Hvilken CPU bliver mindst varm?
Fra : Michael Andreasen

Dato : 27-05-03 21:40

Intel Tualatin
Intel Celeron (FC-PGA Type)
Intel Pentium III (FC-PGA Type)

Hvilken CPU type af ovenstående kan man få mest kraft ud af med lavest mulig
varme (til 1 unit)

?

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Dennis Davidsen

Dato : 27-05-03 22:34

well, celeronen bliver en smule mindre varm end p3, men p3'en kan sagtens
køles i 1u også i dual setup, så den giver mest ydelse pr. unit :)

Fra : Michael Andreasen

Dato : 27-05-03 22:58

"Dennis Davidsen" <dev@area99.dk> wrote in message
> well, celeronen bliver en smule mindre varm end p3, men p3'en kan sagtens
> køles i 1u også i dual setup, så den giver mest ydelse pr. unit :)

Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvor hurtig er sådan en PIII i
forhold til f.eks. P4?

Og nu kan jeg se at men åbenbart kan købe sådan en PIII både med 256KB eller
512KB cache og åbenbart 100/133Mhz. Hvor meget forskel er der i disse ting?
Prismæssigt en hel del kan jeg se, men hvad med virkeligheden?

CPU'en skal bruges i en mailserver (BSD)

Er der nogen der kan hjælpe mig vælge rigtigt første gang

Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : No1

Dato : 01-06-03 09:57

> Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvor hurtig er sådan en PIII i
> forhold til f.eks. P4?

Pr. MHz er P3 hurtigere end P4. Tilgengæld kan man jo få P4 der kører 3Ghz.
Også celeron tualatin er hurtigere end P4, fordi de er bygget på P3
arkitektur. Duron er også hurtigere end P4 pr. MHz. Tualatin kernen er ret
hurtig, P3 tualatin versionen ville jeg gå efter hvis muligt. Kræver dog
specielt chipsæt svjh. Tror 1,4Ghz er den hurtigste version.

Fra : Peter Pan

Dato : 27-05-03 23:11

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Intel Celeron (FC-PGA Type)
> Intel Pentium III (FC-PGA Type)
>
> Hvilken CPU type af ovenstående kan man få mest kraft ud af med lavest

Du kan finde en stor liste over Watt forbruget for hver eneste x86 processor
der er lavet her:
http://users.erols.com/chare/elec.htm

Mvh
Anders

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 28-05-03 06:10

hep

> [...]
> Intel Celeron (FC-PGA Type)
> Intel Pentium III (FC-PGA Type)
>
> Hvilken CPU type af ovenstående kan man få mest kraft ud af med lavest

så langtid du ikke bruger AMD, og blot har en go 1U cpu køler, samt et par
alm. kølere
i dit 1U kabinet, behøves du ikke være bange for Intel står af eller bliver
for varme.

mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-05-03 10:25

"Søren Jakobsen" <soren51@[removethis]hotmail.com> wrote in message
> [...]
> alm. kølere
> i dit 1U kabinet, behøves du ikke være bange for Intel står af eller

Men du mener ikke at en AMD kan bruges i en 1U kabinet?

--
Niels

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 28-05-03 10:42

> bliver
> >
> Men du mener ikke at en AMD kan bruges i en 1U kabinet?

jo.. men nogle af deres cpuer har det med at blive rimelig varme iforhold
til intel.

/sj

Fra : Michael Andreasen

Dato : 28-05-03 16:34

> jo.. men nogle af deres cpuer har det med at blive rimelig varme iforhold
> til intel.

AMD er slet ikke på tale

Mvh
Michael

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-06-03 21:50

> AMD er slet ikke på tale

Va'pokker?

Alle AMD's Thoroughbreds har for vane med at holde sig _køligere_ end
diverse Intel Pentium 4-cpu'er, så det med varmen skal _ikke_ holde nogen
fra AMD mere. Desuden er det jo så småt bevist at AMD yder mere /
clockcyklus, dvs. der er mere smæk i CPU'en / MHz. En AMD XP1800+ var jo
nogenlunde ensydende med P4 1.8 GHz / 2.0 GHz, som er ~ 300 - 500 MHz
hurtigere end den stakkels AMD.

// Troels