Ny forsikringsform for bilejere, og måske ~
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-05-03 22:13

Var jeg den eneste der så Kontant på DR1 her til aften?

Gloede noget måbende på det nye forsikringssystem de er begyndt at benytte
sig af flere steder i England.
Systemet går i sin enkelhed ud på, at man får installeret en GPS overvåget
boks i sin bil, som registrere hvor tit, og hvilken tid på dagen du bruger
din bil.
Regningen på forsikringen for bilen reguleres altså derefter hvor stor en
risiko der er for af noget skulle gå galt. Det skulle kunne give en
besparelse for stort set alle.

Men det smarteste ved systemet var, at denne GPS overvåget boks, kunne
findes i tilfælde af tyveri. Der er flere herinde der har eftersøgt en
lignende service. Det er jo smart nok. I England kostede det vist små 2000kr
at få installeret pakken i bilen, og så er man kørende.

Det kunne da være et godt alternativ til motorcykelforsikringer!!! Eller
hvad synes i?
Ideen er for mig at se rigtig god.

Mvh Thomas

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 27-05-03 22:32

"Thomas Buus Andersen" wrote:
>[SNIP]
> Det skulle kunne give en besparelse for stort set alle.

>[SNIP]

Hvem skal så betale for det? Det kan vel ikke blive billigere for alle. Så
skulle det da være fordi at forsikringsselskabet så skulle kunne spare en
masse penge på sådan et system - kan ikke umiddelbart se hvorfor det skulle
hænge sådan sammen, men jeg ved jo heller ikke noget om forsikringer... :P

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 22:48

Hej

Jeg så det også og umiddelbart virker det jo ret smart, men risikere vi ikke
at komme et skridt nærmere det totale overvågningssamfund.
Nu er det kun forsikringsselskaberne der kan følge med, men hvem ved om
måske 10 år og alle kører rundt med en sådan dims, åbnes der stille og
roligt for at politi, skattevæsnet, din arbejdsgiver måske endog din kone
kan følge med i hvad man går og laver.
Og hvis de kan se hvor du befinder dig kan de vel også ret nemt regne ud
hvor hurtigt man kører
Og vil det ikke bare betyde at hvis man lufter sin kværn tit bliver det
noget dyere at køre. Så vil jeg hellere betale en fast pris. så jeg ved hvad
jeg skal af med.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 29-05-03 12:45

I tråden: 3ed3dd1e$0$97208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Skrev KawaPWR :
> [...]
> Og vil det ikke bare betyde at hvis man lufter sin kværn tit
> bliver det noget dyere at køre. Så vil jeg hellere betale en fast

Billigere for alle ??
Prøv liige at tænk den igennem !

For dem der ikke kører, men blot har en indregistreret MC holdende til
pynt hjemme i stuen - jo den køber jeg, men for alle andre - jeg vil
æde et brugt oliefilter på at de bliver flået yderligere -
forsikrngsselskaber er jo ikke ligefrem "nonprofit" selskaber.

Men selvfølgelig kan forsikringsselskabet stå frem og bedyre, at det
er meget billigere for den "rette" forbruger (ham der kører hyggetur
klokken lort om morgenen på en snorlige sognevej i vestjylland).

Det minder mig lidt om "pay pr. wiev TV", det ender altid med, at
koste _lidt_ mere for den enkelte forbruger (det er ikke mange der
sætter sig til at summere alle udsendelser på et år for så at
sammenligne med den tidligere engangs betaling), og selskaberne scorer
simpelthen kassen (mange bække små princippet) - :-/

Nææ fri os fra den slags microøkonomi.
Det vil så gu da oxo være trals at man skal til at overveje om man har
råd til at tage motorvejen på arbejde, eller om man skal køre
hjemmefra 2 timer før og liste der op uden for myldretidn på de små
veje...:-?
(de kan jo oxo beregne gns. hastighed med sådan en fætter -
sååå - -hov Børge, du kørte 160 km/t N for vejle på motorvejen, 15.50
den 2. maj 2003 - det var farligt ! - at betale 1000,- dask for den
risiko vi som forsikringsselskab led der....

UHA nogen her i NG *lol*

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Morten Juel

Dato : 27-05-03 23:02

> Det kunne da være et godt alternativ til motorcykelforsikringer!!! Eller
> hvad synes i?
> Ideen er for mig at se rigtig god.

En dims på min bil/mc så folk kan holde øje med hvor jeg er hele tiden ?!?
nej tak du !

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Holger Danske

Dato : 27-05-03 23:00

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> wrote:

> En dims på min bil/mc så folk kan holde øje med hvor jeg er hele
> tiden ?!? nej tak du !

Der er England godt nok også langt ude i skoene, al trafik i det indre
London bliver overvåget, nr- plader registreret, og der er jeg tror det er 4
eller 5 forskellige elektroniske systemer der skal overvåge dem, fy da føj
da, siger jeg bare !

Allan
--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-05-03 23:04

> [...]
> London bliver overvåget, nr- plader registreret, og der er jeg tror
> det er 4 eller 5 forskellige elektroniske systemer der skal overvåge

Til gengæld favoriseres 2hjulet transport ....

/A

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-05-03 23:21

Holger Danske wrote:

> [...]
> London bliver overvåget, nr- plader registreret, og der er jeg tror
> det er 4 eller 5 forskellige elektroniske systemer der skal overvåge

Jeps og sammenkørt med deres CCTV system med ansigtsgenkendelse er de
rigtigt godt på vej mod et totalovervåget samfund. Scary!

Tony

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-05-03 23:06

> Var jeg den eneste der så Kontant på DR1 her til aften?
> Gloede noget måbende på det nye forsikringssystem de er begyndt at
> benytte sig af flere steder i England.

Enten er min DR1 en anden end den DR1 i andre ser eller også er det noget
jeg ikke helt forstår..
Den Kontant jeg så her til aften handlede specielt om Fair Forsikring, og om
de ulovligt diskrimininerede kunderne.
De snakkede slet ikke om nye forsikringssystemer der blev brugt i England.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 23:11

Tror faktisk du har ret , det var vist i TV-avisen de omtalte det

Fra : RacerNiels

Dato : 28-05-03 15:48

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote in message
> Den Kontant jeg så her til aften handlede specielt om Fair Forsikring, og
om
> de ulovligt diskrimininerede kunderne.

Huh? Hvordan, hvem, hvornår, hvordan????

Niels
S FAU *i hus hos Fair*

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-05-03 15:52

> Huh? Hvordan, hvem, hvornår, hvordan????
> S FAU *i hus hos Fair*

De ville bare ikke give forsikringer til folk der boede på bestemte gader.
Du er allerede kunde, så du har ikke noget at være nervøs over for.

Jeg mener faktisk også at man kan se Kontant via DRs hjemmeside.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 27-05-03 23:15

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
> 2000kr at få installeret pakken i bilen, og så er man kørende.
>
> Det kunne da være et godt alternativ til motorcykelforsikringer!!!

Hvis boksen kan bruges til sporing må den registrere/videresende data om
køretøjets postion til enhver tid.
Jeg vil aldrig nogensinde lade nogen installere en sådan sladrehank i min
bil eller mc.
Aldrig, never, ever !@#!!

Tænk alle de herlige data den kan samle samme som kan bruges til at optimere
forsikringbetingelserne
til glæde for FORSIKRINGSSELSKABET !

Det vil være umådeligt naivt at tro det skulle være til glæde for kunderne

Endelig kan emsige myndighedspersoner i givne tilfælde vil forlange adgang
til disse data og (mis)bruge
dem til forskellige formål som givetvis ikke er i ejerens interresse

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-05-03 01:12

Bent Erik Thomsen wrote:

> Det vil være umådeligt naivt at tro det skulle være til glæde for
> kunderne

Lige netop!

--
Tony

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 23:23

Hej

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-03 07:53

Njaah.

Var der nogen der sagde den totale overvågning af din færden....!!!

Husk lige når du skal ud at køre for sjov, så skal du udover at ligge penge
til side til benzinen, nu også ligge lidt til side til forsikringen.

Det kan ikke blive billigere for alle, der er kun en til at betale, og det
er kunden. Det må være mange som skal betale mere. Og hvad med driften af
systemet.

Jeg siger umiddelbart, NEJ TAK

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 28-05-03 08:54

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> er kunden. Det må være mange som skal betale mere. Og hvad med driften af

Det kan godt blive billigere for alle:

Med en sådan boks kører du måske lidt pænere, da du ved at hvis du
kører rådent så koster det ekstra. Dvs effekten kunne være at man i
gennemsnit begyndte at køre bedre, og dermed kunne forsikringen også
være billigere (jeg vil dog gætte på at forsikringsselskaberne bare
ville gnide sig i hænderne og sige, ahh.. mere overskud)

Det der dog nok nærmere ville ske var at dem der kørte pænt skiftede
til det nye system og fik det dermed billigere. Forsikringsselskaberne
ville så hæve prisen på de alm. forsikringer da det nu lige pludselig
primært er forsikringer til dem der ikke køre pænt.

Jeg tror dog ikke på at nogen af senarierne er realistiske. Selv de
mest lovlydige borgere bryder sig ikke om at blive overvåget konstant.

/Bjarke

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-03 09:18

Jeg er generelt imod enhver form for overvågning. Dem der køre råddent
bliver også straffet i dag, jeg mener at en begynder skal betale 37kkr hos
TopDK i dag, for fx. en ZX6R fra 1998. Hvis han laver en skade er det 3 trin
ned, det burde kunne afholde de fleste. Det kan da næsten ikke blive dyrere,
overvågning eller ej.
Iflg. nogle selskaber er det største problem, svindel. Man påføre sin MC
skade ved fx. at lade en bil køre ind i sin MC e.l. Den slags tror jeg
alligvel ikke man kan komme ud over, ved overvågning (det er bare svært at
bevise). Svindlere vil altid finde en udvej.
Jeg har fx. forsikret min MC gennem en forsikringsaftale. Er der bare en af
os der svindler, mister alle aftalen. Selskabet var overhovedet ikke nervøs
for vores kørsel. Men da vi alle kender hinanden er det ikke noget problem.

Fra : Lars

Dato : 28-05-03 11:38

> [...]
nervøs
> for vores kørsel. Men da vi alle kender hinanden er det ikke noget

Hvordan kan de så vide at du ikke svindler???

Mvh Lars

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-03 12:20

De har mange sager, men de er svære at bevise. Og hvis den samme person
gentagene gange har mystiske ulykker, så er det ud.
Det gør de fleste selskaber nu også. De bruger bare ikke begrundelsen
svindel, men blot at kunden er for "belastene".