Sødsuppe...
Fra : Claudio Adam

Dato : 29-05-03 07:48

- idet jeg takke for de berigende svar fra de bibel kyndige der surfer
i denne gruppe, vedrørende eksempelvis mine indlæg om:
1. Tove Fergo/præstevalg.
2. Erobringsreligioner.
I den henseende er det ikke forundeligt at kristendommen
er på retur:
- ikke er der brug for sødsuppe præster og andre såkaldte bibel
kyndige, der ikke finde deres egen røv i mørke!
- ergo lad os vælge vores egne præster!
- ikke er der brug for præster der ikke vil indrømme at religion i
bund og grund drejer sig,
om overlevelse,
- overlevelse af stammen!
og her kan vist uden overdrivelse drages en paralel til Islam,
der stille og roligt er ved at overtage styringen i EU/Danmark:
grundet diverse politiske/præster der ser det som deres kald at lefle
for Islam.
Kort sagt brug det gamle Testamente, skrot resten.

hilsen, en protestant,

Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Niels Peter

Dato : 29-05-03 08:03

Claudio Adam (slet ISO09) wrote:

> Kort sagt brug det gamle Testamente, skrot resten.

Du går med andre ord ind for, at vi alle skal konvertere til jødedommen.
Det er nu ikke så let, selv om der er blevet lempet meget på
"tilgangen", det er faktisk en årelang proces.

Niels Peter

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-03 08:26

d. 29/05/03 8:47 skrev Claudio Adam (slet ISO09) på
claudio.karl.adam@ISO09direkte.org i artiklen
10541909570.36667380323728@dtext.news.tele.dk:

> I den henseende er det ikke forundeligt at kristendommen er på retur:

Men er det rigtigt, at den er dét? Det er da spørgsmålet, om den ikke er i
fremgang efter nogle årtier, hvor den blev angrebet og forkastet som led i
opgøret med tidligere generationers moralkodeks og kulturarv. Nu er den ved
at blive støvet af igen sammen med andre religioner som led i et opgør med
det materialistiske livssyn, som ateisterne er eksponent for.

> - ikke er der brug for sødsuppe præster og andre såkaldte bibel
> kyndige, der ikke finde deres egen røv i mørke!

Der er skam brug for præster og bibelkyndige, som opsøges i rigt mål. Dét,
der ikke er brug for, er de ceremonier, de traditionelle gudstjenester er
bygget op omkring, og hvor præstens prædiken, som kan indeholde et budskab,
fylder meget lidt. Det meste af gudstjenesterne er gentagelser og salmer.

> - ergo lad os vælge vores egne præster!

Og det gør vi så.

Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen

Fra : Vidal

Dato : 29-05-03 10:49

> - idet jeg takke for de berigende svar fra de bibel kyndige der surfer
> i denne gruppe, vedrørende eksempelvis mine indlæg om:
> 1. Tove Fergo/præstevalg.
> 2. Erobringsreligioner.

Ingen af indlæggene handler så vidt jeg kan se om
kristendom og er dermed OT, og har derfor nok ikke
fået så megen respons.

> I den henseende er det ikke forundeligt at kristendommen
> er på retur:

Fordi vi ikke finder Tove Fergo interessant?

> - ikke er der brug for sødsuppe præster og andre såkaldte bibel
> kyndige, der ikke finde deres egen røv i mørke!

He, he, er det denne gruppe, du hentyder til. Der er vist
ikke så mange præster her, og med hensyn til de bibel-
kyndige har du nok ret - med visse undtagelse, naturligvis.

> - ergo lad os vælge vores egne præster!

Det er der mange, der gør.

> - ikke er der brug for præster der ikke vil indrømme at religion i
> bund og grund drejer sig,
> om overlevelse,
> - overlevelse af stammen!

Det har du vist ikke ført nogen overbevisende argumentation
for.

> [...]
> der stille og roligt er ved at overtage styringen i EU/Danmark:
> grundet diverse politiske/præster der ser det som deres kald at lefle

Er du en af de her sædvanlige bange muslimfrygtere?
Hvorfor smutter du så ikke over i de grupper, hvor de
trives.

> Kort sagt brug det gamle Testamente, skrot resten.

> hilsen, en protestant,

En protestant med gamle testamente-tro. Måske er
adventisme noget for dig. De dyrker vistnok den slags.
Prøv at tale med Andreas Falck om det.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard
--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche mener.
Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik noget

Fra : Knut KlavenessHeidel~

Dato : 29-05-03 10:59

On 29 May 2003 06:47:45 GMT, Claudio Adam
<claudio.karl.adam@ISO09direkte.org> (slet ISO09) wrote:

>Kort sagt brug det gamle Testamente, skrot resten.
>
>hilsen, en protestant,

ehh, kva for ein protestant er du, då?

--
Saluton, Knut

TTT norvegia: http://home.online.no/~knklaveh/index.cfm
Retposxto: heidelberg@operamail.com (legota cxiumonata)

Nifonov no longer possessed a left leg, but he only
discovered it on the following day. (V. Panova: The Train.)

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 29-05-03 13:44

"Knut KlavenessHeidelberg" <heidelbergNOSPAM@NOSPAMoperamail.com> wrote in
message news:ucmbdvktf17tdrk5qijhlf7446kkaffdfh@4ax.com...

> ehh, kva for ein protestant er du, då?

Øtensynlig en protestant som protesterer mot protestantismen.

Kjellemann

Fra : Knut KlavenessHeidel~

Dato : 29-05-03 15:04

On Thu, 29 May 2003 14:44:00 +0200, "Kjell I. Johnsen"
<kjell.i.johnsen@broadpark.no> wrote:

>"Knut KlavenessHeidelberg" <heidelbergNOSPAM@NOSPAMoperamail.com> wrote in
>message news:ucmbdvktf17tdrk5qijhlf7446kkaffdfh@4ax.com...

>Øtensynlig en protestant som protesterer mot protestantismen.

aha, av den kjedelige typen altså.

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-05-03 16:31

skrev:
>On Thu, 29 May 2003 14:44:00 +0200,

> [...]

- tak for respons,
nej jeg er ikke jøde,
-jeg er protestant/kristen hedder det vist,
mener det gamle testamente er mere ærligt,
mere lig mennesket natur om man vil,
- bekymrende er det med alle de tomme kirker:
dette fra en der kun kommer der engang imellem,

hilsen,

Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Knut KlavenessHeidel~

Dato : 29-05-03 16:40

On 29 May 2003 15:31:26 GMT, Claudio Adam
<claudio.karl.adam@5NEH1direkte.org> (slet 5NEH1) wrote:

>- tak for respons,
>nej jeg er ikke jøde,

Hæ? Har noen sagt det?

>-jeg er protestant/kristen hedder det vist,

Åja, så fint da. Hvilken kirke tilhører du.

>mener det gamle testamente er mere ærligt,

Ærlig? Skjønner ikke.

>mere lig mennesket natur om man vil,

Skjønner fortsatt ikke.

>- bekymrende er det med alle de tomme kirker:

Ja, den bekymringen deler jeg med deg.

>dette fra en der kun kommer der engang imellem,

Hvorfor innom bare en gang i mellom? Gudstjenesten er jo noe mer enn
bare noe vi stikker innom, er den ikke?

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-05-03 21:41

skrev:

> [...]

>Nifonov no longer possessed a left leg, but he only
>discovered it on the following day. (V. Panova: The Train.)

- jeg sidestiller diverse religioner med forskellige Firma:
- det kristendommen i Europa i øjeblikket er udsat for,
er et såkaldt:
Hostile takeover: fra firma Islam.
- i den henseende:
At kristendommen i Europa,
- så ivrigt selv saver/skærer i den gren den befinder sig på,
for at lefle for det multikulturelle:
og herved underminerer dens egen infrastruktur,
- gør joh blot situationen endnu mere pragtfuld.
( derfor min henvisning til det gamle testamente,
der ikke er så, skal jeg sige føjelig. )

- Vedrørende for mit eget vedkommende kirke besøg:
- jeg mener selv der er lys forude?

Kan desværre ikke give bedre forklaring en denne,
håber det er fyldestgørende.

hilsen,

Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-05-03 23:53

d. 29/05/03 22:41 skrev Claudio Adam (slet JWXIS) på
claudio.karl.adam@JWXISdirekte.org i artiklen
10542409640.856087019857888@dtext.news.tele.dk:

> - jeg sidestiller diverse religioner med forskellige Firma:
> - det kristendommen i Europa i øjeblikket er udsat for,
> er et såkaldt:
> Hostile takeover: fra firma Islam.

Det er jeg så helt uenig i. Jeg ser kun Islam brugt som et nyt middel fra
dem, der har forsøgt at bekæmpe kristendommen i Europa siden 1968.

> og herved underminerer dens egen infrastruktur,

Infrastruktur? Jeg håber sandelig, kristendommen er mere end dét. Efter min
mening burde infrastrukturen - forstået som kirker og organisation - kun
være fysiske hjælpefunktioner for den tro, der populært sagt bor i vore
hjerter og får inspiration fra Helligånden via vore følelser.

Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen

Fra : Knut KlavenessHeidel~

Dato : 30-05-03 07:45

On 29 May 2003 20:41:12 GMT, Claudio Adam
<claudio.karl.adam@JWXISdirekte.org> (slet JWXIS) wrote:

>- jeg sidestiller diverse religioner med forskellige Firma:

Hvordan begrunner du firma-sammenligningen? Vil du si at det ikke er
noen forskjell på en religion og en forreting?

>- det kristendommen i Europa i øjeblikket er udsat for,
>er et såkaldt:
>Hostile takeover: fra firma Islam.

Hvordan begrunner du det? Tenker du deg at det er en hemmelig islamsk
allianse som har som formål å ta over Europa? Tanker parallelle til
dette har vi hørt før.

Men hvis du først skal snakke om angrep (jeg gjør det ikke, men for å
holde oss til krigssjargongen din), hva da med sekulariseringen?

>- i den henseende:
>At kristendommen i Europa,
>- så ivrigt selv saver/skærer i den gren den befinder sig på,
>for at lefle for det multikulturelle:

Aha, så dette her koker enket og greit ned til dette kjedelige pratet
om innvandring?

>og herved underminerer dens egen infrastruktur,

Pøh, hvis infrastrukturen bryter sammen fordi samfunnet blir
mulitkulturelt, er det jammen på tide.

>- gør joh blot situationen endnu mere pragtfuld.
>( derfor min henvisning til det gamle testamente,
>der ikke er så, skal jeg sige føjelig. )

Bruker du GT for å argumentere mot flerkulturelle samfunn og for å
bygge infrastruktur?

>- Vedrørende for mit eget vedkommende kirke besøg:
>- jeg mener selv der er lys forude?

Ja, vi lever heldigvis i et multikulturelt samfunn med mange
religioner og trosoppfatninger. Sammen klarer vi å se lyset.

>Kan desværre ikke give bedre forklaring en denne,
>håber det er fyldestgørende.

Det er en forklaring.

Fra : Claudio Adam

Dato : 02-06-03 23:32

skrev:

> [...]
>
>Nifonov no longer possessed a left leg, but he only
>discovered it on the following day. (V. Panova: The Train.)

- hvem haver mest magt:
Gud eller Fanden?
- hvem holder stammen i live:
Gud? jeg tror det næppe,

Adam.

www.sitecenter.dk/faust

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-06-03 23:46

Claudio Adam (slet W9CH0) claudio.karl.adam@W9CH0direkte.org skrev
dette:

Hallo mand - læs lige hvordan du skal klippe og citere. - Du er jo
venlig og høfligt blevet gjort opmærksom på disse forhold et par gange
tidligere!

Og også hvorfor det er en dum ide at starte din kommentar
med -- [streg streg mellemrum)

Dette bruges som signaturadskiller og gør at mange nyhedslæsere skærer
dit svar væk som om det var en signatur.

Følg linket i min signatur, der gives der nogle formidable gode råd og
vejledninger om disse ting.

XFUT dk.admin.netikette - hvilket betyder at dette indlæg og poster
der, samt at svar på dette indlæg kun kan læses der.

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret