Enduro 3 Sahara - bliver spist!!!!
Fra : Søren Dahl

Dato : 27-05-03 19:22

Hej NG

Jeg har lige investeret i et nyt Metzler Enduro 3 Sahara

Dækket er smadder godt at køre på, og har også visse off-road
egenskaber, men jeg kan ligesom fornemme, at der ikke er de helt vilde
kilometer i det - det forsvinder for et godt ord - jeg har nu kørt
omkring 300 km på det, og man kan faktisk allerede se at det er slidt
lidt - og det er altså ikke fordi jeg rykker dæk af :)

Er der andre fra NG der har erfaringer med dette dæk?

MVH Søren
- TransAlp 600 V

Fra : Morten Juel

Dato : 27-05-03 19:41

> Er der andre fra NG der har erfaringer med dette dæk?

Jeg har det på min DR350set, de er som du skriver pisse gode at køre på, mht
slid, så synes jeg ikke jeg rigtigt kan se noget endnu, og jeg har også kørt
ca 300km+ men jeg har jo også kun 30hk, men de bliver da også brugt

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Kristian Budde

Dato : 27-05-03 19:38

"Søren Dahl" <tn000729@tcnmail.dk> wrote in message
> [...]
> lidt - og det er altså ikke fordi jeg rykker dæk af :)
>
> Er der andre fra NG der har erfaringer med dette dæk?

Yep jeg brugte det dæk (kun bagdæk) på min xt600. Jeg kørte vel noget i stil
med 10-12kkm med det inden jeg solgte cyklen. Jeg syntes egentlig ikke at
det blev slidt hurtigt og der var helt klart mere tilbage da jeg solgte
cyklen.
Det var ellers et fedt dæk at køre på og jeg kørte lidt blandet både med vej
og jord/grus/sand. Jeg vil tro at jeg kørte noget i stil med 6-8kkm på vej
og 4kkm på andet.

Det var et godt dæk så hvis det går lidt for hurtigt med at slide det så er
det med at skynde sig og nyde det

Kristian Budde

Fra : Pein

Dato : 27-05-03 20:58

Hej Søren.
Godt du har fået TA igen.

"Søren Dahl" skrev ...

> Jeg har lige investeret i et nyt Metzler Enduro 3 Sahara.

Godt valg.

> Er der andre fra NG der har erfaringer med dette dæk?

Jo lidt. Jeg har slidt 12 bagdæk op på min TransAlp. 1 af dem var et
Metzeler Enduro 3 Sahara.
Nogle er blevet slidt hurtigere, nogle har holdt længere, men det ene
Metzeler jeg har slidt op holdt til 10.458 km.
10 af de andre bagdæk (Bridgestone og Pirelli) har holdt fra 7.692 til
13.562 med 11.335 som gennemsnit.
Og så har jeg haft et Avon Gripster AM24 som faldt helt ved siden af med
21.636 km. Det var noget rigtigt l*rt at køre på.

Så mit Metzeler Enduro 3 Sahara er altså blevet slidt en smule hurtigere
end de andre.
Jeg har monteret Metzeler Enduro 3 Sahara igen, både for og bag. De ser
fine ud her efter nogle tusinde km.

Hilsen
Niels

Fra : Mogens Dammand

Dato : 27-05-03 21:48

> [...]
> lidt - og det er altså ikke fordi jeg rykker dæk af :)
>
> Er der andre fra NG der har erfaringer med dette dæk?

Hej Søren

Omtalte dæk sad på min TA på forhjulet da jeg købte den.

Jeg har kørt ca. 8500km inden det blev skiftet, hvor meget det så har kørt
inden ved jeg ikke.

Nu er der monteret Avon Distanzia både for og bag, og det er bestemt ikke
noget jeg har fortrudt, men jeg kører heller ikke offroad, kun onroad, men
det kan det til gengæld også.

Har kørt ca. 1000km nu og kan ikke ses på dækket.

Mogens
'89 US -TA

Fra : Thomas Heichendorff

Dato : 27-05-03 22:18

Hej
Jeg har køre på Bridgestone på min AT for og bag for anden gang, de holder
ca. 10000 km ,hvilket vel er meget fint efter som den jo får lidt at leve
af......Fine dæk holder til del... men knap så gode offroad.
Hilsen Thomas

Fra : Søren Dahl

Dato : 28-05-03 22:59

Mange tak for Jeres besvarelser.

Jeg synes dækket er herre godt at køre på, måske er det bare min
kørestil som er lidt frisk :)

Jeg prøver at tælle kilometerne i den!

MVH Søren
- Transalp 600 V