Andet multimedie
bentjuul 3670
Overprint af billeder i InDesign
Fra : Gert Chrillesen

Dato : 29-05-03 09:19

Hvordan kan man lave overprint på et billede i InDesign?

Og den lidt mere kringlede:
Hvis man har et objekt med f.eks. gul fyldfarve og der i objektet er insat
et billede. Kan man så lave overprint på billedet?

Jeg har InDesign 2.

mvh
Chrille

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-05-03 21:03

In article <3ed5c271$0$13212$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Gert Chrillesen wrote:
> [...]
> Hvis man har et objekt med f.eks. gul fyldfarve og der i objektet er insat
> et billede. Kan man så lave overprint på billedet?

Gammel workaround fra Quark er at dublere objektet og sætte det til
overprint. Man har således ikke WYSIWYG mere men...

Fra : Gert Chrillesen

Dato : 30-05-03 10:17

Chrillesen wrote:

> Gammel workaround fra Quark er at dublere objektet og sætte det til
> overprint. Man har således ikke WYSIWYG mere men...

Det var også det jeg ville prøve på.
Men problemet er, at jeg kun kan finde hvordan man laver overprint på fyld
og streg.
Men hvor laver man overprint på billeder?

/Chrille.

Fra : Gert Chrillesen

Dato : 30-05-03 10:32

"Gert Chrillesen" <gc@soh.danmak> skrev i en meddelelse

> [...]
> og streg.
> Men hvor laver man overprint på billeder?

Måske jeg har fundet løsningen:

Vælg Multiplicer i gennemsigtighed og vælg opacitet 100%
Så har jeg også WYSIWYG.

Er der nogen der kan sige god for denne løsning, hvis jobbet skal sendes til
tryk?

/Chrille

Fra : Kim Thranborg

Dato : 31-05-03 18:02

> [...]
> Så har jeg også WYSIWYG.
>
> Er der nogen der kan sige god for denne løsning, hvis jobbet skal sendes

Du kan jo prøve at printe med farveseparation og se om det virker efter
hensigten.

--
Mvh.
Kim Thranborg