Matrix Reloaded (SPOILER!)
Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-03 10:21

Jeg har en teori... og undskyld hvis jeg er håbløst bagud, men jeg har først
lige fået mit internet tilbage siden december!(ryste...bævre...) så jeg har
ikke læst alle indlæg siden filmen kom i biffen... men here goes:
1. arkitekten siger at 99% af alle mennesker er tilfreds med matrix.
2. den sidste % er folkene i zion.
3. zion er en del af matrix ligesom alt andet er det!
4. for at den sidste % (zion) skal blive tilfreds med matrix er de nødt til
at have en frelser.
5. "frelseren" er Neo og dermed osse et program i matrix.
6. nu er alle tilfredse og maskinerne har allerede fra 1. minut været
sejrherrerne.
7. ALT er Matrix.

Ting der siger for min teori:
Neo stoppede ikke krigen.
Smith bliver "suget" ind i telefonrøret og som sådan over i the real world.
The real world er nødt til at være et program for at Smith kan det... han er
selv et program.
der er mere jeg har funderet over, men hvad synes i om min teori... hvis i
kan modargumentere hører jeg gerne fra jer da jeg ikke ved om mit hjerte kan
bære at Neo ikke er den superhelt jeg gerne vil have han skal være...hulk

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-03 11:11

> [...]
kan
> bære at Neo ikke er den superhelt jeg gerne vil have han skal

så har jeg læst videre i trådene og kan nu se teorierne har været oppe at
vende
.... nu troede jeg lige jeg var snu... jeg må osse indrømme det var min ven
der først bragte det på bane....... æv!... men et interessant emne though.

Fra : Per

Dato : 28-05-03 11:53

> [...]
kan
> bære at Neo ikke er den superhelt jeg gerne vil have han skal

Jeg har lidt samme teori som dig, men spørgsmålet er bare om den holder vand
fordi hvad var der sket hvis folkene i Zion ikke var blevet befriet? De var
jo ikke døde vel? Og tænk på hvor mange uskyldige Morpheus, Trinity,
agenterne o.s.v. slår ihjel. Kan det virkeligt betale sig for maskinerne at
lave Zion? Specielt hvis meningen er, at de alligevel skal dø allesammen.

Men jeg tror ikke at Neo er et program, for Arkitekten siger han er
menneske. Men Oraklet er klart medhjælper af arkitekten og hun kan ikke
stoles på.

Men hvis ikke "den virkelige verden" også er en matrix, så er det for
åndsvagt at smith kan overføre sig til ham gutten og at Neo kan destruere de
sentinals.

Fra : H3nrik V!

Dato : 28-05-03 12:42

In news:3ed4953a$0$83061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Per typed:

> [...]
> virkeligt betale sig for maskinerne at lave Zion? Specielt hvis
> meningen er, at de alligevel skal dø allesammen.

Ja, med dén i baghovedet havde det nok bedre kunne betale sig for maskinerne
at lade dem, der ikke troede dø, istedet for at lave Zion og lade dem
ødelægge en masse andre 'batterier'...!

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Sirrannon

Dato : 28-05-03 15:46

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bb279b$7to$1@sunsite.dk...
> [...]
maskinerne
> at lade dem, der ikke troede dø, istedet for at lave Zion og lade dem

Hvis vi går ud fra at Zion også er en computerverden, så kan teorien om de
menneskelige batterier også meget vel være falsk, derfor ved vi i
virkeligheden intet om maskinernes motiver til at holde menneskeheden
fanget. Så det kan stadig fra maskinernes synspunkt være den rigtige
løsning, såfremt forudsætningerne passer....

Fra : Rune Zedeler

Dato : 28-05-03 12:55

Per wrote:

> [...]
> lave Zion? Specielt hvis meningen er, at de alligevel skal dø allesammen.

Hmm, nu skal matricen jo kun genstartes med nogle 100 års mellemrum - så
Zion-populationen har jo eksisteret i lang tid og har kunnet producere strøm
længe.
Neo & co begynder først at masseudryde folk kort tid inden matricen
alligevel skal genstartes - og det er mit indtryk at når matricen genstartes,
så dør alle i den alligevel; så maskinerne mister ikke ret meget ved at Neo &
co render rundt og dræber batterier - de var døde alligevel.

Og endelig - som en anden sagde - Zion kan være den gulerod, der skal til for
at få The One til at genstarte matricen.
(Uden Zion kunne det være, at The One nægtede at genstarte matricen - og så
ville menneskeheden og dermed maskinerne gå til grunde)

-Rune

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-03 13:59

> [...]
> (Uden Zion kunne det være, at The One nægtede at genstarte matricen - og

> ville menneskeheden og dermed maskinerne gå til grunde)

tja... 7. november synes langt væk når man vil se Revolutions NU!

sniper_Nolight

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-05-03 13:57

sniper_Nolight wrote:

> tja... 7. november synes langt væk når man vil se Revolutions NU!

Så så, der er kun 163 dage til. Og 210 dage til jul.

mvh

Carsten Riis
der mindes soldatertiden, hvor man købte et målebånd for de sidste 150
dage og klipper en centimeter af for hver dag.

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-05-03 20:55

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har en teori...

Et transscript fra enter the matrix der måske kan kaste lidt lys over hvad
der skete
med Neo til sidst i filmen.

http://www.moviexplosion.com/niobe.html

Hilsen

Peter

Fra : Homer

Dato : 03-06-03 13:10

sniper_Nolight skrev:

[Nogle teorier om Matrix Reloaded}

I stedet for at starte endnu en Matrix Reloaded-tråd indsætter jeg nu
mit indlæg i den seneste tråd om filmen, selv om jeg ingenlunde svarer
på sniper_Nolights indlæg[1]. Dermed kan folk, der ikke orker mere om
denne film nemmere filtrere indlæggene fra!

Mine spørgsmål om Matrix handler også om mødet med Arkitekten.

1. På hvilke vilkår mener I i gruppen, at udvælgelsen af 23 individer
skal foregå? Skal Neo tage de mest "egnede" til en ny kamp mod
maskinerne? Hvilke interesser har Arkitekten i de enkelte personvalg?
Vil Neo eksempelvis kunne vælge Trinity eller Morpheus? Hvad sker der
med deres erindringer indtil da?

2. Jeg er lidt i tvivl mht. udgangsreplikkerne i mødet. Arkitekten
antyder tilsyneladende, at de forrige fem udgaver af "the One" ikke har
haft samvittighedsproblemer med at genstarte Matricen for at redde
menneskeheden. Men Neo er anderledes pga. Trinity. Derfor vil han som
den første vælge den definitive dør; nu står menneskeheden på spil.

Men hvad vil der ske med Trinity, hvis Neo i stedet genstarter Matricen?
Så vil hun jo i princippet kunne indsættes påny, enten i "den indre
matrix" ELLER i Zion (hvis vi tror på Arkitekten), og det er jo som
sådan også at "redde" hende for Neo, især hvis han kan udvælge hende
blandt de 23 efterfølgende - hvorfor er dette ikke en mulighed, Neo
overvejer?

[1] Jeg vil gerne høre om de usenet-erfarne synes om denne
fremgangsmåde?

--
Med venlig hilsen Homer.
After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started

Fra : Rune Zedeler

Dato : 03-06-03 16:39

Homer wrote:

> 1. På hvilke vilkår mener I i gruppen, at udvælgelsen af 23 individer
> skal foregå?

Det må han vel selv om.
Han skal blot vælge 23 personer, der stadig ligger i matricen.

> Vil Neo eksempelvis kunne vælge Trinity eller Morpheus?

Nej - de ligger ikke længere i matricen.

> Hvad sker der
> med deres erindringer indtil da?

Ikke noget.

> Men hvad vil der ske med Trinity, hvis Neo i stedet genstarter Matricen?

Maskinerne vil trænge ind i Zion og alle Zionesere (og dermed Trinity)
vil blive udryddet.

> Så vil hun jo i princippet kunne indsættes påny, enten i "den indre
> matrix" ELLER i Zion (hvis vi tror på Arkitekten)

Nej. Arkitekten siger jo at hun vil dø under alle omstændigheder; så
hvis vi tror på ham kan hun i hvert fald ikke reddes.

> [1] Jeg vil gerne høre om de usenet-erfarne synes om denne
> fremgangsmåde?

Du er jo ikke ligefrem OT, så det er fint med mig

-Rune

Fra : Homer

Dato : 03-06-03 22:35

Rune Zedeler skrev:

> Nej - de ligger ikke længere i matricen.

Aah, naturligvis. Jeg tror jeg skrev ovenstående samtidig med jeg
spekulerede i den velkendte tanke, at Zion måske også er en del af
matricen.

> Maskinerne vil trænge ind i Zion og alle Zionesere (og dermed Trinity)
> vil blive udryddet.

Øhh? Citatet lyder "There are two doors, the door to your right leads to
the source and the salvation of Zion".

Siger du dermed, at ovenstående citat skal forstås som at Zion overlever
som *by*, som menneskenes sidste bastion, men at beboerne skal udskiftes
med de 23 "nye"?

Fra : Peter Lind

Dato : 04-06-03 10:26

"Homer" <psv@isaid.nospam.e-box.dk> wrote in message

> [...]
>
> Siger du dermed, at ovenstående citat skal forstås som at Zion overlever
> som *by*, som menneskenes sidste bastion, men at beboerne skal udskiftes

Det er ihvertfald min opfattelse - Zion som ide fortsætter med at eksistere,
blot med nye mennesker, der ikke kan tåle at være inde i The Matrix. Men de
nuværende beboere ryger sig en tur - derfor en sentinel pr. indbygger.

mvh
Peter Lind