Udenlansk kortege i København?
Fra : Henrik

Dato : 30-05-03 10:08

MIn kollega observerede en kortege af motorcykler på (sandsynligvis) tyske
plader komme kørene fra Sjællandsbroen iKøbenhavn i dag kl 10.55.
Der var 100-200 cykler med politiescorte.
Nogen der ved hvad det gik ud på?

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Benz...

Dato : 30-05-03 10:46

"Henrik" <jsdjkasd@kladkl.dk> wrote in message
> [...]
tyske
> plader komme kørene fra Sjællandsbroen iKøbenhavn i dag kl 10.55.
> Der var 100-200 cykler med politiescorte.

Næ men så dem godt. Ved bådehavnsgade i sydhavnen. Der var en bil (lignede
en ministerbil) der fulte efter med politi mc eskorte, sort jeep, van, Så
rigtig mystist ud! Der må ske noget stort et sted!

Mvh Benz R6

Fra : Hekto

Dato : 30-05-03 10:55

In article <3ed71f8a$0$9512$4d4eb98e@news.dk.uu.net>, Henrik says...
> MIn kollega observerede en kortege af motorcykler på (sandsynligvis) tyske
> plader komme kørene fra Sjællandsbroen iKøbenhavn i dag kl 10.55.
> Der var 100-200 cykler med politiescorte.
> Nogen der ved hvad det gik ud på?

777-træf v. Helsingør??
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Kern Herskind Hansen

Dato : 30-05-03 11:17

Hekto wrote:

> 777-træf v. Helsingør??

Er det ikke først om 2 ugers tid?

- Kern

Fra : Henrik

Dato : 30-05-03 12:01

"Kern Herskind Hansen" <kern-nospm@kern-online.dk> wrote in message

> Er det ikke først om 2 ugers tid?
>
> - Kern

Jo, ifølge deres hejmmeside

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 30-05-03 22:35

De kom igennem korsør ved en 4-5 tiden. der var en del support vogne med
også. De kørte mod motorvej/bro.
Jeg gad også vide hvor de skulle hen.

--
Charlotte Petersson
Lykkelig ejer af en lortebrun guldvirago.

Fra : Michael Lyngeled

Dato : 30-05-03 14:37

Det kan også være nogen der skal op til swedish Bike Meet i denne weekend...

/Michael Lyngeled
CB500R

Fra : Ped

Dato : 31-05-03 08:39

Henrik wrote:
> MIn kollega observerede en kortege af motorcykler på (sandsynligvis) tyske
> plader komme kørene fra Sjællandsbroen iKøbenhavn i dag kl 10.55.
> Der var 100-200 cykler med politiescorte.
> Nogen der ved hvad det gik ud på?

Arrangementet omtales i JydskeVestkysten i dag (lørdag) under
overskriften "Tyske tohjulede tog turen". Nu er det vistnok ikke tilladt
at citere ordret uden journalistens tilladelse, men det det går ud på
er, at nogle politikere og embedsmænd i det tyske parlament har dannet
deres egen motorcykelklub, og at denne klub havde arrangeret en tur de
kaldte "Broer forbinder Europa". Med Forsvarsministeren (Peter Struck,
SPD) i spidsen sejlede de først fra Rostock til Trelleborg, derefter
over Øresundsbron til København, videre over Storebældsbroen og
Lillebældsbroen og tilbage til Tyskland gennem Sønderjylland. Undervejs
var der forskellige møder og arrangementer i Malmø, Christiansborg
Slotsplads (her modtaget af Svend Auken), Harboes Bryggeri ved Skælskør,
Sprogø (her modtaget af Trafikminister Flemming Hansen), overnatning i
Kolding (bustur til et arrangement på det tyske gymnasium i Aabenraa) og
videre sydpå dagen efter mod Berlin.

Så så'n var det.....

M.v.h.

Jens L. Pedersen