"Fejlen er i os alle"
Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-03 13:13

"Fejlen er i os alle"

Dette berømte citat fra Camus og hans eksistentialistiske elev Hannah
Arendt, brugte hun i debatten efter Eichmann-henrettelsen, hvor hun
uimodsigeligt påviste at enhver grå kontormand der adlyder chefens
henstillinger er og var lige så skyldig i holocaust-folkedrab som Eichmann
var.

Når jeg vitser "APJ er BW-klon" så er dybden i min visdom den samme.

APJ har fortalt mig - uden at forlange tavshedspligt - at han har skolelærer
som mor, og jeg ser klart mig selv i hans lyst til at brillere med kløgt om
alle emner, og hurtige associationer osv.

At han er landet på holocaust-tro, og jeg på holocaust-skepsis betyder ikke,
at A er umoralsk og B moralsk - vi fødes med samme grå gele mellem ørerne og
tilfældigheder afgør om opvækstmiljøet giver os synspunkt A eller synspunkt
B - så lad os dog slappe af og skabe trivsel bl.a. total ytringsfrihed. Ikke
dømmesygt OT-hysteri.

Hvilket kræver at vi gavner ulande ved at hjemsende muslimerne dertil. De
har lært knowhow og skal nu lære fra sig til folkefæller.

"Det er langt lettere at handle under tyranniets vilkår, end det er at
tænke. Hannah Arendt

"What I cannot live with,
may not bother another man's conscience. The result is that conscience
will stand against conscience. Hannah Arendt

"The fault is in us" Arendt i "Ondskabens banalitet"

"Forgiveness is the key to action and freedom. Hannah
Arendt(hun var forresten Nietzsche-fan og blev derfor kæreste med
nazifilosoffen Martin Heidegger men blev alligevel gjort historieprofessor
ved ankomst til USA i 1939 - ikke kun fordi hun var jøde.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-05-03 13:36

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> [...]
> hvor hun uimodsigeligt påviste at enhver grå kontormand der adlyder
> chefens henstillinger er og var lige så skyldig i

[ .. alt det øvrige off.topic klippet væk ]

Endnu et klart eksempel på Bo Warmings offtopic indlæg i
dk.livssyn.kristendom.

Hans politiske revisionistiske holocaust-synspunkter hører ikke hjemme
i den gruppe!

Der *ER* virkelig et trængende behov for at få dk.livssyn.kristendom
modereret inden gruppen bliver helt og totalt ødelagt og ubrugelig på
grund af den slags tiltagende uvedkommende postninger!

XPOST dk.admin; dk.admin.netmisbrug; dk.livssyn.kristendom
FUT dk.admin.netmisbrug

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Alle med debatforum ***