DVD brænding
Fra : B. Smalbro

Dato : 30-05-03 11:03

Jeg har netop købt en LaCie Dvd-brænder, men jeg kan ikke få bæstet til at
virke. Jeg bruger Toast Titanium 5.2.1 og det burde understøtte 4x dvd
brænding, men når jeg forsøger får jeg en dialogbox hvor Toast siger jeg
skal skifte til Mac os extended. Jeg kører OS 9.2. OS extended - er det det
samme som OS X? Er der andre der er stødt ind i problemet?

Kh
Bjørn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 11:14

B. Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> skal skifte til Mac os extended. Jeg kører OS 9.2. OS extended - er det det
> samme som OS X? Er der andre der er stødt ind i problemet?

For lige at få det på det rene: I Toast skal du vælge DVD i "Other"
menuen. Man kan ikke brænde Mac OS Extended, ISO9660 og den slags på en
DVD, da de altid bruger formatet UDF.

Kan du se navnet på brænderen i bunden af Toast-vindet? I menupunktet
"Recorder" kan du vælge "Recorder Info". Hvad siger den der?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : B. Smalbro

Dato : 30-05-03 12:01

> Kan du se navnet på brænderen i bunden af Toast-vindet? I menupunktet
> "Recorder" kan du vælge "Recorder Info". Hvad siger den der?

Navnet er Pioneer DVD-RW DVR-105 (MMC) - Firewire

Dit råd hjalp. Tak! Nu fandt jeg ud af at få den til at brænde - men kun ved
1 x speed. Den burde kunne køre 4 x speed. Den ser heller ikke ud til at
ville anerkende alle 4.6 giga. Der kan kun komme ca. 2 giga på en skive.
Mystisk!
Kh
Bjørn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 12:37

> [...]
> 1 x speed. Den burde kunne køre 4 x speed. Den ser heller ikke ud til at
> ville anerkende alle 4.6 giga. Der kan kun komme ca. 2 giga på en skive.

Ja, det er mystisk... Hvilke medier prøver du med? Det er ikke DVD-RW,
vel?

Prøv at brænde fra Finder og se om den kan fylde mere på disken.

Fra : B. Smalbro

Dato : 30-05-03 13:03

Dang! Nu fik jeg liv i bæstet. Der var tilsyneladende et eller andet i Toast
der spøgte. Jeg reinstallerede og ryddede op og vupti!

Tak for hjælpen!

Kh
Bjørn