XJ600 (51J) 88, mest olie spørgsmål..
Fra : Morten Juel

Dato : 28-05-03 21:11

Hejsa Alle

Og jaja jeg får min haynes på fredag, men det her er lidt mere erfarings
mæssige ?

Specs siger at forgaflerne skal ha 269ccm SAE 10W olie, men hvad siger i som
har kørt cyklen ??
Jeg vil jo gerne ha en fast dæmpning !

Mht. motorolie siger specs. 2,3 L. SAE 20W40, men jeg vil gerne ha en "50"
olie, men men skal man vælge duckhams 20/50 olie som er mineralsk, eller en
5/50 olie som er fuldsyntetisk ?
Hvad siger i ?

Og så vil jeg jo gerne ha en fuldkåbe på den, men er der nogle der kender
noget der passe på en XJ600 ? og/eller evt nogle der ved hvem der har, eller
har en plovkåbe liggende ?

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-05-03 21:31

> [...]

en
> 5/50 olie som er fuldsyntetisk ? Hvad siger i ?

Hej Morten

Hvad tænker du på! Hvorfor vil du hælde en 5W50 olie på en MC lavet til
20W40. Den er meget tyndere end hvad Yamaha opgiver. Du risikerer at mangle
olietryk ved alt andet end gennemvarm motor, samt at få et olieforbrug så
stort, at du kører den tør for olie. Husk det er en gammel XJ 600 vi snakker
om. Hæld du bare en mineralsk 20W50 olie i dyret. Jeg har selv været glad
for Duckhams grønne Hypergrade. Skal den have det godt, så skift olien ofte.
Den bliver hårdt slidt på sådan en luftkølet sag. Læs olie guiden på
www.dmc-org.dk Jeg skulle på min XJ 600 køre meget langt før olien nåede
bare de 80 grader der er tempraturen hvorfra olien er fuldt belastbar. Kører
man om foråret og efteråret blev den aldrig varm nok.

Angående forgaffelolie, så start med den originale mængde. Dykker den så
stadig meget ved opbremsning, så hæld en cm olie i hvert ben af gangen og se
hvordan det går. Jeg har kørt med både 10W 15W og 20W i benene. Jo tykkere
olie, jo hårdere dæmpet er den, men jo mindre føling fær du med dækkene og
vejen. Mit problem har altid være at jeg ikke påfyldte nok olie i benene, så
den altid dykkede for meget.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Morten Juel

Dato : 28-05-03 22:12

> [...]
ofte.
> Den bliver hårdt slidt på sådan en luftkølet sag.

Oki det er også den jeg har på min DR350, det er en rigtig god olie

> [...]
> vejen. Mit problem har altid være at jeg ikke påfyldte nok olie i benene,

dvs at en gylden mellemvej som hedder 15W er en god ide ?

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-05-03 22:13

> Oki det er også den jeg har på min DR350, det er en rigtig god olie

*gg*

Nu sidder jeg lige her og er lidt overtræt og halv filosofisk...

men jeg definere også Castrol RS4 og dens Delo bror som værende en rigtig
god olie..

men et eller andet sted, hvad faen har vi det i... jo min gixxer250 kørte da
25Kkm på det... og louises Gixxer 400 render da fortræffeligt.. men ingen
afdem har jeg holdt øje med knaster, lejepander osv...

når men bare lidt gas

mvh Tommy Fer

Fra : Morten Juel

Dato : 28-05-03 22:28

> Nu sidder jeg lige her og er lidt overtræt og halv filosofisk...

Spil noget XB )

> [...]
> 25Kkm på det... og louises Gixxer 400 render da fortræffeligt.. men ingen
> afdem har jeg holdt øje med knaster, lejepander osv...

Nej et eller andet sted har du ret, men specs på den er ret god

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-05-03 23:52

Morten Juel wrote:

> Spil noget XB )

Yeah! Jeg overvejer kraftigt at investere i et xbox live kit fra uk og
spille MotoGP mod andre over nettet. Skulle være HELT VILDT FEDT

Nå det var vist lidt OT....

Tony

Fra : p.jarnbak

Dato : 29-05-03 08:05

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
"50"
> olie, men men skal man vælge duckhams 20/50 olie som er mineralsk, eller
5w-50 kan give et dårligt gearskifte når motoren er varm, men du kan da
prøve
at bruge det på forgaflen.Har selv prøvet 10w-50 på en xj900 forgaffel med
godt
resultat.
Hej Palle.

Fra : Armand

Dato : 29-05-03 11:44

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:bb34ru$m35$1@sunsite.dk...

> [...]
"50"
> olie, men men skal man vælge duckhams 20/50 olie som er mineralsk, eller

Det var sågu' da en mystisk indfaldsvinkel:
Jeg ka forstå hvis man har adgang til SAE xx-50 olie og spørger til
anvendeligheden deraf; men ligefrem at beslutte at man vil(!) have 50'er
olie på, det er for mig en ulogisk handling :-/

Hvis det er fordi at den bruger olie (og selvom sådan en 51J'er sikkert godt
kan bruge en del, så har du vel ikke kørt tilstrækkeligt på den til at vide
noget derom :-/ Eller har den allerede ædt ½liter på de første par hundrede
km's?), så gavner det ikke olieforbruget at gå ned på en SAE5W!

´--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 29-05-03 12:45

> [...]
> anvendeligheden deraf; men ligefrem at beslutte at man vil(!) have 50'er
> olie på, det er for mig en ulogisk handling :-/

Tjaa man kan jo lige så godt hælde noget -50 på den, det var for at få så
lille forbrug som muligt

> [...]
hundrede
> km's?), så gavner det ikke olieforbruget at gå ned på en SAE5W!

Hehe jeg har kun kørt 50m men jeg ville starte med at skifte olie +
filter så var det gjort

Fra : Armand

Dato : 29-05-03 18:54

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:bb4riv$pkh$1@sunsite.dk...

> Tjaa man kan jo lige så godt hælde noget -50 på den, det var for at få så
> lille forbrug som muligt

I praksis er det vel også at få så firekantet en gearkasse, og så glidende
en kobling som muligt :-|
Alt andet lige vil det da være mere smart at hælde foreskreven kvalitet på,
og så drage sine erfaringer derudfra!

> Hehe jeg har kun kørt 50m

Sådan en 51J'er kan vel også brænde ½ liter af på 50m :-/

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-05-03 14:39

> Sådan en 51J'er kan vel også brænde ½ liter af på 50m :-/

Arh hvad? Min skulle alligevel bruge et par hundrede kilomter før den havde
brændt ½L af.

Fra : MKS - 74

Dato : 30-05-03 15:48

On Fri, 30 May 2003 15:38:48 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<news@abl1926.dk> wrote:

>Arh hvad? Min skulle alligevel bruge et par hundrede kilomter før den havde
>brændt ½L af.

Ja men det var din - det her er jo Mortens .

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Morten Juel

Dato : 30-05-03 16:55

> Ja men det var din - det her er jo Mortens .

hehe sikken i kan )

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-05-03 01:32

Morten Juel wrote:

> hehe sikken i kan )

"It's like this one time - at bandcamp... "

Gode (!) gamle historier om XJere har ham Bager mange af

Tony

Fra : Morten Juel

Dato : 31-05-03 10:38

> "It's like this one time - at bandcamp... "

Uha det er noget med trompeter osv !!!

> Gode (!) gamle historier om XJere har ham Bager mange af

ja sikkert

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-05-03 11:29

Morten Juel wrote:

> Uha det er noget med trompeter osv !!!

Ja - eller fløjter i visse kvindelige kropsåbninger...

--
Tony
XJ 600 (så længe det varer)

Fra : Morten Juel

Dato : 31-05-03 12:10

> Ja - eller fløjter i visse kvindelige kropsåbninger...

høhøh ja, og hun er ikke den grimmeste i verden

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-05-03 13:40

Morten Juel wrote:

> høhøh ja, og hun er ikke den grimmeste i verden

Nej deeeeeet .... Til folk, der ikke har en anelse af hvad vi snakker om kan
jeg anbefale at man ser hhv. American Pie og American Pie 2

http://us.imdb.com/Title?0252866

--
Tony
XJ 600 (ikke solgt men næsten købt)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-05-03 19:05

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Nej deeeeeet .... Til folk, der ikke har en anelse af hvad vi snakker om kan
> jeg anbefale at man ser hhv. American Pie og American Pie 2

Hele den der fløjtehistorie er altså fra 1'eren, som da IMHO også er
langt den morsommeste af de to.

--
Jacob - www.bunk.cc
Must be getting close to town -- we're hitting more people.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-05-03 23:29

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Hele den der fløjtehistorie er altså fra 1'eren, som da IMHO også er
> langt den morsommeste af de to.

Enig!

--
Tony