato : 01-06-03 15:57

> [...]
> så pænt som varmesvejsning.
>
> Er jeg dødsens?
> Nej det håber jeg da ikke, men når man arbejder med det er det klogt med
en stor luftudskiftning evt ved hjælp af sug.
mvh Finn

Fra : Jens Petersen

Dato : 01-06-03 16:50

On Sun, 1 Jun 2003 16:57:16 +0200, "HHIST"

> Nej det håber jeg da ikke, men når man arbejder med det er det klogt med
>en stor luftudskiftning evt ved hjælp af sug.

Det er nu ikke så tit jeg gør det, og det sker gerne i en stor hal
eller udendørs.

Jeg tror faktisk at vi har en svejsesuger jeg kan låne.

--
Jens

Ever since I gave up hope, I feel much better.