Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
funktion ved olympusses Xd-Picture kort.
Fra : Thomas H.

Dato : 29-05-03 19:21

Jeg sad lige og kiggede lidt rundt inde på olympusses hjemmeside, og faldt
da over en information omkring overnævnte kort, som jeg syntes var lidt
sjov.

snip:
Kortene er forsynet med panoramafunktion, og med ekstratilbehøret PC
kortadapter og USB kortlæser, er det nemt at overføre digitale billeder,
film og lydfiler til en computer.
snip:

Hvad og hvordan kan et hukommelseskort være udstyret med en
panoramafunktion, og hvad kan man i værste tilfælde bruge den til ? Jeg
ville da bare mene, at det normalt er kameraet der er udstyret med sådan en
fukntion.

Med Venlig Hilsen

Thomas H.

Fra : emj

Dato : 29-05-03 19:39

On Thu, 29 May 2003 20:20:47 +0200, "Thomas H." <condor-9@mail.xx>
wrote:

> [...]
>ville da bare mene, at det normalt er kameraet der er udstyret med sådan en

Uanset hvad der er udstyret med hvad, så er der i Olymus digier en
meget smart panoramafunktion og den virker altså kun sammen med
Olympus ´s egne kort.
Der er dog ingen grund til at købe de alt for dyre originalkoprt, blot
fordi man har et Olympus. Der følger jo altid et originalt kort med og
det dækker vist de fleste menneskers behov for panoramabilleder.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk
- dit fristed på internettet.

Fra : Claus Bjerre

Dato : 30-05-03 21:48

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 29 May 2003 20:20:47 +0200, "Thomas H." <condor-9@mail.xx>
> wrote:
>
> Der er dog ingen grund til at købe de alt for dyre originalkoprt, blot
> fordi man har et Olympus.

Nej for panorama billeder laves mindst lige så godt med panorama factory

http://www.panoramafactory.com/

Claus Bjerre

Fra : Felix

Dato : 31-05-03 02:23

On Fri, 30 May 2003 22:47:34 +0200, Claus Bjerre wrote:

>Nej for panorama billeder laves mindst lige så godt med panorama factory
>http://www.panoramafactory.com/

Næh, væsentligt bedre. Mit Olympus SW (Camedia Master) er ikke
til at få magten over. Panorama Factory gør arbejdet tæt på
perfekt.

Da jeg savner en extrem vidvinkel til indendørs optagelser af
rum, har jeg taget en lang række billeder i "portræt", hvor
Olympussers SW kun tillader "landscape". Resultaterne er
fremragende sammenlignet med Camedia Master.

m. v. h.

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 03-06-03 19:51

Er der da andre og billigere Xd-kort end Olympus´? (Fuji'e er dyrere og jeg
kan ikke finde andre.)

VH
Jakob

Fra : Poul Krogh

Dato : 04-06-03 12:46

> [...]
> panoramafunktion, og hvad kan man i værste tilfælde bruge den til ? Jeg
> ville da bare mene, at det normalt er kameraet der er udstyret med sådan

Hey. Denne panorama"funktion" er blot et antal bit der er sat i kortet,
således at et Olympus kamera kan "se" om det er et Olympus kort der sidder
i, hvorefter man allernådigst kan få lov at benytte deres Panorama-ting. På
deres SmartMediakort laves det på denne måde:
http://www.geocities.com/roberthaus/pan/

Så det er absolut ik pengene værd at købe Olympus kort (efter min ydmyge
mening).