Vinder Pivo over Capo, Dark og Hvede?
Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-03 17:19

Vinder Pivo over Capo, Dark og Hvede?

Kun pantsystemets uetiske "tekniske" handelshindring gør det muligt for De
Forenede Bryggerier at fylde op med så mange egne ølmærker i
supermarkederne.

"Vores Øl"myten søges forstærket ved samme system som elevdemokrati, hvor
eleverne må stemme om farven på lokumspapiret og ikke noget væsentligt.

Demokrati har altid været baseret på, at det væsentlige ligger fast og
styres af grå eminencer.

Måske Carlsberg HAR BESLUTTET, at porter skal forsvinde og snart hedde
DARK(og være lidt mindre kvalm og sød end klassikeren, der har gammeldags
ry - for ældre svagpissere med en sød tand)

Måske de HAR BESLUTTET, at der skal sælges luksusøl med den høje
7,7alkohol%-pris,
men mænd skal kunne lyve til konen.

"at det jo bare er den pilsner der vandt ølvalget" - (Capo)

Måske de HAR BESLUTTET at humlebitterhed er mangelvare og læsker
overlegent, så PIVO skal hindre et tjekkisk Pilzner Urquel trænger inde på
det danske marked.

At "Hvede" har en chance er utænkeligt - det var kun et alibi for at lave
sexede ryst-barmen TV-spots.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Anders

Dato : 28-05-03 17:36

> Måske Carlsberg HAR BESLUTTET, at porter skal forsvinde og snart hedde
> DARK(og være lidt mindre kvalm og sød end klassikeren, der har gammeldags
> ry - for ældre svagpissere med en sød tand)

Porteren er ikke forsvundet, den har blot fået nye klæder.
Dark er ikke en porter, men blot en kedelig øl

> Måske de HAR BESLUTTET, at der skal sælges luksusøl med den høje
> 7,7alkohol%-pris,
> men mænd skal kunne lyve til konen.
>
> "at det jo bare er den pilsner der vandt ølvalget" - (Capo)

Erfaringer fra mine ølsmagninger viser, at der er flest kvinder, der kan
lide Capo
(som jeg iøvrigt betragter som en ikke-øl, der skal konkurrere med Barcadi
Breezer o.l.

> Måske de HAR BESLUTTET at humlebitterhed er mangelvare og læsker
> overlegent, så PIVO skal hindre et tjekkisk Pilzner Urquel trænger inde på
> det danske marked.

Pilsner Urquell er skam inde, og en langt bedre øl end Pivo, der dog
glimrende kunne erstatte den almindelige Carlsberg Pilsner

> At "Hvede" har en chance er utænkeligt - det var kun et alibi for at lave
> sexede ryst-barmen TV-spots.

Du tænker vist på Tuborg Classic hvede, der er væsentligt forskellig fra
Carlsberg hvede,
som er ganske hæderlig

mvh
Anders
Danske Ølfætre
www.sitecenter.dk/cousinbiere

Fra : MP Jakobsen

Dato : 28-05-03 19:39

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
> [...]
> det danske marked.
>
> At "Hvede" har en chance er utænkeligt - det var kun et alibi for at lave

Mine favoritter er PIVO og HVEDE. Problemet med PIVO ville nok være den at
den minder for meget om en alm . pilsner til at jeg ville betale mere end
dobbelt så meget for den. Hveden var tilgengæld dejlig frisk og let - dog en
anelse kedelig.

CAPO synes jeg var latterlig. En øl der ikke smager af andet end fortyndet
sirup med en høj procent kan de for min skyld lige så godt kalde en Barcardi
Breezer.
DARK var ok, men lidt for krydret og lidt for lidt 'simpel' i smagen efter
min vurdering.

Hvis jeg skulle kåre en vinder må det blive Hveden. Det er i hvertfald den
der er størst chance for at jeg går ned og køber igen.

MP

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 28-05-03 22:25

Hej
Hmm jeg sidder lige og nyder en Paulaner Hefe-Weissbier Naturtrüb af
egen import (billigere end Ceres Royal for at det ikke skal være løgn)
så det rager mig egentlig en humlerænke hvilken øl der vinder
Carlebergs tåbelige ølvalg.

Din sammenligning med elelvdemokrati sidder forøvrig lige i øjet

mvh
Anders

Fra : Remmen

Dato : 28-05-03 23:15

"Anders H. Andersen" <aha@spamfilter.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> egen import (billigere end Ceres Royal for at det ikke skal være løgn)
> så det rager mig egentlig en humlerænke hvilken øl der vinder

Hvor køber du den?

Lars

Fra : Thomas Thisted Peter~

Dato : 30-05-03 18:40

> Vinder Pivo over Capo, Dark og Hvede?
>
> Kun pantsystemets uetiske "tekniske" handelshindring gør det muligt for De
> Forenede Bryggerier at fylde op med så mange egne ølmærker i
> supermarkederne.

Tja, gid det var så vel...Men desværre har historien vist at Carlsberg
formår at
fylde op med egne mærker, ligegyldigt hvad der sker...pantsystem eller ej.
Der
er dog ingen tvivl om at Dansk Retursystem gør det nemmere for dem.

> [...]
> DARK(og være lidt mindre kvalm og sød end klassikeren, der har gammeldags
> ry - for ældre svagpissere med en sød tand)

Tja, porteren findes jo stadig og er gjort "mindre gammeldags" med sin
ændring til Carls
Porter. Jeg synes nu ikke Dark er så dårlig. Krydret og måske lidt for sød,
men efter min
mening den bedste af de fire.

> Måske de HAR BESLUTTET, at der skal sælges luksusøl med den høje
> 7,7alkohol%-pris,
> men mænd skal kunne lyve til konen.
>
> "at det jo bare er den pilsner der vandt ølvalget" - (Capo)

Ja, bortset fra det ikke er en pilsner, så mener jeg ikke der er nogen tvivl
om at målet for
Carlsberg her har været at lave en øl med mottoet: "Vi har beholdt
alkoholen, og fjernet
den grimme smag af øl". Den er rettet mod 13-årige skolepiger, der skal have
mod til det
første kys ved klassefesten.

> Måske de HAR BESLUTTET at humlebitterhed er mangelvare og læsker
> overlegent, så PIVO skal hindre et tjekkisk Pilzner Urquel trænger inde på
> det danske marked.

Pivo er en OK, men lidt kedelig pilsner. Jeg mener dog det er et fremskridt
fra Carlsbergs
topsælger. (læs Carlsberg pilsner).

> At "Hvede" har en chance er utænkeligt - det var kun et alibi for at lave
> sexede ryst-barmen TV-spots.

Hvede er OK, og har en chance. Den har trods alt været på markedet på
omkring 200 barer
og cafeer i snart 2 år...Det er præcis den samme "valgstøtte" Carls Special
fik ved ølvalget i
1997. Her var den også på markedet i en lang periode inden valget. Kombiner
dette med en
pressemeddelelse, som Ken Andersen (marketingschef) udsendte for en lille
måned siden,
hvor han priser hvedeøllets pris, og markerer at det er en af hans
yndlingsøltyper (Er sådan
set også en af mine yndlingstyper, men sgu' ikke i hverken carlsbergs eller
tuborgs udformning...
Næ, må jeg bede om en Hoegaarden Wit).

Og hermed tak for at tage en debat om Carlsbergs motiver - det er værd at
huske at der ALDRIG
er kommet noget godt ud af monopoler...ihvertfald ikke for forbrugerne

Mvh
Thomas Thisted Petersen

Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-03 01:23

"Thomas Thisted Petersen" <regionstorkbh@get2net.dk> wrote in message

> Hvede er OK, og har en chance. Den har trods alt været på markedet på
> omkring 200 barer
> og cafeer i snart 2 år...

Ja barer kan være mærkelige, men supermarkeder har ikke plads til hvede der
minder så meget om pilsner, men ikke har den læskende bitre humlesmag.
Jeg tror Capo vinder fordi den er stærk i alkohol - men stor som Tuborg
Classic bliver den ikke, i det lange løb. Og vinder-øllen får en smukkere
etiket - de er alle 4 grimme