Grafikkort til DVD
Fra : J B

Dato : 27-05-03 20:28

Jeg er igang med at samle en lille DVD-DivX maskine.
Den skal kun fungere sammen med et TV.
Iøjeblikket er der et gammelt voodoo3 3000 kort i maskinen.
Det fungerer også fint med Tv-out, men farverne ved specielt DVD er ikke
gode.
Om det er fordi kortet ikke kan vise 32 bit´s farver ved jeg ikke.
Er der nogen som har erfaring med et godt grafikkort til dette formål.
Kortet skal gerne være billigt.
Resten af maskinene er en PII 350 + 160 Mb ram & Win98.

John

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-05-03 21:29

"J B" <jbodilsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kortet skal gerne være billigt.
> Resten af maskinene er en PII 350 + 160 Mb ram & Win98.

Jeg plejer at sige, der er altid en grund til at noget er billigt, så skal
du have et rimeligt kort til din "video maskine" så vil jeg da varmt
anbefale et Matrox kort, ikke at jeg siger det er det bedste, men til prisen
er det nok det bedste.

Kim Larsen

---

Fra : Søren

Dato : 29-05-03 09:40

> [...]
> Kortet skal gerne være billigt.
> Resten af maskinene er en PII 350 + 160 Mb ram & Win98.

Er du sikker på Din Cpu kan trække en DivX film uden at hakke?

Venligst

Fra : J B

Dato : 29-05-03 12:12

> Er du sikker på Din Cpu kan trække en DivX film uden at hakke?

Ja, det går fint. Både fra dvd-drev og selvfølgelig harddisk.
Det larmer dog meget fra dvd-drev med en DivX .
Sjovt nok er der "ingen" larm ved en DVD Film.

John

Fra : Morten Jensen

Dato : 04-06-03 06:00

Køb et vilkårligt Geforce 4 mx420 - det kører dvd fint. Det gør alle nyere
kort.

MVH
Morten