Forhandlingsspørgsmål
Fra : wheeler

Dato : 27-05-03 19:35

Inden for bilbranchen er det jo nærmest fast praksis, at man ikke får en
fornuftig pris for sin gl. bil (særligt ikke hvis den ikke tages i bytte for
en anden brugt vogn)...

Hvordan er det på MC-markedet?

Konkret står jeg i overvejelser om en FZR 600 US, har set den hos diverse
forhandlere til omkring 70K.

Ved privat salg/køb, er prisen stort set den samme ;-/

Er det fordi de private sælgere er for optimistiske eller fordi forhandlerne
har købt uforskammet billigt op, at der stort set ikke er nogen prisforskel?

Lige et enkelt spm. mere: Hvis jeg køber en FZR 600 US fra 2000 a.s.o og 15K
på tælleren til 70K er det så ikke rimeligt at forlange en eller anden form
for garanti. Hvilke forhandlere tilbyder evt. noget sådan? Er Sand MC til
at forhandle med?

Ja, spørgsmålene er mange, svarene forhåbentlig få (?) =

Pft.
--
Wheeler
Køb af "nyere" hysterisk velholdt FZR 600 eller CBR 600 (F3->) har interesse

www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
1

Fra : Hekto

Dato : 27-05-03 20:56

In article <zdOAa.3591$Vn7.1621@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> [...]
> har købt uforskammet billigt op, at der stort set ikke er nogen prisforskel?

Hos forhandleren skal der svares moms af fortjenesten, og der ydes
garanti, i et vist omfang (chek købeloven).
De private 'scorer' så momsen og hensættelserne til garanti ... hvis
altså man køber til den pris.

Prisen er afhængig af mange faktorer.
Årgang og km ... selvfølgelig; men også standen og om den står
originalt. Et sortlakkeret eksemplar med 'Streetfighter' i lilla,
ghotiske bogstaver, er ikke så nem at gensælge til en fornuftig pris,
som en i pæn original lak.

Har cyklen stået til 70K, længe ... så er det ikke den rigtige pris.
Er prisen rigtig, er kunderne som regel også tilstede.
Hvad der så er den helt rigtige pris er svært at sige. Det afhænger af
fornemmelse og hvad man selv synes.

Følg med i DBA, Motorscout o.s.v. et stykke tid, så får du en
fornemmelse af hvad en realistisk pris er. Se på nogle forskellige
cykler, så får du også hurtigt et realistisk forhold til hvornår en
cykel velholdt og prisen værd.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-05-03 20:23

En så ny MC burde du let kun få 6 mdr garanti på.

Det plejer Rydberg at give.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-05-03 21:34

> En så ny MC burde du let kun få 6 mdr garanti på.

Husk også at de 2års reklamationsret - den gælder også brugte køretøjer

/A

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-05-03 08:21

Jep. Det ved jeg. Men hvis jeg køber en MC hvor der står 3 eller 6 mdr i
købsaftalen, og acceptere det, så ville jeg da være et dumt svin hvis jeg
kommer tilbage efter et helt år, fx.
Jeg mener en aftale er en aftale. Man hører tit om folk der føler sig snydt
af forhandleren, men det må jo gælde begge veje.
Hvis man vil have yderligere garanti, mener jeg man skal gøre opmærksom på
det når der handles. Ellers forstår jeg godt at nogle forhandlere, behandler
visse kunder dårligt.
Det er vel klart for enhver at der kun er én til at betale for garantien, og
det er kunderne. Vi kan ikke både få billige MC og lange garantier.

Bare lige min mening

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 27-05-03 21:41

Bikes And Parts i Aalborg plajer at give 1 år på motor og gearkasse på nyere
motorcykler.

Tobias

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-05-03 22:18

Tobias Møller Larsen wrote:
> Bikes And Parts i Aalborg plajer at give 1 år på motor og gearkasse
> på nyere motorcykler.

Det giver de på alle dem de har i butikken. Gamle som nye.

> Tobias

Mvh THomas