Opsigelse af kabe-TV abonnement (Stofa Kab~
Fra : Niels Sørensen

Dato : 28-05-03 09:17

Findes der nogen lov (eller nedskrevet etik) om hvordan aftaler med private
kan opsiges (efter endt bindingsperiode)?

Sagen er den, at vi flytter, og derfor ønsker at opsige vores Stofa Kabel
TV-aftale, men de har en spændende regel om, at den skal opsiges 2 måneder
forud for den kvartalsvise betaling.

Det er vel tydeligvis et fixt lille fluepapir de har indsat i kontrakten, så
en masse kunder tvinges til at betale i et kvartal mere end de ønsker..
(Fx hvis kvartalet / abonnementet gælder til den 30/6 og næste periode er
den 1/9. Vi håbede at sige den op pr. 30/6, men nej..)

(Ved dog godt, at det ikke er lige verdens største problem, men synes du det
er forkasteligt, og i bedste fald på kanten af en eller anden ting?
Mange andre ordninger kører jo i hvert fald med 30 dages opsigelse, men om
det blot er fordi de er mindre kundefjendske eller om det er noget lov eller
etik håber jeg I kan svare på.)

Tak!
Venlig hilsen
Sørense

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-03 10:13

"Niels Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> Mange andre ordninger kører jo i hvert fald med 30 dages opsigelse, men om
> det blot er fordi de er mindre kundefjendske eller om det er noget lov

Stod det ikke i den kontrakt, som du har fået fra dem? Hvis du selv har
accepteret det, er der vel ingen problemer i det.

Mvh Lisbeth

Fra : Niels Sørensen

Dato : 28-05-03 11:05

"L. Hansen" <ll_akoSNABELAstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Stod det ikke i den kontrakt, som du har fået fra dem? Hvis du selv har
> accepteret det, er der vel ingen problemer i det.

Jo, det gjorde det - så det er ikke fordi det er noget, de pludseligt har
indført.

Men der _kan_ jo faktisk godt stå noget etisk uforsvarligt (eller måske
endda ulovligt) i en kontrakt selvom man har læst den!
(Eksempelvis sagen om Viasat Guld viser vel det. (Som klart er *meget*
grovere end dette tilfælde.))

VH Sørensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-05-03 11:19

"Niels Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men der _kan_ jo faktisk godt stå noget etisk uforsvarligt (eller måske
> endda ulovligt) i en kontrakt selvom man har læst den!

Er der normalt ikke et opsigelsesvarsel i alle lejekontrakter (og sådan én
har du med Telia Stofa eller din boligudlejer)...?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Niels Sørensen

Dato : 28-05-03 15:43

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ed48d0a$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er der normalt ikke et opsigelsesvarsel i alle lejekontrakter (og sådan én
> har du med Telia Stofa eller din boligudlejer)...?

Jo, det er der vel nok.
Og det kan skam sagtens være, at jeg er helt på afveje - men jeg spekulerede
blot på (som forhåbentligt antydet), at denne opsigelsesvarsel er unaturlig
høj i forhold til hvilken service det drejer sig om - hvilket måske var i
strid med en eller anden praksis eller regel..

VH Sørensen