Musikstilen "Noise"
Fra : Per Madsen

Dato : 28-05-03 12:13

Af lutter nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad Noise er
for noget. Jeg har dog ikke kunnet finde nogle smagsprøver på stilen på
nettet. Er der nogen der kan poste et link.

takker...

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 28-05-03 12:25

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Af lutter nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad Noise er
> for noget. Jeg har dog ikke kunnet finde nogle smagsprøver på stilen på
> nettet. Er der nogen der kan poste et link.

Jeg har lavet en søgning på google du kan prøve at kigge på:

http://makeashorterlink.com/?C197259B4

VH
Peter

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-05-03 12:35

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> mumbled something in news:3ed49c99$0
$83049$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har lavet en søgning på google du kan prøve at kigge på:

> [...]

LOL

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 28-05-03 12:58

Peter Tønnesen <peto@privat.dk> wrote:

> Jeg har lavet en søgning på google du kan prøve at kigge på:
>
> http://makeashorterlink.com/?C197259B4
>
> VH
> Peter

Er det ikke de to opvaskere fra "Riget"?!

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-05-03 12:37

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) mumbled something in

> [...]
> for noget. Jeg har dog ikke kunnet finde nogle smagsprøver på stilen på
> nettet. Er der nogen der kan poste et link.

prøv at kigge her
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MISS70305280730&sql=C4559

Fra : Per Madsen

Dato : 28-05-03 12:57

Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.*remove*dk> wrote:

> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MISS70305280730&sql=C4559

Tak men den havde jeg været inde på

Det jeg ledte efter var f.eks. en eller anden .mp3 sample...

Fra : Jens Laursen

Dato : 28-05-03 14:45

> Tak men den havde jeg været inde på
>
> Det jeg ledte efter var f.eks. en eller anden .mp3 sample...

Du kan finde danske eksempler på www.noisejihad.dk - og hvis du bor i Århus
kan du hente en gratis sample-cd i musikforretningerne (eller i hvert fald
nogle af dem),

/Jens

Fra : Jens Laursen

Dato : 28-05-03 14:52

"Jens Laursen" <jflaursen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Århus
> kan du hente en gratis sample-cd i musikforretningerne (eller i hvert

Jeg retter lige mig selv: Det er vel for så vidt kun Ultimate Combat Noise
der kan kaldes for Noise.

/Jens

Fra : Per Madsen

Dato : 28-05-03 18:36

Jens Laursen <jflaursen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kan du hente en gratis sample-cd i musikforretningerne (eller i hvert fald

Tak for linket,- jeg har nu fundet et par prøver på, øhh Noise.

Jeg vil nødigt virke respektløs, men jeg tror sgu ikke rigtig jeg har
forstået genren

Fra : Morten Andersen

Dato : 28-05-03 13:11

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) skrev:
> [...]
>Per,-...der søger lejl.i Kbh.
>www.ecotox.dk,- Links til
>uundværligt mac software, sites, musik etc.

Du kan da prøve her, der er i hvert fald nogle lydbidder (du kan
såmænd også høre hele numre, hvis du har mod på det):

http://www.epitonic.com/genres/noise.html

--
a little arithmetics got me down...

Fra : Herb

Dato : 28-05-03 14:12

Inde på www.mp3.com under elektronisk musik kan man også finde genren noise.

/Herb

> [...]
> for noget. Jeg har dog ikke kunnet finde nogle smagsprøver på stilen på
> nettet. Er der nogen der kan poste et link.

---

Fra : Per Madsen

Dato : 28-05-03 14:54

Herb <HerbertNOSPAM@web-developer.dk> wrote:

> www.mp3.com

OK, takker. Det tjekker jeg...

Fra : Peter G

Dato : 28-05-03 15:44

Per Madsen skrev:

> [...]
> for noget. Jeg har dog ikke kunnet finde nogle smagsprøver på stilen på
> nettet. Er der nogen der kan poste et link.

Den japanske musiker Merzbow laver noise.
AMG ( http://www.allmusic.com ) ham evt.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).