For børn i Rom?
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 30-05-03 12:12

Nogle der kender de "bedste" steder for børneunderholdning i Rom?

den ene er 5 og den anden er 10.

Hilsen Claus

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 30-05-03 14:21

> Nogle der kender de "bedste" steder for børneunderholdning i Rom?
>
> den ene er 5 og den anden er 10.
>
> Hilsen Claus
Efter at have gransket min hukommelse kan jeg kun foreslå steder, børn nok
ikke vil synes om, f.eks. Vaticanmuseet eller "stenbrokkerne" i Forum
Romanum.

Omvendt, hvis bare tingene bliver præsenteret rigtigt så vil sikkert både
Colloseum (selvom der ikke er meget at se her), Engelsborg og Peterskirken
være (kortvarigt) interessante.

Jeg går ud fra i er opmærksomme på, at deres offentlige transport system
lader meget tilbage i forhold til tilsvarende storbyer. Metroen er tæt på
ubrugelig, da den kun servicerer meget beskedne dele af byen. Man er derfor
overladt til busser og apostlenes heste. Sidstnævnte holder en femårig
sikkert ikke til hele dagen.

God tur til en vidunderlig by,

Henrik

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-05-03 21:27

"Claus Christian Larsen" <claus@linuxwaves.com> wrote in message
> Nogle der kender de "bedste" steder for børneunderholdning i Rom?
>
> den ene er 5 og den anden er 10.

Hele byen!
Lad dem opleve den italienske stemning, og lær dem at sige "Gelati".
Har selv haft 2 drenge med til Rom, som var 6 og 9 den første gang, og de
havde en pragtfuld "Giro di Ristoranti".
Ud over dette var Vatikanmuseet faktisk en stor succes, og Colloseum kan
gøres interessant ved at læse på lektien hjemmefra, så man kan fortælle
historier "on site".

God tur
Alex