sonofon variant - ny telefon billig?
Fra : Henning Dalgaard

Dato : 28-05-03 08:46

> Dog kan du nu opsige dit abonnement med 14 dages varsel uanset om du har
haft abonnementet i 6 måneder eller ej. Du kan desuden få udleveret
simlockkoden når abonnementet er opsagt.
>Produktet lanceres d. 26/5

Vil det sige at hvis man var fræk, så kunne man gå ned i dag og købe en
mobil med sonofon tilskud og så opsige abonnement med 14 dages varsel? Og
derved få en meget billig mobil uden at skulle betale 6 måneders abonnement?

Fra : Anders Hougaard

Dato : 28-05-03 09:14

Henning Dalgaard skrev:

> [...]
> mobil med sonofon tilskud og så opsige abonnement med 14 dages varsel? Og
> derved få en meget billig mobil uden at skulle betale 6 måneders

Nej, så skulle du have købt telefonen i lørdags eller før. Tilbuddet om 14
dages opsigelse og suspendering af reglen om uopsigelighed gælder kun
kunder, der har den "gamle" Variant. Denne sælges ikke længere pr. d. 26/5.

Mvh

Anders

Fra : Christian Poulsen

Dato : 28-05-03 09:53

> [...]
> dages opsigelse og suspendering af reglen om uopsigelighed gælder kun
> kunder, der har den "gamle" Variant. Denne sælges ikke længere pr. d.

Og har man tegnet abb. i lørdags, så er man stadig bundet seks måneder til
de gamle abb. vilkår. AFAIK.

Fra : Anders Hougaard

Dato : 28-05-03 10:31

Christian Poulsen skrev:

> 26/5.
>
> Og har man tegnet abb. i lørdags, så er man stadig bundet seks måneder til
> de gamle abb. vilkår. AFAIK.

Det tror jeg ikke. Alle kunder der har den gamle abonnementsform bliver
givet muligheden for at opsige med 14 dages varsel. Baggrunden er, at
kunderne tvinges til at konvertere til den nye abonnementsform, der er
ugunstig for nogle kunder.

Mvh

Anders

Fra : Christian Poulsen

Dato : 28-05-03 12:57

> Det tror jeg ikke. Alle kunder der har den gamle abonnementsform bliver
> givet muligheden for at opsige med 14 dages varsel. Baggrunden er, at
> kunderne tvinges til at konvertere til den nye abonnementsform, der er

Korrekt. My mistake. Jeg har lige undersøgt det. SONOFON begynder at kon-
vertere de gamle kunder i etaper pr. 3. juni. Så det er ikke nødvendigvis
lige med det samme at man bliver konverteret. Når man så modtager tilbudet
fra SONOFON kan man så vælge at opsige, eller sige ja til konverterigen.

Fra : Jean

Dato : 28-05-03 17:56

Christian Poulsen skrev:
> [...]
> fra SONOFON kan man så vælge at opsige, eller sige ja til konverterigen.

Vil det sige, at man bliver kontaktet af Sonofon ang. det nye Variant?

Mvh Jean

Fra : Christian Poulsen

Dato : 28-05-03 19:27

> Vil det sige, at man bliver kontaktet af Sonofon ang. det nye Variant?

Korrekt.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 28-05-03 17:04

On Wed, 28 May 2003 10:13:39 +0200, Anders Hougaard wrote:

> [...]
> dages opsigelse og suspendering af reglen om uopsigelighed gælder kun
> kunder, der har den "gamle" Variant. Denne sælges ikke længere pr. d. 26/5.

Okay, men hvornår er man så kunde?
Årsagen til mit spørgsmål er, at min kæreste i torsdags (d. 22/5) bestilte
et SE T310 med Sonofon Variant m/Zone abonnement.
Bekræftelsen blev modtaget pr. e-mail samme dag.
Den er bestilt hos Netget.dk, og da vi checkede efter hvor meget
abonnementet kostede, så var det de gamle Sonofon Variant priser vi kunne
se.
Netget.dk skulle fremsende kontrakt, der skulle underskrives og returneres,
før telefonen blev fremsendt.
Kontrakten er først modtaget herhjemme idag, og (sikkert desværre nok)
underskrevet og allerede returneret til Netget.dk
Det skal også lige siges, at indtil dato har vi ikke betalt noget, det sker
formentligt når telefonen sendes fra Netget.dk (betaling med Dankort).

Er vi kunder hos Sonofon med Variant m/Zone abonnement allerede da vi
bestiller og modtager bekræftelse, eller først når kontrakten er
underskrevet?

Mvh. Jan

Fra : Christian Poulsen

Dato : 28-05-03 19:29

Fra : Anders Hougaard

Dato : 28-05-03 20:18

Christian Poulsen skrev:

> Når kontrakten er underskrevet.

Netop. Det produkt I køber (= det abonnement I tegner), er det der står på
kontrakten. På kontrakten vil stå et versionsnummer svarende til
abonnementsformen. De gamle Variant-abonnementer har versionsnumre, der
starter med V2, de ny starter med V3.

Mvh

Anders

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 29-05-03 07:04

On Wed, 28 May 2003 21:17:31 +0200, Anders Hougaard wrote:

> [...]
> kontrakten. På kontrakten vil stå et versionsnummer svarende til
> abonnementsformen. De gamle Variant-abonnementer har versionsnumre, der

På den anden side;
Min kæreste indgik i det køb, under de forudsætninger der var gældende
torsdag d. 22/5-03. Der var ingen som helst steder, hverken hos Netget.dk
eller Sonofon, hvor det fremgik, at varen ville blive dyrere end det vi
måtte regne med da vi bestilte varen.
Dvs. at varen lige pludseligt er blevet kr. 120,- dyrere end vi havde al
mulig god grund til at tro varen ville komme til at koste os.

Et eller andet sted synes jeg ikke det lyder rimeligt!

Mvh. Jan

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 29-05-03 07:01

Fra : Anders Hougaard

Dato : 29-05-03 09:25

Jan Allan Andersen skrev:

> [...]
> mulig god grund til at tro varen ville komme til at koste os.
>
> Et eller andet sted synes jeg ikke det lyder rimeligt!

Det er sandsynligt, at den kontrakt, der er tilsendt jer, er for oprettelse
af den gamle abonnementsform. Var der sendt en takstoversigt sammen med
materialet? Hvis ikke, og der var tale om den nye abonnementsform, har I
ganske rigtigt ingen forudsætning for at vide, at priserne er ændrede. I så
fald kan I indsende en reklamation til Sonofon - måske vil de i så fald gå
med til at lade jer opsige abonnementet med 14 dages varsel (det er ikke så
store penge det drejer sig om), eller de vil henvise til, at I har 14 dages
fortrydelsesret på hele handlen med Netget.dk (da købet er sket via Nettet).
Hvis der er tilsendt takstoversigt for den nye abonnementsform sammen med
kontrakten, og kontrakten er underskrevet, er der ikke så meget at gøre...

Mvh

Anders

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 28-05-03 22:05

On Wed, 28 May 2003 20:28:40 +0200, Christian Poulsen wrote:

> Når kontrakten er underskrevet.

Tænkte jeg jo nok - Nå, pyt, skulle såmænd bare lige høre
Meeeeen, måske bare en lille smule rigeligt "smart", at vente med at
udsende en kontrakt.

Mvh. Jan

Fra : Christian Poulsen

Dato : 29-05-03 03:38

> Tænkte jeg jo nok - Nå, pyt, skulle såmænd bare lige høre
> Meeeeen, måske bare en lille smule rigeligt "smart", at vente
> med at udsende en kontrakt.

De har sikkert ikke vidst bedre.

SONOFON har holdt kortene til kroppen til sidste øjeblik.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-05-03 09:49

Jan Allan Andersen skrev Onsdag den 28. maj 2003 18:04 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Er vi kunder hos Sonofon med Variant m/Zone abonnement allerede da vi
> bestiller og modtager bekræftelse, eller først når kontrakten er
> underskrevet?

I har fået et tilbud (da i så sælger reklamere på han site) benyttet
det, fået en bekraftigelse om at sælger også vil sælge til reklamerede
pris, og vilkår, derved ligger vilkårne for handlen fast, i får så en
kontrakt sendt med postDK, som skal underskrives, og ikke engang her
bliver i tydeligt gjort opmærksom på at vilkårne for handlen er ændret
i forhold til det tiderliger oplyste, så selvom det måske er den nye
variant i har skrivet under på, så vil jeg mene at i ikke er bundet af
vilkårne i den underskrevne, men i den tilbute.

Og selvom i tydeligt var blevet gjort opmærksom på det på dette
tidspunkt, så vil jeg mene at det er forsent, sælger er bundet af det
bekraftigede tilbud.

XFUT :

Dette her mere med jura at gøre, end mobiltelefoni, så XFUT fra
mobilgruppen, til juragruppen.

Ivar Madsen