Dækvalg til Diversion
Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 29-05-03 00:24

Hvilke dæk kan anbefales til en Yamaha XJ600S diversion årg. 98 ?

I øjeblikket er den monteret med Pirelli dæk, som sad på da jeg købte den i
2001. Jeg kunne godt tænke mig at få nogle med godt grip. Jeg er begyndt at
slide lidt på siderne også nu

Standard montering
For 110/80-17
Bag 130/70-18

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-05-03 00:41

"kenn@diversion.dk" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke dæk kan anbefales til en Yamaha XJ600S diversion årg. 98 ?
>
> Standard montering
> For 110/80-17
> Bag 130/70-18

Bridgestone BT 45 !

Købte et sæt sidste år, også til en Diversion, og var meget godt
tilfreds med dem

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 29-05-03 00:45

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Bridgestone BT 45 !
>
> Købte et sæt sidste år, også til en Diversion, og var meget godt
> tilfreds med dem

Men man skal ikke regne med at de holder lidt så langt som de Metzeler dæk,
der ellers er "standard" på Diversion'en vel? Jeg mener at have hørt at BT
45'erne er lidt blødere.

--
Tony

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 29-05-03 08:45

"Tony Lorentzen" skrev i meddelelsen news:bb3hm3$1a73$1@news.cybercity.dk...

> Men man skal ikke regne med at de holder lidt så langt som de Metzeler
dæk,
> der ellers er "standard" på Diversion'en vel? Jeg mener at have hørt at BT
> 45'erne er lidt blødere.

At jeg kører et par tusinde km. mindre betyder ikke noget, sålænge der bare
er bedre grip i dækkene.

Som Dennis også skriver, så er de bløde i siderne, og hårde på midten.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-05-03 14:44

> Som Dennis også skriver, så er de bløde i siderne, og hårde på midten.

Hej Kenn

Ikke hårde, men hårdere end siderne Siderne og fordækket er temmelig
blødt på et sæt BT010. Bagdækkets midte er lidt hårdere for flere kilometers
ligeudkørsel.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Dennis

Dato : 29-05-03 00:55

> Men man skal ikke regne med at de holder lidt så langt som de Metzeler
> dæk, der ellers er "standard" på Diversion'en vel? Jeg mener at have
> hørt at BT 45'erne er lidt blødere.

De skulle vist være bløde i sidderne og hårde på midten, jeg tror nok at
DBA har lavet en test af dem.

Dennis

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-05-03 08:22

> [...]
> 2001. Jeg kunne godt tænke mig at få nogle med godt grip. Jeg er begyndt

Hej Kenn

Jeg vil anbefale følgende dæk til en Diversion. Skal det være hverdags
kørsel med list sport iblandet, eller med flere reserver i vådt vejr vi jeg
anbefale Bridgestone BT45 eller Metzeler ME330 ME550 kombinationen. De er
begge ny designede og meget velkørende. Da jeg selv kørte XJ 600 var jeg
meget glad for BT45. Skal der være lidt flere kilometer i vil jeg anbefale
Michelin Macadam 50. Det er et udmærket dæk med god holdbarhed, men i vådt
vejr er de ikke helt så suveræne som de ovennævnte. De Pirelli MT75 du
sikker kører med nu er også udmærkede valg.

Du kan købe et SÆT gode sportsdæk for 1400Kr i tyskland hos
www.reifenversand.com . Læs her hvordan man gør:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm Det betyder så meget for cyklens egenskaber
med gode dæk. Det er ikke lige her jeg ville spare.

Her er hjemmesiderne:
http://www.motorcycle-karttires.com/
http://www.metzelermoto.com/
http://www.michelin.co.uk/moto/

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 29-05-03 09:47

"Jens Jacob Bager Jensen" skrev i meddelelsen

> Skal der være lidt flere kilometer i vil jeg anbefale
> Michelin Macadam 50. Det er et udmærket dæk med god holdbarhed, men i vådt
> vejr er de ikke helt så suveræne som de ovennævnte.

Nu var det ikke specielt den gode holdbarhed jeg var ude efter, og
regnvejrskørsel prøver jeg at undgå. Jeg vil hellere prøve en af de andre
modeller.

> De Pirelli MT75 du
> sikker kører med nu er også udmærkede valg.

Tjahh, de er skam ikke så ringe, men havde alligevel håbet på at finde noget
endnu bedre. Den tidl. ejer har kørt en del motorvejskørsel på dem, så de er
naturligvis meget mere slidt på midten, selv om jeg har gjort mit til at
slide lidt på siderne også.

> [...]
egenskaber
> med gode dæk. Det er ikke lige her jeg ville spare.

Mit tyske er ikke så godt. Hvis jeg f.eks vælger et BT45 bagdæk står der:
"Gesamtbetrag 84,42 Euro
Enthaltene mehrwertsteuer 16% 11,64 Euro"
Det læser jeg som at totalprisen er 84,42 Euro, og at 11,64 Euro er de 16%
som er indeholdt i prisen.

Om levering står der:
"Die Lieferung erfolgt ab 130,- Euro frei Haus, unter 130,- Euro müssen wir
Ihnen einen Frachtkostenanteil von 7,70 Euro berechnen.Die Bezahlung erfogt
per Bankeinzug."
Dvs. ved bestilling over 130 Euro koster det mig ikke en kr. i
forsendelse...

Men men, der står også:
"Preise verstehen sich incl. MwSt. Lieferung ab 130,- Euro frei Haus
innerhalb Deutschlands"

Hvad betyder det ?

> Her er hjemmesiderne:
> http://www.motorcycle-karttires.com/

Foreslår BT45. Nok ikke et dårligt valg.
For og bagdæk beløber sig til 172,97 Euro eller ca. 1300,-

> http://www.metzelermoto.com/

Metzeler ME330 ME550 kombinationen, som du nævner, er det 330 for og 550 bag
? Det er de eneste jeg kan finde ihvertfald. Den kombination vil koste
147,81 Euro. Ca. 1110,-

> http://www.michelin.co.uk/moto/

Foreslår Macadam 50/50E eller 100X
Er 100X ikke et radialdæk?og hvad vil det betyde for køreegenskaberne ?
100X koster ca. 1420,- men de har ikke bagdækket på lager.

Jeg er tidligt ude med forespørgslen på dæk, så jeg kan nok vente en måneds
tid eller to, hvis det er den kombination jeg skal have.

Fra : Kenneth T

Dato : 29-05-03 11:12

> Men men, der står også:
> "Preise verstehen sich incl. MwSt. Lieferung ab 130,- Euro frei Haus
> innerhalb Deutschlands"
>
> Hvad betyder det ?

At hvis du bor i Tyskland får du leveret uden porto, hvis du køber for mere
end 130euro.
Jeg har altid skullet betale, eks på mine leveringspriser:
1 dæk 75kr
3 dæk 140kr
8 dæk 265kr

Jeg plejer at bestille dem de har på lager hos www.reifenversand.com , så
tager det typisk 4-8hverdage til de står herhjemme.

Det lokale dækcenter montere & afbalancere mine dæk for 100kr/stk, når jeg
kommer med fælgen afmonteret og uden olie.

--
MVH
Kenneth T

Fra : J.C.Kløve

Dato : 29-05-03 11:08

I tråden: 3ed5452b$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Skrev kenn@diversion.dk :
> [...]
> købte den i 2001. Jeg kunne godt tænke mig at få nogle med godt
> grip. Jeg er begyndt at slide lidt på siderne også nu

Har selv kørt på Metzler og Machelin behagede mig ikke
Kører Pirelli
MT08 Match bag - MT09 for !
Det giver et glimrende grib og der er tillige nogle kilometer i dem.

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Dennis

Dato : 29-05-03 19:45

> Den test syntes jeg godt nok ikke lige jeg kan finde derinde.
>
> Dette dæk var netop et af dem jeg har kigget på. Specielt det med at
> de er bløde i siderne tiltaler mig, da de formentlig vil være gode til
> lidt frisk svingkørsel.

Jeg kunne heller ikke finde den, men jeg fandt denne test af Metzeler,
hvor de næver BT45 dækkene i
<http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=12499&Nyhedskat
egoriID=292&SekItem=292&Sogning=1&Query=bt45>

Mvh.

Dennis