Hvad er forskellen på GS-500 og GS-500e?
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 30-05-03 12:10

Hej

Hvad er forskellen på GS-500 og GS500e

--

Tonny

Fra : Tommy Hasen

Dato : 30-05-03 13:20

> Hej
>
> Hvad er forskellen på GS-500 og GS500e
>

> Tonny

På GS 450 betyder e at det er med elstart, det er sikkert det samme her.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Hekto

Dato : 30-05-03 13:50

In article <bb7i99$j78$1@sunsite.dk>, Tommy Hasen says...
> På GS 450 betyder e at det er med elstart, det er sikkert det samme her.

Ka' det nu være rigtigt?

GS450S og GS450E har begge elstart; men tank m.m. har forskelligt
design.
Den første GS500 var faktisk en 4-cyl. (79-81)
Den havde dog også suffix'et 'E' ligesom den andre GS'ere m. elstart.

http://www.suzukicycles.org/
http://ezwebz.com/gs-classic/index1e.htm
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 30-05-03 18:18

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
> [...]
> design.
> Den første GS500 var faktisk en 4-cyl. (79-81)

Den var nu en 550er!

Og findes der overhovedet en "kun" GS 500, andet end i populær tale??

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 31-05-03 00:11

In article <bb83f7$2idi$3@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Den var nu en 550er!
>
> Og findes der overhovedet en "kun" GS 500, andet end i populær tale??

'Det er menneskeligt at fejle!' - sagde pindsvinet og krøb ned fra
gulvskrubben! ;0)

http://ezwebz.com/gs-classic/modelle/500/gs500e.htm

Fra : Armand

Dato : 31-05-03 21:46

> In article <bb83f7$2idi$3@news.cybercity.dk>, Armand says...

> 'Det er menneskeligt at fejle!' - sagde pindsvinet og krøb ned fra
> gulvskrubben! ;0)
>
> http://ezwebz.com/gs-classic/modelle/500/gs500e.htm

Selvom at den danske Suzuki-importør igennem tiden har haft menge specielle
modeller på programmet (Samtidens GS425 var f.eks. et overskud af en model
tilpasset en fransk forsikringsklasse (*)), har 500'eren ikke været solgt
herhjemme.
Suzuki gik med ét slag over til firetakt med GS'erne i '77 - Det år jeg fik
kørekort og min første motorcykel, og jeg husker bestemt at 750'eren var den
først sete hvorefter at 550'eren og 400'eren også blev lanceret :-|
Senere kom 550E med CV-karbunader!

Den tyske side nævner også at 500'eren er sjældent set (dernede), og
umiddelbart vil jeg skønne at 48 hk ikke ville være nok til at udkonkurrere
CB500f, som på det tidspunkt endda var blevet til CB550 :-/

(*):
Den tyske side nævner tillige GS425 som "ikke importeret til det europæiske
kontinent", så helt fejlfri er oplysningerne på dén side altså ikke!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 01-06-03 22:42

In article <bbb45m$5v8$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
> (*):
> Den tyske side nævner tillige GS425 som "ikke importeret til det europæiske
> kontinent", så helt fejlfri er oplysningerne på dén side altså ikke!

Ja, ja, ja! ;0)
Du slår dig i tøjeret Armand; men fandtes der er 4-cylinderet GS500,
eller fandtes den ikke??? ;0)

Nu må det dog indrømmes at Suzuki har haft stort held med at sætte alt
muligt cylinderværk og 2- og 4-ventilede topstykker på næsten ethvert
krumtaphus de kunne finde i skuffen. Bagefter fandt de et stel samme
steds, og satte motoren i.

Min egen GS450E er fra '89. Oprindeligt var den tiltænkt US-markedet;
men GS500'en (2-cyl.) kom i vejen. Et antal blev omdirrigeret til DK,
og solgt billigere, som 'gl. model'.

- alle kneb gælder!

Fra : Hekto

Dato : 02-06-03 08:35

Fra : p.jarnbak

Dato : 30-05-03 13:44

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
Kan det være de støbte fælge.
Hej Palle

Fra : Christian Knudsen

Dato : 30-05-03 17:52

"Tonny Sejr Kromann" <tonny_kromann@wuerth.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad er forskellen på GS-500 og GS500e

Der er ingen forskel overhovedet.
E-et er nok kommet på engang for at symbolisere el-start, men det er så også
det.
Alle GS 500'ere har elstart.
Til 2003 er E'et fjernet og erstattet af en "smart" K3, så den hedder GS 500
K3, men det er stadig samme cykel (bortset fra faceliftet.

mvmch
christian