Racerbeslag til kåbe?
Fra : Poul B-H

Dato : 28-05-03 12:53

Hvor køber man de kåbebeslag man ser på racere. Altså dem hvor man kan
fjerne kåben uden værktøj, bare ved at fjerne nogle R splitter.

Poul B-H

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-03 12:44

http://www.sayjes.dk/servicep.html

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : John Jensen

Dato : 28-05-03 13:19

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor køber man de kåbebeslag man ser på racere. Altså dem hvor man kan
> fjerne kåben uden værktøj, bare ved at fjerne nogle R splitter.
>
> Poul B-H

Jeg købte mine stumper til 125'eren hos:

www.iane.co.uk

www.sp125racing.com

/ John

Fra : Poul B-H

Dato : 28-05-03 21:17

Tak for svarene men jeg kunne ikke finde beslagene nogen af stederne. Jeg
mener ikke vriderne som holder to kåbedele sammen men beslagene der
erstatter de stag og bolte, der holder kåben fast til stellet.

jeg prøver at finde et par billeder senere.

Poul B-H

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-05-03 22:14

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message
> [...]
> erstatter de stag og bolte, der holder kåben fast til stellet.
>
> jeg prøver at finde et par billeder senere.

De er altså, som Michael (MKS-74) nævnte, på Jes' hjemmeside
http://www.sayjes.dk/servicep.html, du skal bare kigge langt nok nede. De er
lige neden under knee sliders. De hedder D-Ring fasteners. Jeg må indrømme,
at jeg ikke aner en hujende om, hvordna de sættes fast, men jeg er
overbevist om at man bruger dem sammen med de originale kåbebeslag, dem du
selv kalder "stag". D-Ring fasteners erstatter kun de originale
skruer/bolte, og er jo netop tænkt som "lyn-fastgørelse" af kåbedele.

Men hvad med evt. at tage kontakt til Jes? Han burde vel kunne fortælle dig,
hvordna du rent faktisk bruger skidtet.

Mvh
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : RacerNiels

Dato : 28-05-03 23:45

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
er
> lige neden under knee sliders. De hedder D-Ring fasteners.

Nej, læs nu hvad han skriver...

> "Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message

U C??

Der skal altså være tale om et "vinkelbeslag" som skal bikses fast i stellet
og så en skrue i kåben.
Hvis ikke jeg tager meget fejl, sidder der sådan en fætter på siden af
køleren på S-modellen. Kig engang.
Hvis ikke der sidder en der, ved jeg i hvert fald at der sidder en på en
FZR600R på bundkåben og op til det bagerste af gearkassen.
Jeg "leder" selv efter sådan nogen, men regner med selv at bukke dem ud af
et stykke metal af en art. De originale kræver i hvert fald ikke
"space-tech"udstyr at lave.

Niels
S FAU

Fra : Poul B-H

Dato : 29-05-03 02:17

Det er ikke D ringene jeg ønsker. Jeg poster lige et billede på
..binaer.motor under racerbeslag. Billedet stammer fra en født racer, men jeg
håber at jeg kan købe nogen med en form for beslag til at skrue fast på
stellet.

Poul B-H

Fra : Freddy Lang

Dato : 29-05-03 10:05

Poul B-H wrote:
> [...]
> .binaer.motor under racerbeslag. Billedet stammer fra en født racer,
> men jeg håber at jeg kan købe nogen med en form for beslag til at

Jo, kan godt se, hvad du mener... den type har jeg sq aldrig set før. Men
det lader til, at Niels har styr på dem, så måske du skulle alliere dig med
ham.
De forskellige RR fanatikere her i gruppen burde vel også kende til dem?
Underligt, at de ikke har givet lyd fra sig.

Fra : Armand

Dato : 29-05-03 11:48

> [...]
jeg
> håber at jeg kan købe nogen med en form for beslag til at skrue fast på

Hár du da de dertil påsvejste gevind?
Det kan hænde at du har noteret dig forekomsten af et; men dét kan ligesåvel
være det ene der sidder i vestre side til befæstigelse af styrdæmperen :-/

--
Armand.

Fra : Poul B-H

Dato : 29-05-03 12:31