Bluetooth og iBook
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-05-03 12:07

Min søn kryber efter års afholdenhed til korset og ønsker sig en
mobiltlf. Han har en iBook 800 Mhz (late 2002).
Mit bedste bud er en Ericsson T68i.
Hans vilde ønske om en Ericsson 800 er out of range.

Er der reelt andre alternativer?
Rene Frej, Michael Holm, any one?

/preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Fra : Michael Holm

Dato : 28-05-03 13:00

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> mobiltlf. Han har en iBook 800 Mhz (late 2002).
> Mit bedste bud er en Ericsson T68i.
> Hans vilde ønske om en Ericsson 800 er out of range.

det ville jeg ikke mene jo måske den nye T610, men den tror jeg
også koster en bondegård T310 er også god men der er ikke bluetooth
en ven har lige købt Nokia et-eller-andet (nå ja 3650) og han er
ved sælge den, man kan næsten ikke noget med mac'en, man skal havde en
PC for at udnytte den optimalt...
T68i og Clikker + en usb bluetooth adapter så er det fint !

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-05-03 15:10

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> det ville jeg ikke mene jo måske den nye T610, men den tror jeg
> også koster en bondegård

Ingen bondegårde her

>T310 er også god men der er ikke bluetooth

Det _skal_ han ha.

> en ven har lige købt Nokia et-eller-andet (nå ja 3650) og han er
> ved sælge den, man kan næsten ikke noget med mac'en, man skal havde en
> PC for at udnytte den optimalt...

Ingen PC, tak, siger han.

> T68i og Clikker + en usb bluetooth adapter så er det fint !

Ja, det var lige den konfig, jeg tænkte.

/Preben

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 28-05-03 21:33

> [...]

> mobiltlf. Han har en iBook 800 Mhz (late 2002).
> Mit bedste bud er en Ericsson T68i.
> Hans vilde ønske om en Ericsson 800 er out of range.

Ja naturligvis, bl.a. Nokia 6310i....

--
Venlig hilsen
Sebastian Bredsdorff

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-05-03 23:23

> [...]

> mobiltlf. Han har en iBook 800 Mhz (late 2002).
> Mit bedste bud er en Ericsson T68i.
> Hans vilde ønske om en Ericsson 800 er out of range.

Kun René, tak

Jeg kan anbefale T68i, hvis den skal spille sammen med OS X. P800 vil
nok også blive understøttet, men der er altså ikke sket noget endnu. Det
er vist noget med, at den snakker et andet sprog end de ældre telefoner
og det er problematisk. Den er dog voldsomt dyr.

Den nye T610 koster i omegnen af 3000 kr. og jeg har tidligere set på en
specificationsside, at den er kompatibel med iSync, men det står der
ikke længere, så det er nok tvivlsomt.

T68i er rigtig lækker, men skærmen kunne være bedre. På alle andre
punkter kan den sagtes måle sig med andre telefoner, selvom modellen
efterhånden er gammel. Man kan synkronisere sin iCal og adressebog,
sende og modtage SMS'er på computeren og med Clicker er samspillet
mellem telefon og computer fuldendt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-06-03 23:16

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> T68i er rigtig lækker, men skærmen kunne være bedre.

Ja og ja.

>På alle andre
> punkter kan den sagtes måle sig med andre telefoner, selvom modellen
> efterhånden er gammel.

Derfor kan det nok også betale sig at følge lystigt med i annoncerne.
Har set den ned til kr. 349,- i én af de nye butikker der hedder noget
med TDC mobil center (?). Det er noget med selvstændige
butiksindehavere, der sælger TDC produkter. Så er der osse dem der
sælger Sonofons tilbud (kan ikke anbefale Sonofon) Telekæden ? - de har
dem til ca. kr. 700.

Den kan vistnok en frygtelig masse ting - at dømme efter manualen. Men
jeg har slet ikke prøvet dem endnu. Men den kan telefonere, og det er
ret så vigtigt (for mig). Har oplevet flere gange en besynderlighed med
at den ikke vil afbryde et opkald til en telefon i et telefonanlæg
(firma-slagsen med omstilling og direkte numre), der ikke bliver taget:
Så bruger jeg Mac-metoden! Trykker på alle mulige knapper indtil det
virker.
Selv den røde telefon, NO, afbryd knap virker ikke.

Har selv købt en T68i som min sekundære mobil (det lyder åndssvagt, men
der er altså mening med galskaben). Det er en lækker telefon, og så er
den faktisk pæn. Måske lidt skrøbelig? Joystikket kan vel komme til at
hænge fast i en løs tråd?

>Man kan synkronisere sin iCal og adressebog,
> sende og modtage SMS'er på computeren og med Clicker er samspillet
> mellem telefon og computer fuldendt.

Se, det har jeg ikke prøvet endnu. Det kræver Jaguaren, og jeg bare
gammeldags med 10.1.5. Når der kommer nogle sommer(ferie) dage skal jeg
opgraderes (for 10.2.+ er vel en opgraderingsskive ?), og så skal jeg
lege med de blå tænder

Eller også venter jeg til 10.3 ??? Det er sgu' svært at beslutte sig -
alvoren af, at det er en arbejdsmaskine, afgør imidlertid det hele for
mig

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-06-03 00:54

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> [...]
> butiksindehavere, der sælger TDC produkter. Så er der osse dem der
> sælger Sonofons tilbud (kan ikke anbefale Sonofon) Telekæden ? - de har

Jeg har Sonofon og det fungerer såmænd udemærket. Deres nye Variant
abonnement med en mini-GPRS inkl. virker som en god ide, da man kun skal
betale for trafikken (6 øre/MB) og kan derved bruge det til WAP og
e-mail, selvom man ikke bruger det så meget.

> [...]
> virker.
> Selv den røde telefon, NO, afbryd knap virker ikke.

Det har jeg ikke oplevet

> [...]
> der er altså mening med galskaben). Det er en lækker telefon, og så er
> den faktisk pæn. Måske lidt skrøbelig? Joystikket kan vel komme til at

Jeg synes joysticket er lidt svært at trykke på, da jeg tit får rykket
det til en af siderne istedet. Ellers fungerer det godt.

> [...]
> gammeldags med 10.1.5. Når der kommer nogle sommer(ferie) dage skal jeg
> opgraderes (for 10.2.+ er vel en opgraderingsskive ?), og så skal jeg

Bluetooth var grunden til at jeg købte den telefon... genial opfindelse.

> Eller også venter jeg til 10.3 ??? Det er sgu' svært at beslutte sig -
> alvoren af, at det er en arbejdsmaskine, afgør imidlertid det hele for
> mig

Vent i det mindste til efte WWDC, for så har vi nok en dato for hvornår
10.3 kommer. Til den tid ville jeg nok lave en reinstallation, hvis jeg
var dig.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-06-03 10:12

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Selv den røde telefon, NO, afbryd knap virker ikke.
>
> Det har jeg ikke oplevet

Jeg har også netop anskaffet en T68i, og oplever at telefonen går "i
stå" hvis jeg bruger mit Bluetooth headset via taleopkald. Når jeg
aktivere headsettet og siger navnet på den jeg vil kalde op skriver
telefonen at "talefunktionen er ikke sat til. Vil du det ja/nej".
Problemet er at talefunktionen er sat til, og at telefonen derefter er
låst. Jeg kan svare ja, og kommer ind i talefunktion indstillingerne og
kan se at det er slået til, men når jeg så trykker tilbage (rød telefon)
står der forsat den samme advarsel om at talefunktionen ikke er sat til
og jeg kan ikke slukke telefonen med "rød telefon". Eneste udvej er at
pille batteriet fra, og så at undlade at bruge talefunktionen fra
headsettet. Talefunktionen fungere iøvrigt udemærket hvis jeg kun
anvender det via telefonen. Det mystiske er at min tidl. bluetooth
telefon r520m virkede fint med denne funktion over det samme headset.
Det er lidt træls at jeg ikke kan få det til at virke med T68i da det
netop er fedt med talefunktion over bluetooth at man ikke behøver at ha'
fat i selve telefonen.

> Jeg synes joysticket er lidt svært at trykke på, da jeg tit får rykket
> det til en af siderne istedet. Ellers fungerer det godt.

Ditto! Men mon ikke det er noget man lærer med tiden?

> Bluetooth var grunden til at jeg købte den telefon... genial opfindelse.

Ja, kombinationen af Mac, iSync, iCal, bluetooth og T68i giver mig en
god "personal organizer" som kan alt det jeg tidl. brugte min Palmpilot
til og så får man en tlf. oven i hatten!

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-06-03 23:35

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> Det er lidt træls at jeg ikke kan få det til at virke med T68i da det
> netop er fedt med talefunktion over bluetooth at man ikke behøver at ha'

Det har jeg ikke opdaget, og jeg bruger også Ericssons Bluetooth
headset. Gad vide om det har noget med telefonens firmware at gøre?

Jeg synes dog ikke talefunktionen er særlig god, da der skal være helt
stille i lokalet/bilen, for at den kan høre hvad man siger. Ellers
fejler den bare.

> Ditto! Men mon ikke det er noget man lærer med tiden?

Tjoo... men det er lidt løst i det.

> Ja, kombinationen af Mac, iSync, iCal, bluetooth og T68i giver mig en
> god "personal organizer" som kan alt det jeg tidl. brugte min Palmpilot
> til og så får man en tlf. oven i hatten!

Ja, min Palm er nu pensioneret, da mine adresser og aftaler nu findes i
telefonen.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-06-03 21:26

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Det har jeg ikke opdaget, og jeg bruger også Ericssons Bluetooth
> headset. Gad vide om det har noget med telefonens firmware at gøre?

Det er desværre ikke et Eticsson headset, men noget billigt
"kan-godt-bruges-men-næsten-bras" fra Bilka. Mht. firmware, så tror jeg
måske du har ret. Jeg fik telefonen låst op, så jeg ku' få gang i mit
gl. Telmore kort, og jeg mener at problemerne kom derefter. Hvilken
firmware version har du?

> Jeg synes dog ikke talefunktionen er særlig god, da der skal være helt
> stille i lokalet/bilen, for at den kan høre hvad man siger. Ellers
> fejler den bare.

Den er dog meget bedre end min gl. r520m. Men måske er hele princippet
mere sjov end alvor. Især når man har passagere med i bilen virker det
noget underligt når man med klar og tydelig stemme siger "Peter!...
mobiltelefon!" ud i den blå luft. Ahh ha, ha, ha... "blå luft"

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-03 22:38

> [...]

> måske du har ret. Jeg fik telefonen låst op, så jeg ku' få gang i mit
> gl. Telmore kort, og jeg mener at problemerne kom derefter. Hvilken

R5D007.

> [...]
> noget underligt når man med klar og tydelig stemme siger "Peter!...
> mobiltelefon!" ud i den blå luft. Ahh ha, ha, ha... "blå luft"

Men de er nu smart. Jeg har sparet en håndfri installation ved at bruge
headset'et.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-06-03 23:08

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> R5D007.

Okay, min er kun R5C001. Kan man mon få den opdateret på en eller anden
måde? Min unlocker var åbenbart ikke helt opdateret.

> Men de er nu smart. Jeg har sparet en håndfri installation ved at bruge
> headset'et.

Ja det er sandt!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-03 12:03

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Okay, min er kun R5C001. Kan man mon få den opdateret på en eller anden
> måde? Min unlocker var åbenbart ikke helt opdateret.

Der er nogel R7Dxxx ude, så jeg vil høre om jeg kan få den opgraderet
når de alligevel skal kigge på batteriet.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-03 14:43

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Ja det er sandt!

Sparet og sparet et håndfrit sæt? Det er nu vist som man tager det?
Har hørt en betjent fortælle, at man skal have en installation med en
slags holder i bilen for, at det kan kaldes et håndfrit sæt. Telefonen
må ikke ligge løst i bilen .... det er vist takseret til en halv tusse

Men nu er jeg vist ved at bevæge mig over i en anden gruppe?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-03 16:49

> [...]

> slags holder i bilen for, at det kan kaldes et håndfrit sæt. Telefonen
> må ikke ligge løst i bilen .... det er vist takseret til en halv tusse

Jeg har en holder til telefonen, men når man nu bruger Bluetooth er det
jo ikke nødvendigt med ledninger, så telefonen kan bare blive i lommen.
Man kan sagtens foretage og svare opkald med headsettet alene.

> Men nu er jeg vist ved at bevæge mig over i en anden gruppe?

Ahh.. så slemt er det nok ikke.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-03 20:47

> [...]

> jo ikke nødvendigt med ledninger, så telefonen kan bare blive i lommen.
> Man kan sagtens foretage og svare opkald med headsettet alene.

Smart nok, jeg må vist hellere kigge på sådan ét.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 22:52

> [...]

> betale for trafikken (6 øre/MB) og kan derved bruge det til WAP og
> e-mail, selvom man ikke bruger det så meget.

Det lyder fint nok. Det er mere deres mere eller midnre uigennemskuelige
regninger, jeg var utilfreds med. Men de kan jo have forbedret sig siden

> Jeg synes joysticket er lidt svært at trykke på, da jeg tit får rykket
> det til en af siderne istedet. Ellers fungerer det godt.

Det er meget 'følsomt' reagerer meget hurtigt. Jeg styere det med en
tommelfingernegl ....
Har set nogle telefoner med 'et skævt' joystik - kan det være grunden?
mit eget er fuldstændigt centreret.

> Vent i det mindste til efte WWDC, for så har vi nok en dato for hvornår
> 10.3 kommer. Til den tid ville jeg nok lave en reinstallation, hvis jeg
> var dig.

Der har du en god pointe. Men jeg skal lave backup via min 7200 til
cd-brænder. Og 7200'eren har en meget lille harddisk. Det er noget af en
operation (= mange timer). Har selvfølgelig bakup'et alle de vigtige
dokumenter, men der er så også alt 'det sjove' som er hente ned fra
nettet ....

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-06-03 23:35

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Det lyder fint nok. Det er mere deres mere eller midnre uigennemskuelige
> regninger, jeg var utilfreds med. Men de kan jo have forbedret sig siden

Jeg synes også de er lidt underlige en gang imellem og det har ikke
været helst så billigt som jeg regnede med.

> Det er meget 'følsomt' reagerer meget hurtigt. Jeg styere det med en
> tommelfingernegl ....
> Har set nogle telefoner med 'et skævt' joystik - kan det være grunden?
> mit eget er fuldstændigt centreret.

Mit er også centreret, men jeg kan da sige det til dem, når den snart
skal til reparation. Batteriet er allerede dødt efter 2-3 måneder.

> [...]
> operation (= mange timer). Har selvfølgelig bakup'et alle de vigtige
> dokumenter, men der er så også alt 'det sjove' som er hente ned fra

Hvis du har mulighed for at lave en reinstallation, så er det altså
klart at foretrække. Kan du ikke låne en Firewire CD eller DVD brænder?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-06-03 21:26

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Mit er også centreret, men jeg kan da sige det til dem, når den snart
> skal til reparation. Batteriet er allerede dødt efter 2-3 måneder.

Uha, det lyder ikke godt. Min tlf. garanti røg jo en tur med
oplåsningen.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-03 14:43

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Uha, det lyder ikke godt. Min tlf. garanti røg jo en tur med
> oplåsningen.

Næh, min ven. Bare du har taget telefonen ud af kassen og taget den i
brug - "taget den i brug" - vil du måske opleve det samme, som jeg har
oplevet. Min leverandør ville efter cirka tre uger ikke bytte en telefon
med det argument. "Man kan jo se, at den er brugt" - nå, ja, man skal
vel prøve at trykke på nogen taster for at få dyret i gang? Eller?

Det er jo surt, ik'?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-03 14:43

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Mit er også centreret, men jeg kan da sige det til dem, når den snart
> skal til reparation. Batteriet er allerede dødt efter 2-3 måneder.

Det lyder lidt foruroligende det med batteriet. Holder det virkelig ikke
længere ?
Har haft min SE i en måned, og den holder da batteriet (standby tiden)
godt nok ...?

> Hvis du har mulighed for at lave en reinstallation, så er det altså
> klart at foretrække. Kan du ikke låne en Firewire CD eller DVD brænder?

Desværre nej. Men jeg søger en ekstra HD til min 7200/90 (der kan vist
være flere i den?) til en scsi-brænder. Bare sådan en HD på størrelse
med en standard cd-skive - så skulle det være muligt at lave en
forsvarlig backup ad den vej. Og så må det jo tage den tid, det tager.
Så er der ren røv at trutte i, hvis du forstår .... på PB'en mener jeg.

Men jeg har ikke sat mig ind i alt det tekniske (vedr. 7200/90 og HD)
endnu. Der er lidt længe til sommerferien, hvor jeg får tid til den
slags.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-03 16:49

> [...]

> længere ?
> Har haft min SE i en måned, og den holder da batteriet (standby tiden)

Det er nok ikke generelt. Jeg har nok bare været uheldig. Mit batteri
holder ikke mere end ca. 2 dage.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-03 20:47

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er nok ikke generelt. Jeg har nok bare været uheldig. Mit batteri
> holder ikke mere end ca. 2 dage.

Det må jeg sige. Det er da vist (bund)rekorden?
Det lyder som en klar fabrikationsfejl.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-03 22:13

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Det må jeg sige. Det er da vist (bund)rekorden?
> Det lyder som en klar fabrikationsfejl.

Ja, men det fungerede fint i starten for et par måneder siden

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-03 23:13

> Ja, men det fungerede fint i starten for et par måneder siden

Nu har jeg igen misforstået noget. Det gør jeg vist desværre ofte i
disse korte meddelelser

Du mener vel to dage mellem hver opladning? Det er naturligvis alt for
kort tid.

Min holder omkring 12 dage på én opladning, men OK, den er jo også ny.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-03 23:45

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Du mener vel to dage mellem hver opladning? Det er naturligvis alt for
> kort tid.

Yep.

> Min holder omkring 12 dage på én opladning, men OK, den er jo også ny.

Det gjorde min også for et par måneder siden.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 08-06-03 15:44

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Min holder omkring 12 dage på én opladning, men OK, den er jo også ny.

Telefonen skal vel holde ericssons specifiaktion under _hele_ garantien?

- Jørgen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-06-03 22:20

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Telefonen skal vel holde ericssons specifiaktion under _hele_ garantien?

Jo, da. Tænkte bare på, at vi nok er tilbøjelige til at acceptere, at
batterier 'slides'

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 09-06-03 01:05

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Jo, da. Tænkte bare på, at vi nok er tilbøjelige til at acceptere, at
> batterier 'slides'

Ja det har du ret i, men falder batteritiden så meget at telefonens
funktionalitet mindskes, så tror jeg man har en rimelig god sag, hvis
man gerne vil have batteriet byttet.
Sådan er det jo f.eks. med tft-skærme - hvis der forsvinder 6 (eller er
det fire?) pixels, så kan skærmen byttes. Derfor kan en telefons batteri
måske også byttes hvis det falder til f.eks. 75% (75 er sådan et godt
tal (o:) af dets oprindelige kapacitet. Den der ikke vover...

Om at vove sit gode skind (ja ok, det måske bare reklame (o:):
http://www.daimi.au.dk/~u000168/vove.html

- Jørgen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-06-03 15:44

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Ja det har du ret i, men falder batteritiden så meget at telefonens
> funktionalitet mindskes, så tror jeg man har en rimelig god sag, hvis
> man gerne vil have batteriet byttet.

Det gælder da for batterier i bærbare, men der er funktionstiden jo også
kortere og nemmere at kontrollere. De der nye telefoner med standby på
op imod 400 timer - det er sgu' svært

Har fået byttet batteri til min bærbare én gang, lige før det blev 12
måneder

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 05-06-03 09:07

> [...]

> der er altså mening med galskaben). Det er en lækker telefon, og så er
> den faktisk pæn. Måske lidt skrøbelig? Joystikket kan vel komme til at

Det værste problem med en T68i er, at den har en tendens til at miste
evnen til at kunne sende og modtage ordentligt på GSM 1800. Der er
rigtig mange af dem, der har denne fejl. Den opstår lidt efter lidt, og
der er ikke andet at gøre end at få den ombyttet. Jeg har lige selv haft
problemet.

Mekanisk tror jeg nu ikke den er så skrøbelig, som den virker.

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-06-03 22:52

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> [...]
> rigtig mange af dem, der har denne fejl. Den opstår lidt efter lidt, og
> der er ikke andet at gøre end at få den ombyttet. Jeg har lige selv haft

Undskyld, men jeg ved ikke ret emget om de tre bånd, men GSM 1800 er det
den mest udbredte? Dansk? Og hvordan ser man det - eller oplever man
bare, at man bliver smidt af?

Det lyder da som noget, jeg skal holde øje (øre?) med !

> Mekanisk tror jeg nu ikke den er så skrøbelig, som den virker.

Nej, den ser skam tilforladelig ud, men jeg har tidligere haft sådan en
fætter med vand- og støvsikring og jeg skal komme efter dig. Den så nu
noget mere solid ud Den gik i gulvet fra skjortelommen adskillige
gange, ingen problemer. Har heldigvis ikke tabt SE'en endnu, passer på.
Men der jo lige det med vibrator og lydløst, så skal den jo helst ligge
mod huden ..... men jeg vænner mig nok aldrig til det. Bliver lige
forskrækket hver gang. Konen kalder den for min pacemaker .....

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 06-06-03 08:47

> [...]

> Undskyld, men jeg ved ikke ret emget om de tre bånd, men GSM 1800 er det
> den mest udbredte? Dansk? Og hvordan ser man det - eller oplever man

Jeg er ikke ekspert i mobiltelefoni, men jeg forstår det sådan: I
Danmark kører vi dual-band. De to bånd er hhv. GSM 900 og GSM 1800. Men
der er reelt ikke dual-band over hele landet. Jo længere man kommer ud i
de tyndt befolkede områder, jo mere kører systemet bare på GSM 900, mens
der inde i byerne skiftes imellem de to bånd. Jeg opdagede mit problem
ved, at når jeg var i mit sommerhus - altså et GSM 900 område - virkede
telefonen fint, mens der konstant var problemer med forbindelsen, når
jeg opholdt mig i byen. Nogle gange kunne jeg slet ikke hverken ringe
eller selv ringes op.

> Det lyder da som noget, jeg skal holde øje (øre?) med !

Du kan ikke undgå at opdage det, hvis det sker... Men det lader til
at være noget, der kommer lidt efter lidt.

> Konen kalder den for min pacemaker .....

Så må du hellere sørge for at bruge gode batterier!

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-06-03 14:43

> [...]

> telefonen fint, mens der konstant var problemer med forbindelsen, når
> jeg opholdt mig i byen. Nogle gange kunne jeg slet ikke hverken ringe

Det lyder ikke godt.

> Du kan ikke undgå at opdage det, hvis det sker... Men det lader til
> at være noget, der kommer lidt efter lidt.

Det lyder heller ikke lovende.

> Så må du hellere sørge for at bruge gode batterier!

Gode batterier er vel altid ret afgørende. Men min telefon har altså kun
ét batteri, det ser da meget naturligt ud på mobiltelefoner?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : jorgen

Dato : 08-06-03 14:22

Hvis du har en:
- T610
- T68
- T68i
- R520m
- T39m
Prøv at tage et kig på Salling Clicker:

http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/index.html

Fjern kontrol af din Mac(iTunes, Keynote, PowerPoint osv.), kræver en
Blutooth adapter eller at Bluetooth er indbygget i Mac’en.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-06-03 09:56

spam02@tdcadsl.dk (René Frej Nielsen) writes:

> [...]
> betale for trafikken (6 øre/MB) og kan derved bruge det til WAP og
> e-mail, selvom man ikke bruger det så meget.

Ummm René, jeg håber at du mente 6 øre/KB. Ellers får du vist en grim
overraskelse, når du bliver takseret 60 kr/MB sidst på måneden

Jeg giver 40 kr/md for GPRS, og 18,75 kr/MB med GPRS tillægsabbonnoment til
Variant. Jeg bruger dog sjældent mere end en MB, så det kunne da
være, at jeg skulle overveje at skifte til GPRS 2-go.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-06-03 23:35

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> Ummm René, jeg håber at du mente 6 øre/KB. Ellers får du vist en grim
> overraskelse, når du bliver takseret 60 kr/MB sidst på måneden

Tastefejl...

> Jeg giver 40 kr/md for GPRS, og 18,75 kr/MB med GPRS tillægsabbonnoment til
> Variant. Jeg bruger dog sjældent mere end en MB, så det kunne da
> være, at jeg skulle overveje at skifte til GPRS 2-go.

GPRS2Go kan vist kun bruges til e-mail og WAP, da de ikke omtaler brug
til data-trafik. Jeg ved ikke om det er det, som er forskellen, eller
det simpelthen bare er MB kontra abonnementsprisen.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 05-06-03 00:50

Prøv engang her: http://www.apple.com/isync/devices.html

--