Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV-out indstilliger på Radeon 8500LE ?
Fra : Jakob M

Dato : 30-05-03 16:13

Jeg vil selvfølgelig gerne se både DVD og DivX film på TV nu da jeg har fået
et grafikkort med TVout, men det volder problemer.

Hvis jeg sætter fjernsynet op som klon af desktoppen, samme opløsning
(1024x768), med opdateringsfrekvens 75hz til VGA og 43hz interlaced til
TVet, får jeg et fint billede af desktoppen og lyden er også i orden, men
lige så snart jeg åbner Mediaplayer eller BSplayer kører det som det plejer
på VGA, mens TVet er sort, der hvor filmen skulle have været. PowerDVD viser
et billede, men billedet rykkermeget som om CPUen ikke kan følge med ?.

Jeg har så prøvet at udvide (extend) desktoppen til TVet, så er der pluselig
fint billede på TVet, men jeg kan ikke slippe for den grimme kant rundt om
Mediaplayer eller BSplayer. Alt+Enter kører Mediaplayer op i fuld skærm på
den primære skærm og ikke på TVet.

Hvad gør jeg forkert ?.

Mvh
Jakob

Fra : The Phantom

Dato : 30-05-03 17:06

du skal sætte dit tv som primary under display da det kun er den primere
skærm der har et billede

Fra : Jakob M

Dato : 30-05-03 18:21

The Phantom wrote:
> du skal sætte dit tv som primary under display da det kun er den
> primere skærm der har et billede

Øh, ikke forstået ?. Der er billede på begge skærme samtidigt.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 30-05-03 18:39

Jakob M wrote:
> [...]

Hey nu virker det sgu'. Mærkeligt at man skal sætte TVet som primær men
hvad, bare det fungerer.
Tak.

Mvh
Jakob

Fra : Martin T.

Dato : 31-05-03 14:29

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXXXX> wrote in message
> [...]
> Mediaplayer eller BSplayer. Alt+Enter kører Mediaplayer op i fuld skærm på

Jeg har ligeledes et ATI Radeon 8500 og extender skærm-arealet over til
fjernsynet.

Min Samsung 191T Primær skærm kører 1280x1024 (60Hz) og
Mit Sony 21" fjernsyn Sekundær skærm kører 640x480 (60Hz).

Jeg har fundet ud af en smart ting med Mediaplayer 9.

Du gør mediaplayer vinduet meget småt på din primære skærm, og dragger
vinduet over på dit fjernsyn så vinduet passer inden for fjernsynsområdet og
når du maksimerer Mediaplayer vinduet gør den det kun på fjernsynet og så
kan du også køre full screen. Så kan du samtidig bruge maskinen.

Skide smart. Jeg kører med det uden problemer.

Mvh. Martin T.

Fra : ASKF

Dato : 02-06-03 08:53

Martin T. ytrede sig i <bbaanj$1v57$1@news.cybercity.dk> med dette:

>"Jakob M" <fandens@klog.dkXXXXX> wrote in message
[snip]
> [...]
>kan du også køre full screen. Så kan du samtidig bruge maskinen.
>
>Skide smart. Jeg kører med det uden problemer.

Fint trick, det virker faktisk med en lang række afspillere (den eneste
jeg ikke fik det til at virke med er Global DivX Player).

Nu mangler jeg så blot at finde ud af hvordan BSPlayer vil vise andet
end sort skærm, når den trækkes over på det udvidede skrivebord på TVet
(en søgning på BSPlayers webforum gav kun et svar på portugisisk).

Jeg har imidlertid et andet problem:
Radeon 7500 ikke umiddelbart vil køre med tre skærme tilsluttet på en
gang (max. to aktive af gangen)
Det problem må dog vist hellere få sin egen tråd, når jeg har forsøgt
mig lidt mere med alle de mulige settings
Allan Stig Kiilerich Frederiksen