Gede.
Fra : Mads Breddam

Dato : 30-05-03 17:59

Ja, så var han lige ude og fiske lidt efter skaller i dag, da familien
Danmark og dertilhørende far kom. Jeg fangede ingen skaller (!!), men de
fangede adskillige. Faderen gad så ikke fiske skaller længere så han satte
en spinner på i stedet. Det resulterede hurtigt i en gede.

Så var prop og religionspensum pludselig lige meget for mit vedkommende. På
med en spinner og ind med gede.

Men så kommer det så... Hvad kan lave af sådan en klippert?? Jeg ved man kan
lave fiskefrikadeller af dem, men kan man ikke ovnstege dem hele, - eller
sådan et eller andet?? Gode idéer modtages gerne.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"En side er kun god når du vender den og der bag den ligger livet, som
presser på og bringer uorden i alle bogens sider." Italo Calvino i "Ridderen
der ikke eksisterede".

Fra : Mads Breddam

Dato : 30-05-03 18:05

> ...gede...

Gedde, ikk'.

Fra : Peter Weis

Dato : 31-05-03 08:08

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> wrote in message

> Gedde, ikk'.

Det er egetlig ikke god tone at kommentere stavefejl på usenet. Men
når det nu er din egen, så går det nok

mvh
Peter

Fra : Mads Breddam

Dato : 31-05-03 12:50

> Det er egetlig ikke god tone at kommentere stavefejl på usenet. Men
> når det nu er din egen, så går det nok

Ja, mon ikke.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 31-05-03 19:36

> Men så kommer det så... Hvad kan lave af sådan en klippert?? Jeg ved man
> kan lave fiskefrikadeller af dem, men kan man ikke ovnstege dem hele, -
> eller sådan et eller andet?? Gode idéer modtages gerne.

Det kommer an på størrelsen. Er den over 60-70cm lang, så skal den flåes
eller fileteres. De er slimede, og deres slim kan indeholde uønskede
smagstoffer, såsom mudder el. lign.

Er den mindre, så har jeg vist en opskrift et sted i et gammelt jagtblad -
sig til hvis det er aktuelt.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Mads Breddam

Dato : 31-05-03 21:09

> Er den mindre, så har jeg vist en opskrift et sted i et gammelt jagtblad -
> sig til hvis det er aktuelt.

Der er 'mindre' gedde, - men dog større end mindste målet. .

Nå, men hvis du har den opskrift ved hånden vil jeg da gerne høre lidt om
den.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 01-06-03 13:15

> Nå, men hvis du har den opskrift ved hånden vil jeg da gerne høre lidt om
> den.

Jeg har endevendt mine gamle tidsskriftsholdere - desværre uden held.
Tillad mig at tilbyde et plaster på såret ;

http://www.google.com/search?as_q=gedde+opskrifter&num=10&hl=da&ie=ISO-8859-1&btnG=Google-s%F8gning&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=

Mvh

Stig