regler for faktura?
Fra : Inger & Søren Sturm

Dato : 28-05-03 08:40

Hej NG!

Er der nogen, der ved, om der findes regler for, hvordan en faktura skal
skrues sammen, og i så fald hvor jeg finder dem? Det drejer sig om et lille
enmandsfirma.

Mvh Inger Sturm

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-05-03 09:04

"Inger & Søren Sturm" <sturm@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen, der ved, om der findes regler for, hvordan en faktura skal
> skrues sammen, og i så fald hvor jeg finder dem? Det drejer sig om et

Der er en meget kort beskrivelse her:
http://www.startguiden.dk/adm_indberetning/18964/1

Ellers kan du måske finde mere et andet sted på samme website

/Per

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-05-03 15:20

> [...]
>
> Er der nogen, der ved, om der findes regler for, hvordan en faktura skal
> skrues sammen, og i så fald hvor jeg finder dem? Det drejer sig om et

Ordet "faktura" skal bruges, og så skal fakturaen have et fortløbende
nummer, samt navn og adresse på dit firma.

mvh
Preben

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-05-03 15:26

Preben Andersen wrote:

> "Inger & Søren Sturm" <sturm@mail.dk> wrote in message

> lille
>
> Ordet "faktura" skal bruges, og så skal fakturaen have et fortløbende
> nummer, samt navn og adresse på dit firma.

Og cvr-nummer ikke at forglemme.

Derudover skal fakturaen også være så specifik at der fremgår hvilke
ydelser der er givet for hvilke beløb.

Hvis det fx er faktura i henhold til et tidligere afgivet tilbud, så er
det nok at skrive "i henhold til tilbud fra xx-dato".

Hvis man giver faktura til en erhvervsdrivende, så skal man også angive
momsen i form af beløb ex moms, momsbeløb og beløb incl. moms
Det er ikke nødvendig at gøre overfor forbrugeren.

Tjek LOV nr 1006 af 23/12/1998 (Gældende) Bogføringslov. Særlig §7 som
stiller krav til registreringer.

mvh

Carsten Riis

Fra : Inger & Søren Sturm

Dato : 28-05-03 20:28

Hej NG!

Mange tak for svarene!

Mvh Inger Sturm

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-05-03 20:33

"Inger & Søren Sturm" wrote:

> Mange tak for svarene!

Uden at tilføje uderligere,
men T*S har en speciel vejledning om, hvornår der skal bruges
faktura, eller kassestrimmel.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Maja S.

Dato : 28-05-03 22:20

Carsten Riis skrev >
> Og cvr-nummer ikke at forglemme.

Ikke hvis han ikke er moms reg.
-Må tjene optil 50.000 først........

Men så skal ydelserne være uden moms.

Mvh
Maja

Fra : Poul Christensen

Dato : 29-05-03 08:30

"Maja S." <mail@mail.dk> wrote in

> Ikke hvis han ikke er moms reg.
> -Må tjene optil 50.000 først........

Ikke tjene, men sælge for 50.000 kr. først

Poul C
poulc@ofir.dk