HJÆLP til terminering...!?!?
Fra : Martin

Dato : 30-05-03 16:58

Hey...

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe...

Vi har i firmaet en Fujitsu-Siemens H250 server med plads til 2x6 diske. Der
er dog i øjeblikket kun installeret 6x73gb diske og én backplane.
Backplan'en kører over en Adaptec 3200S SCSI RAID controller - det hele på
et stort RAID5 array.

Mit STORE problem er at 90% af gangene når der tages backup om aftenen så
går serveren ned. Det er meget forskelligt hvor langt den når - nogen gange
20gb andre gange når 120gb og enkelte gange tager den 100%. Samtidig
fremkommer der en besked på LCD-displayet på selve serveren om at der har
været en "Uncorrect Data Bus Error"....!?!?!?

Jeg kom til at tænke på om det ikke kunne ha' noget med termineringen at
gøre..? Jeg er dog ikke helt skarp på det her område, hvorfor jeg håber på
at kunne få lidt hjælp til det. Som sagt så er SCSI kablet tilsluttet fra
den 1. bus på RAID controlleren til backplanen - ved backplanen er der ingen
terminering, men RAID controlleren er sat til "auto" mht terminering. Jeg
har dog på fornemmelsen at dette ikke er korrekt... Er der ikke én der
kan fortælle NØJAGTIGT hvordan den skal termineres og om den skal være aktiv
eller passiv - kort sagt alle de ting jeg ikke ved.....

Mvh

Martin

XPOST: dk.edb.hardware.drev - dk.edb.hardware.server -
dk.edb.system.ms-windows.server

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-05-03 20:54

In dk.edb.hardware.drev, Martin <martin@REMOVETHISbrogaard.nu> says...
> går serveren ned. Det er meget forskelligt hvor langt den når - nogen gange

Tyder på en termineringsfejl.

> terminering, men RAID controlleren er sat til "auto" mht terminering. Jeg
> har dog på fornemmelsen at dette ikke er korrekt... Er der ikke én der

Jeg sætter gerne termineringen til auto, hvis jeg ikke kan få det til at
virke på anden måde. Hostadapteren ved oftest bedst selv hvad der skal
til.

Hvordan er enden af kablet afsluttet?

FUT er sat til dk.edb.hardware.drev

--