"Henrik Nielsen" skrev d. 29-05-03 22:51 dette indlæg :
> Indtil 22.7.2002 havde vi fastnet abonnement hos TDC. Det opsagde
vi,da
> mobiltelefonen var nok for os. i april 2003 får vi så en opkrævning
fra
> Tele2 for den nye abonnent ( som vi ikke har nogen forbindelse med.
Hun er
> fra udlandet og ringer meget hjem-opkrævningen vedrører marts
2003-altså
> lang tid efter at vi er holdt op med at have telefon.
> Vi afviser selvfølgelig at betale,da vi ikke har noget abonnement hos
> TELE2,men bliver truet med inkasso hos CIS-det samme inkassofirma som
VIASAT
> benytter.
> Faktum kort: vi bliver truet med inkasso for samtaler for et
abonnemnt,som
> en anden har købt ca 8 måneder efter vi er holdt op med at have
telefon.-
> TDC har "solgt" vores gamle telefonnummer til Tele2,som får en helt ny
> abonnent.
> Tele2 hører ikke efter juridiske argumenter om,at vi slet ikke har
telefon
> og heller aldrig har haft abonnement hos Tele2.- Tele2s direktion
gider ikke
> svare på klager til direktionen.
> TDC siger at de får mange klager fra tidligere abonnenter,hvis gamle
nummer
> nu er kommet til tele2 og har fået ny abonnent.
>
> Har andre erferaringer med Tele2s svindelagtige inkassometoder mod
> forlk,der aldrig har været abonnenter ?
> Er der nogen forretningsforbindelse mellem tele2 og VIASAT-de bruger
samme
> inkassofirma som VIASAT ejer ?
>
> Jeg er selv jurist og har netop hos forbrugerombudsmanden vundet en
sag mod
> VIASAT,som måtte opgive sin inkassosag efter 8 måneders skriveri (de
svarer
> ca 2 måneder efter at man har skrevet til dem).- Så det kan godt
betale sig
> at holde ud !!
>
> Husk: Efter inkassoloven må et inkassofirma ikke tage et bestridt krav
til
> inkasso,men skal udtage stævning og vinde en "rigtig" retssag.
> Hvis inkassofirmaet prøver at gennemførere en inkassosag,handler det
> strafbart og skal blot meldes til politiet.
>
> henrik nielsen
>
Hej Henrik.
Jeg har selv en ligende sag:
Jeg har for ca. 2½ år siden opsagt mit gamle telefonnummer hos Tele2, da
jeg skulle flytte fra Fyn til Århus. Jeg har siden da modtaget 3
regninger - på ialt 1387,- Efter jeg modtog den 1. ringede jeg til Tele2
og sagde, at det ikke var mig der havde ringet fra mit gamle nummer,
idet jeg nu havde et andet - et '86 nummer i Århus. De blev så ved med
at sende mig rykkere, og senere brev fra en incasso - da henvendte jeg
mig til Århus Retshjælp, som hjalp mig med brevveksling frem og tilbage.
Det endte med, at vi fandt ud af, at det ikke havde været nok at opsige
mit telefon nummer, men at jeg også skulle have opsagt mit "1001" nummer
(det står åbenbart i "det med småt")
Så er det bare, at jeg mener, at man må kunne bevise, at det IKKE er mig
der har ringet fra mit gamle nummer - jeg kender slet ikke de numre, der
er blevet ringet til!!! Jeg kan jo ligesom heller ikke ringe fra mit
gamle nummer på Fyn, da jeg bor i Århus og har et nyt nummer. Det er de
jo godt klar over, men da dem der har haft ringet, nægter at betale,
hænger jeg på regningen, idet jeg ikke har opsagt mit "1001" nummer, men
kun mit telefonnummer.!!!!
Jeg har så ikke hørt fra dem i ca. et år, og i fredags fik jeg så en
stævning. Regningen lyder på lidt over 2500,- som jeg har mulighed for
at afdrage i rater.
For mig er det rigtig mange penge, at betale for noget jeg ikke har
brugt/gjort. Jeg kunne måske godt finde en udvej, men det er bare så
uretfærdigt, synes jeg. Kan man ikke se bort fra "det med småt"??? og så
se på hvad der er logisk? (og retfærdigt)
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"