bremseproblemer
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 28-05-03 14:08

Efter at have haft den ene forbremse af, er der kommet en utæthed. Der hvor
bremseslangen er monteret på bremsekaliperen, er der et led der nu kan
drejes. Dvs at man nu kan dreje bremsen, uden at slangen følger med. Først
troede jeg at det var meningen, og at bremsen i den anden side bare var
groet fast. Men nu viser det sig at der kommer bremsevæske ud af samlingen,
når jeg bremser, hvilket jo ikke er optimalt! Jeg har ikke løsnet nogle
skruer i den samling, så jeg forstår ikke helt hvordan jeg kan stramme det
sammen igen. Nogen der har et fif?

--
Rune D. Jørgensen
gsx-r 250

Fra : Christian Knudsen

Dato : 28-05-03 15:55

Hej Rune

Har du husket at skifte kobberingene der sidder på hver side at øjet på
bremseslangen??

Det er en meget almindelig fejl at lave!

mvmch
christian

Fra : Mads Stetter

Dato : 28-05-03 16:04

Christian Knudsen wrote:
> [...]
>
> Har du husket at skifte kobberingene der sidder på hver side at øjet
> på bremseslangen??
>
> Det er en meget almindelig fejl at lave!

Ja, du skal bare have nye kobberringe i, og så skal bolten spændes med
moment, plus have nyt bremsevædske i systemet!

Og kør endelig ikke nogen steder inden det er fixet!

MVH Mads Stetter

Fra : Gert Jørgensen

Dato : 28-05-03 17:44

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in

> Ja, du skal bare have nye kobberringe i, og så skal bolten spændes med
> moment, plus have nyt bremsevædske i systemet!
>
> Og kør endelig ikke nogen steder inden det er fixet!

Så må jeg jo have fat i en kobberring. Heldigvis kunne jeg bare tage hele
bremsesystemet fra min rep. cykel, så jeg er ikke helt strandet, på trods
af utætheden. Men det andet skal da fikses.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-05-03 17:04

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
> optimalt! Jeg har ikke løsnet nogle skruer i den samling, så jeg
> forstår ikke helt hvordan jeg kan stramme det sammen igen. Nogen der

Køb en nye kobberring og smid i. Og stram så. Men stram nu endelig ikke så
meget
at du ødelægger gevindet. Det er desværre ikke muligt at stramme med moment,
da det ikke er en banjo der sidder ved kaliperen.

Mvh Thomas