Webserver - maskinkrav??
Fra : Tony Andersen

Dato : 28-05-03 06:50

Hejsa

Hvad er maskinkravene hvis serveren skal hoste flere .NET applikationer, og
sikkerheden skal være i højsædet ?? Det drejer sig om 4 - 5 halvstore
sites??

MVH
Tony

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-03 11:10

"Tony Andersen" <junk@[remove]ynot.dk> wrote in message

> Hvad er maskinkravene hvis serveren skal hoste flere .NET applikationer,
og
> sikkerheden skal være i højsædet ?? Det drejer sig om 4 - 5 halvstore
> sites??

Hvilket OS? (gætter på noget Win - evt 2003?)

Vil du køre det på kun een box, eller flere (webfarm)?
Hvor mange request i peak?
Er alt 100% dynamisk eller kører du med caching?
Er der noget RDBMS involveret og hvilken

Der er for få oplysninger til at give et bare nogenlunde bud
Btw jeg ser tit at flaskehalsen er det hul man har til internettet, mere end
det er serveren der ikke kan følge med - men alt er jo relativt

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tony Andersen

Dato : 28-05-03 11:43

Hejsa
Takker for svaret...

Jeg har spurgt ham der skal bruge den og han svarer flg:

1. Aargh - aner det ikke...

2. .NET cacher rimeligt dårligt så det må vel blive dynamisk

3. Aner det ikke - forslag er velkomne...

Så det er stadig rimeligt åbent:)
MVH
Tony

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-03 11:59

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har spurgt ham der skal bruge den og han svarer flg:

> 1. Aargh - aner det ikke...

Hvad med requests? Antal forventet max brugere/hits når der er run på
Tænk billetnet her... :-]

> 3. Aner det ikke - forslag er velkomne...

Ved du/I ikke om der skal bruges et RDBMS (Database Management System) fx
MySQL, PostgreSQL, MSSQL, Oracle?
Hvordan vil I så lave sitet dynamisk

Er det nye sites?
Hvad er forventet I af trafik?
Hvad er forventet investering i HW?
10/50/100K eller mere?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tony Andersen

Dato : 28-05-03 12:47

Der kommer kun til at køre XML.
SQL står et andet sted...

Brugere: ca. 10.000 samtidige brugere

Det er nye sites (ca. 20 stk)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-03 13:30

> Brugere: ca. 10.000 samtidige brugere

Nu skriver du 10K _samtidige_ brugere...
Det giver jo ikke et klart billede af antal forespørgsler til webserveren
Forventer du at der bliver 10k brugere der er aktive på samme tid dvs
indenfor samme splitsekund?
Eller er det 10K forskellige brugere der er online i løbet af dagen

Der er jo en lille forskel

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tony Andersen

Dato : 28-05-03 11:44

Sprry svaret til spørgsmål 2 skulle have været:

..NET cacher rimeligt hårdt...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-03 11:54

"Tony Andersen" <junk@[remove]ynot.dk> wrote in message
> Sprry svaret til spørgsmål 2 skulle have været:
>
> .NET cacher rimeligt hårdt...

Hmm, ved du hvad caching er i .NET?

Og kan du/I bruge det?
Dvs er det realtids data eller fx artikler der bliver gemt i en DB

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-03 23:24

In dk.edb.hardware.server, Tony Andersen <junk@[remove]ynot.dk> says...
> Sprry svaret til spørgsmål 2 skulle have været:

Havde du nu citeret efter retningslinierne, så var du sluppet for
ovenstående paniksætning.

Læs mere her:

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Tony Andersen

Dato : 30-05-03 06:29

Hehe - netbetjentene er vågne...

Gaab

MVh
Tony

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-05-03 07:19

> Hehe - netbetjentene er vågne...
>
> Gaab

Sov godt - Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-05-03 12:27

In dk.edb.hardware.server, Tony Andersen <junk@[remove]ynot.dk> says...
> Hehe - netbetjentene er vågne...

Det ville gøre livet lettere for både dig og os.