Speedstream 5781 kontra en software firewa~
Fra : Per Fogtmann

Dato : 29-05-03 08:49

Hej NG.....

Jeg har lige fået en ny router som jeg havde store forventninger til......
men ak. den stinker da bare for meget, man kan ikke engan åbne for en port
manuelt....... Typisk TDC kan man ikke få den byttet. Mit spm. er så, hvis
jeg nu går helt uden om min router hvad tisiker jeg så hvis jeg bruger en
software firewall istedet??? hvilken skal jeg bruge til det? Har en router
andre funktionen som er vgtige eller er det kun firewallen?

Håber på svare så jeg kan få messenger til at virke optimalt igen.....

MVH
Per

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-05-03 09:20

"Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Håber på svare så jeg kan få messenger til at virke optimalt igen.....

Jeg har også problemer med Messenger. Kan hverken sende eller modtage filer.
Da andre kan, må det vel have noget at gøre med min ISP? Problemet
eksisterer lige meget om jeg kører med en software firewall eller ej.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 29-05-03 09:54

Per Nielsen wrote:
> Jeg har også problemer med Messenger. Kan hverken sende eller modtage
> filer.

Kontakt Yahoo. Normalt virker filtransmission perfekt i Yahoo Messenger
uanset firewall.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-05-03 10:29

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.net> skrev i en meddelelse
> Kontakt Yahoo. Normalt virker filtransmission perfekt i Yahoo Messenger
> uanset firewall.

Jeg bruger MSN Messenger. Men jeg vil da lige prøve med Yahoo Messenger.
Takker.

Fra : Per Fogtmann

Dato : 30-05-03 21:15

Kan det passe at man ikke kan overføre sin konto fra msn over til Yahoo? så
er det da noget HØ

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 30-05-03 23:02

Per Fogtmann wrote:
> Kan det passe at man ikke kan overføre sin konto fra msn over til Yahoo?
> så er det da noget HØ

De er konkurrenter - så selvfølgelig kan du ikke det. Det ville svare til at
skifte bank men at beholde kontonummeret.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-05-03 23:17

Lars Dybdahl <lars@dybdahl.net> wrote:

>De er konkurrenter - så selvfølgelig kan du ikke det. Det ville svare til at
>skifte bank men at beholde kontonummeret.

Eller skifte teleudbyder og beholde telefonnummeret.

Hov, den analogi virkede da vist egentlig ikke.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kent Friis

Dato : 31-05-03 08:08

Den Sat, 31 May 2003 00:16:40 +0200 skrev Allan Olesen:

>Eller skifte teleudbyder og beholde telefonnummeret.
>
>Hov, den analogi virkede da vist egentlig ikke.

Nej, for teleudbydere er reguleret af staten, og netop det med at
beholde nummeret er noget der har været lagt politisk pres på for at
få indført.

Mvh
Kent
--
Exception 0E in module IFSMGR.VXD
Press control-alt-delete to reboot

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 31-05-03 08:31

"Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> writes:

> Kan det passe at man ikke kan overføre sin konto fra msn over til Yahoo? så
> er det da noget HØ

Det er to helt forskellige protokoller der bruges, så NEJ, det kan du
ikke. Hvis de brugte samme protokol ville de have samme
desginfejl-problem, at svar-IP-adressen af en eller anden grund ikke
står i headeren af TCP-pakkerne.

Hilsen
Kåre

--
Kaare Fiedler Christiansen fiedler@daimi.au.dk

2b|~2b == -1

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 31-05-03 09:34

"Kaare Fiedler Christiansen" <fiedler@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> ikke. Hvis de brugte samme protokol ville de have samme
> desginfejl-problem, at svar-IP-adressen af en eller anden grund ikke

Man kunne vælge en klient der kunne begge dele, det giver det samme
resultat:

http://www.ceruleanstudios.com/trillian/index.html

http://www.eyeballchat.com/

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam058@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Per Fogtmann

Dato : 31-05-03 12:27

tror du nogle af dem her, har problemer med at komme igennem min router,
eller kunne det her jo sagtens være løsningen ....

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-05-03 12:30

> tror du nogle af dem her, har problemer med at komme igennem min router,
> eller kunne det her jo sagtens være løsningen ....> > Man kunne vælge en
klient der kunne begge dele, det giver det samme

Jeg kan ikke sende eller modtage filer med MSN Messenger. Nu har jeg så
prøvet Trillian, og det virker heller ikke. Trillian og MSN Messenger virker
fint sammen når man bare skal skrive sammen, men filsending går altså ikke.
Jeg har ikke prøvet med Yahoo Messenger endnu, men det kræver så at dem man
vil skrive sammen med også installerer Yahoo Messenger og opretter en Yahoo
ID.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 31-05-03 12:34

"Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> wrote:

> tror du nogle af dem her, har problemer med at komme igennem min router,
> eller kunne det her jo sagtens være løsningen ....

Jeg har prøvet begge med en SpeedStream 5781, og der var ingen problemer,
jeg har dog ikke prøvet overførsel af filer, tale og video, da jeg ikke
bruger dette.

Nogen af mine venner bruger disse programmer og roser dem til skyerne, jeg
lyn testede kun for at se om det var noget skrammel, og det var ikke mit
indtryk.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 29-05-03 09:53

Per Fogtmann wrote:
> Typisk TDC kan man ikke få den byttet.

Du har bestilt det forkert produkt, hvis du vil have TDC til at levere dig
en router, du selv kan konfigurere. Til gengæld kan jeg oplyse dig om, at
du med stor sandsynlighed kan gå udenom routeren eller sætte en anden
router på, efter eget valg.

> Mit spm. er så, hvis
> jeg nu går helt uden om min router hvad tisiker jeg så hvis jeg bruger en
> software firewall istedet???

TDC's router er IKKE en firewall. Jeg går ud fra, at du med "tisiker" mener
"risikerer". Jeg kan anbefale at købe en Zyxel Prestige 310 - så har du
fuld styr på porte m.v., og samtidigt NAT, så du kan have flere PC'ere på.
Den indeholder heller ikke en firewall, men du bør være tilstrækkeligt
beskyttet med NAT og så lidt af det sædvanlige designfejl-afhjælpning på
Windows PC'erne (zonealarm, virus scan osv.)

> Håber på svare så jeg kan få messenger til at virke optimalt igen.....

Brug Yahoo Messenger - den virker fint gennem en speedstream:

http://messenger.yahoo.com/

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Lars Møller

Dato : 30-05-03 09:52

Lars Dybdahl wrote:
> Per Fogtmann wrote:
> En masse...

Start med at læs denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;278887

MSN Messenger virker ikke gennem NAT medmindre din router/firewall har
en speciel mekanisme der tillader.

Løsning:

Drop MSN Messenger!

Mvh

Lars P. Møller

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-05-03 10:17

"Lars Møller" <larsmo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;278887

> MSN Messenger virker ikke gennem NAT medmindre din router/firewall har
> [...]

Godt at vide. Tak Lars.