SecPol / IpSecPol
Fra : THMA

Dato : 30-05-03 15:20

(Også postet i dk.edb.netvaerk)

Hej Gruppe
Jeg har en win2k server som jeg er begyndt at bruge som en simpel firewall.
Ved at benytte Secpol / Ipsecpol har jeg defineret nogle simple TCP og UDP
regler som blocker / permitter nogle enkelte porte.

Mit problem er midlertidig hvad man skal gøre hvis man har en KÆMPE "range"
af porte man gerne vil have blocket eller permittet.
Det drejer sig f.eks. om alle porte på TCP og UDP fra 40000 til 42000.
Det er lidt meget at skulle skrive 4000 linjer ind for det.
Er der nogen der kender en metode til at definere en "range" af porte i
Secol / Ipsecpol.

Eller evt. har en anden løsning.

Venlig Hilsen
Thomas T.

Fra : Soren

Dato : 30-05-03 16:29

"THMA" <yeah@right.com> wrote in message
> [...]
> Det er lidt meget at skulle skrive 4000 linjer ind for det.
> Er der nogen der kender en metode til at definere en "range" af porte

http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm

-- Søren

Fra : THMA

Dato : 02-06-03 13:10

"Soren" <john.doe@earth.planet> wrote in message
> "THMA" <yeah@right.com> wrote in message

> [...]
Ja det er en meget fin side, der laver en god og nem forklaring på, hvordan
man sætte den firewall op.
Men den svare ikke rigtigt på mit spørgsmål om der er en mulighed for at
åbne fx. 2000 porte
der kommer i rækkefølge uden at skulle skrive dem ind en efter en.

Forslag modtages stadig.

- Thomas

Fra : Soren

Dato : 02-06-03 17:09

> [...]
at
> åbne fx. 2000 porte
> der kommer i rækkefølge uden at skulle skrive dem ind en efter en.

Oops.. Jeg fik vist ikke det hele med.. Hvad skulle formålet være med at
åbne port 40000 til 42000 ?? Når du laver en udgående policy og
markerer "Mirror" så betyder det vel at pakker kan komme retur hvis
kommunikationen har modsat rettede portnumre, svarende til at en
webserver kan vise den side du beder om.. Eller ??

-- Søren

Fra : THMA

Dato : 03-06-03 07:31

> [...]
> kommunikationen har modsat rettede portnumre, svarende til at en
> webserver kan vise den side du beder om.. Eller ??

Altså .. jeg bruger selvfølgelig en policy der blocker alt.
Derefter åbner jeg så for alle de normale webservices.
Jeg bruger desværre bare en service (Ubi.com, gameclient) som i deres
connect program kræver at man har port 40000 til 42000 åben ... Ja det giver
et KÆMPE hul .. men jeg kan ikke helt leve uden det og jeg vil grene
blokere for alt andet "tåbeligt" trafik.
Så jeg ved ikke helt hvad jeg ellers kan gøre ...

- Thomas