IE + CSS = problem
Fra : hoaX

Dato : 28-05-03 19:26

Hey

Min hjemmeside ser perfekt ud i Opera, men IE kan ikke finde ud af at lave
min border. Mit stylesheet validerer, så jeg kan ikke se hvad fejlen skulle
være, udover IE's css understøttelse.

www.hoaxmusic.dk

Er der en der kan fortælle mig hvorfor IE ikke kan vise min side korrekt?

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : jopa

Dato : 28-05-03 19:42

Davs du
hoaX <pt5@mail.dk> skrev bla:
> Min hjemmeside ser perfekt ud i Opera, men IE kan ikke finde ud af at
> lave min border. Mit stylesheet validerer, så jeg kan ikke se hvad
> fejlen skulle være, udover IE's css understøttelse.

Endnu være i Mozilla
http://www.web-templates.dk/hoax.jpg

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-03 21:02

"hoaX" <pt5@mail.dk> skrev :

>Min hjemmeside ser perfekt ud i Opera, men IE kan ikke finde ud af at lave
>min border. Mit stylesheet validerer, så jeg kan ikke se hvad fejlen skulle
>være, udover IE's css understøttelse.

Tjah, kan heller ikke se fejlen, men der er måske noget måden,
serveren ser cssfilen på, for Mozilla kan ikke se css'en.

Der er iøvrigt en enkelt fejl på siden, du har en <p> i en <p>,
hvilket ikke er tilladt, men næppe årsag til problemet.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-05-03 21:08

"hoaX" <pt5@mail.dk> skrev
> [...]
>
> Min hjemmeside ser perfekt ud i Opera, men IE kan ikke finde ud af at lave
> min border. Mit stylesheet validerer, så jeg kan ikke se hvad fejlen

Prøv at ændre koden, så IE 6 bliver sat i quirks-mode. Måske problemet
forsvinder - i IE 5.5 er der nemlig ikke noget i vejen.
Måske det kan spore dig ind på problemet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : hoaX

Dato : 28-05-03 21:19

Det er muligvis serveren. Den er indstillet "forkert" til det jeg skal bruge
den til, men administratoren er ikke meget for at ændre det. Dette mener jeg
er grunden til at Mozilla ikke kan se css'en (dette problem har jeg
tidligere haft oppe i dk.edb.internet-grupperne - uden held)

Det med quirks mode er jeg ikke glad for. Tidligere lavede jeg om på det og
så ødelagde det designet, så for min skyld kan det godt blive ved med at se
sådan ud - det vigtige er vel at man kan se/bruge siden.

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-05-03 21:37

"hoaX" <pt5@mail.dk> skrev
> [...]
se
> sådan ud - det vigtige er vel at man kan se/bruge siden.

Jeg mente nu ikke, at du blivende skulle ændre det. Kun lige for at se, om
det ændrede noget på den måde, IE 6 viser det på.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-05-03 07:23

hoaX wrote:

> Det er muligvis serveren. Den er indstillet "forkert" til det jeg skal
Ja, se headers:
HTTP/1.1 200 OK
Date: Thu, 29 May 2003 06:03:56 GMT
Server: Apache
Last-Modified: Wed, 28 May 2003 18:24:48 GMT
ETag: "4a87-1360-3ed4fef0"
Accept-Ranges: bytes

> bruge den til, men administratoren er ikke meget for at ændre det. Dette

Det er squ da useriøst.
I følge W3C, skal css have Content-Type: text/css, så han bryder jo
standarden for alle, der har sider liggende på serveren.

Stig Johansen

Fra : hoaX

Dato : 29-05-03 08:13

> Det er squ da useriøst.

Ja og det er lidt irriterende. Tror jeg vil prøve at overtale ham igen... Må
jeg godt bruge dit indlæg som argumentation?

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-05-03 03:39

hoaX wrote:

> Ja og det er lidt irriterende. Tror jeg vil prøve at overtale ham igen...
> Må jeg godt bruge dit indlæg som argumentation?

Ja selvfølgelig. Og for at hjælpe ham (og dig), kan du evt give denne URL
med:
<http://devedge.netscape.com/viewsource/2002/incorrect-mime-types/>

Stig Johansen

Fra : hoaX