München...
Fra : Webmaster1

Dato : 29-05-03 14:41

Hej igen,

Er der noget specielt man skal være opmærksom på, når vi skal til Italien og
derfor igennem München. Hvilken vej nr. skal vi følge og er der noget
specielt omkring M¨nchen i øjeblikket (om 3 uger ). Kan I hjælpe lidt - tak.

Torben Brøndum

Fra : Kristian

Dato : 29-05-03 15:56

"Webmaster1" <Webmaster1@worldwide.dk> wrote:
> [...]
>specielt omkring M¨nchen i øjeblikket (om 3 uger ). Kan I hjælpe lidt - tak.
-----------------
Få evt fat i "Europa Kortguiden" som bliver udgivet af Vejdirektoratet
i en opdateret udgave hvert år. Der er masser af kørselsinfo og
praktiske oplysninger om alle de europæiske lande. De har den på de
fleste tankstationer - koster omkring en 100 las.

Kristian

Fra : Inger Buchard

Dato : 29-05-03 20:01

Jeg ville følge med på
http://www.verkehrsinformation.de/
og evt bruge det anførte telefonnummer med henblik på en aktuel opdatering
om trafikforhindringer..

Generelt er motorvejen mellem München og Salzburg/Innsbruck stærkt belastet,
men der gives ingen umiddelbare alternativer, hvis man vil bruge Brenner som
adgang til Norditalien. Så hvis der er Stau, så drejer det sig om at væbne
sig med tålmodighed, en fuld benzintank og rigeligt at drikke.

I kunne overveje at komme til Norditalien over Arlberg/Reschen, altså lidt
vestligere. Der er ikke så meget lastbiltrafik, til gengæld er der ikke
motorvej hele vejen.

Inger

Fra : Webmaster1

Dato : 29-05-03 22:16

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk>

(snip det hele)

skal man ikke bare følge E45 gennem München -og kan an evt.
blive forvirret med hensyn til fletninger i og omkring München ?

Torben Bøndum

Fra : Inger Buchard

Dato : 30-05-03 08:13

> "Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk>

> skal man ikke bare følge E45 gennem München -og kan an evt.
> blive forvirret med hensyn til fletninger i og omkring München ?

.... uden om München; den overregionale rute går øst om byen, og man bliver
ikke forvirret, hvis man følger fjerndestinationen Salzburg/Innsbruck.
Problemet er de andre trafikanter. Jeg synes personligt ikke, det er
spændende at sidde fast på en 3-sporet motorvej, hvis jeg alternativt kan
køre hele tiden. Og i Sydbayern betyder det virkelig sidde fast, når
myldretidstrafikken vil fra München til de sydbayerske landsbyer, alle vil
på weekend i Alperne og hollændere og danskere tøffer af sted med
campingvogn og camplet. Dertil kommer lastbiltrafikken til Balkan, der også
skal den vej.

Min via michelin www.viamichelin.com bød på den hurtigste rute mellem
Flensburg og Bolzano: A7 til 10 km før den østrigske grænse; 75 km hovedvej
til Telfs og motorvej til Bolzano over Brenner. Samlet køretid 11 t 42 min.

God tur
Inger